فایل فردا

مرجع دانلود فایل های دانشجویی

فایل فردا

مرجع دانلود فایل های دانشجویی

مبانی نظری و پیشینه سرمایه فکری و بهبود عملکرد

مبانی نظری و پیشینه سرمایه فکری و بهبود عملکرد
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 181 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 53
مبانی نظری و پیشینه سرمایه فکری و بهبود عملکرد

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1 مقدمه............................................................10

2-2 سرمایة فکــری................................................13

2-3 سیر تاریخی توسعة مفهوم و کاربرد سرمایة فکری.15

2-4 تعاریف، مفاهیم و ابعاد کلیدی سرمایة فکری.........17

2-5 اندازه‌گیری سرمایة فکری: مدلها و روشهای آن.....20

2-6 کاربرد سرمایة فکری در سازمانها............23

2-7 دلایل سنجش سرمایة فکری توسط شرکتها........27

2-8 عملکرد.......................................................30

2-9 عملکرد، تعاریف و مفاهیم آن............................31

2-10 الگوها و مدلهای سنجش عملکرد و مدیریت عملکرد..34

2-11 دلایل بهبود عملکرد.............................................38

2-12 نقش هدفگذاری در ارتقاء و بهبود عملکرد...........41

2-13 استقرار مدیریت عملکرد در بهبود و ارتقاء عملکرد....42

2-14 شاخصهای اندازه‌گیری عملکرد...................45

2-15 چالشها و موانع بهبود عملکرد......................49

2-16 اصول و چارچوب عملکرد در ابعاد سازمانها.................51

2-17 پیشینه تحقیق.............................................53


مبانی نظری و پیشینه سرمایه فکری و بازارگرایی

مبانی نظری و پیشینه سرمایه فکری و بازارگرایی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 470 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 57
مبانی نظری و پیشینه سرمایه فکری و بازارگرایی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

1-2- مقدمه............................................................................. 8

بخش اول ادبیات مرتبط با بازارگرایی................................................. 8

2-2-مروری بر بازارگرایی................................................................ 8

3-2 دیدگاه تصمیم گیری از نظر شاپیرو- 1998 ...............10

4-2- دیدگاه هوشمندی بازار از نظر کوهلی و جاورسکی 1990........... 11

5-2-دیدگاه فرهنگی از نظر نارور واسلیتر 1910................................ 13

6-2- دیدگاه کانون استراتژیک از نظر روکرت-1992 .......................... 14

7-2-دیدگاه مشتری گرایی از نظر دشپند و همکاران 1993 ............15

8-2- رویکرد فرهنگ سازمان لایه از دیدگاه هامبورگ و پفلسر-2000....19

9-2- مروری بر مدل های بازارگرایی........................................22

10-2- مروری بر پیاده سازی بازارگرایی...........................................25

11-2. رویکرد پردازش اطلاعات کوهلی و جاورسکی...........................25

12-2- رویکرد هنجارمبنای لینچتنهال و ویلسون.................................25

13-2- رویکرد تغییر فرهنگی – نارورواسلیتر...................................28

14 – 2 - رویکرد دگرگونی فرهنگی کندی،گولزیوآرنولد........................30

15-2- رویکرد دگرگونی فرهنگی گبهاردت،کارپنتروشری.......................30

بخش دوم : ادبیات مرتبط با سرمایه فکری......................................35

16-2- معرفی سرمایه فکری......................................................35

17-2- مدل ادوینسومن و مالون.....................................................38

18- 2- مدل بروکینگ..........................................................40

19 -2- مدل روس و همکاران......................................................41

20 -2- مدل استیوارت.......................................................43

21 - 2- مدل سالیوان..................................................................44

22 – 2 - مدل بونفرر.............................................................45

23 – 2- مدل هانس و لاواندال.......................................................46

24-2- مدل لین.................................................................47

25-2- شباهت موجود در تعاریف و اجزای مدلهای سرمایه فکری.......48

27 - 2- سابقه مطالعات انجام شده خارجی...................................51

28 - 2- سابقه مطالعات انجام شده داخلی.....................................52

29-2- مدل مفهومی پژوهش.........................................................54


پاورپوینت حسابداری موجودی کالا در حسابداری میانه

این پاورپوینت در مورد حسابداری موجودی کالا در حسابداری میانه در 55 اسلاید کامل با افکت مناسب و شامل حسابداری موجودی کالا در حسابداری میانه،حسابداری موجودی کالا،اندازه‎گیری موجودی‎ها،موجودی کالا سیستم ادواری،موجودی کالا سیستم دایمی،موجودی مواد و کالا چیست،آشنایی با مفهوم موجودیها،انعکاس موجودیها در ترازنامه،گردش موجودیها،سیستم ثبت موجودیها،ثبت خری
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل pptx
حجم فایل 472 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 55
پاورپوینت حسابداری موجودی کالا در حسابداری میانه

فروشنده فایل

کد کاربری 15813

این پاورپوینت در مورد حسابداری موجودی کالا در حسابداری میانه در 55 اسلاید کامل با افکت مناسب و شامل: حسابداری موجودی کالا در حسابداری میانه،حسابداری موجودی کالا،اندازه‎گیری موجودی‎ها،موجودی کالا سیستم ادواری،موجودی کالا سیستم دایمی،موجودی مواد و کالا چیست،آشنایی با مفهوم موجودیها،انعکاس موجودیها در ترازنامه،گردش موجودیها،سیستم ثبت موجودیها،ثبت خرید نسیه در سیستم ادواری و دایمی،روش خرده فروشی، و...ومنابع می باشد

قسمتی از متن:

n
nاندازه‎گیری موجودی‎ها باید برمبنای اقل بهای تمام شده و خالص ارزش فروش تک‌تک یا گروه‌های اقلام مشابه، اندازه‌گیری شود.
n
nموجودی‎های تحصیل شده از طریق عملیات غیرمبادله‌ای، به ارزش منصفانه در تاریخ تحصیل اندازه‌گیری می‌شوند.
nموجودی‎های نگهداری شده جهت مقاصد زیر باید برمبنای اقل بهای تمام شده و ارزش جایگزینی اندازه‌گیری شوند:
nالف. توزیع بدون مطالبه بها یا مطالبه به بهای ناچیز؛ یا
nب. مصرف در فرایند تولید کالا جهت توزیع بدون مطالبه بها یا مطالبه به بهای ناچیز
nسیستم ادواری در اغلب واحدهای تجاری که کالاهای نسبتن با قیمت پایین می فروشند مورد استفاده قرار می گیرد بطور مثال فروشگاه ها و ابزار فروشی هایی که اقلام ریز و با قیمت کم ارایه می کنند و نمی توانند از بارکدخوان استفاده نمایند از روش سیستم ادواری استفاده می نمایند زیرا هزینه نگهداری اطلاعات ریز فروش این محصولات بیشتر از سود بدست آمده از فروش آن محصول می باشد این واحدهای تجاری سالی یکبار به شمارش فیزیکی موجودی کالا خود می نمایند .
n
nاطلاعات بدست آمده از شمارش را می توانند در صورتهای مالی خود نیز بکار گیرند در واحدهای کوچک بیشتر مالک یا کارشناس فروش کنترل موجودی کالا را انجام می دهد، قابل توجه است که در حال حاضر با وجود سیستم های حسابداری که مختص این واحدهای کوچک است و با قیمت بسیار کمی هم قابل تهیه است دیگر حتی این واحدهای کوچک نیز برای موجودی کالای خود به روش دایمی روی آورده اند زیرا درسیستم ادواری امکان کنترل لحظه به لحظه وجود ندارد و همین موضوع باعث شده استفاده از سیستم ادواری به مرور زمان کمرنگ و کمرنگ تر می شود.
nسیستم دایمی به واحدهای تجاری این امکان را می دهد تا اطلاعات کاملتر و دقیق تر حتی لحظه ای در اختیار مالکان واحدهای تجاری قرار گیرد به همین منظور از دیرباز اغلب واحدهایی که کالای باارزش و گران قیمت را بفروش می رساندند از این روش استفاده می نمودند باید خاطر نشان کرد که این سیستم پرهزینه می باشد اما واحدهای تجاری بزرگ که کالاهای باارزش می فروشند بدلیل جلوگیری از کسری در موجودی و مشخص شدن لحظه ای موجودی استفاده از این روش برای این واحدها مرقوم به صرفه است.
n
nبا سیستم دایمی از سیستم کاغذی و دستی خرید و فروش و همینطور شمارش های فیزیکی که در روش ادواری بسیار آزار دهنده بود خبری نیست زیرا ورود و خروج کالا و محصول را می توان با دقت بالاتری کنترل نمود و در زمان کمتری گزارش موجودی کالا را تهیه و در صورتهای مالی واحد تجاری استفاده نمود و همینطور فقط یکبار در سال نیاز به شمارش فیزیکی می باشد که موجب می شود از صحت موجودی کالا و برابری آن با مانده کالایی که طبق اسناد در دفاتر ثبت گردیده اطمینان حاصل نمود.
وفق استاندارد حسابداری شماره 6 بخش عمومی موجودی‎ها‌: به‌ دارایی‎هایی‌ اطلاق‌ می‌شود که‌:
nالف ‌. در‌ فعالیت‌ واحد گزارشگر‌ مصرف‌ می‌شود؛
nب. به منظور ساخت‌ محصول‌ یا ارائـه‌ خدمات‌، خریداری‌ شده‌ و نگهداری‌ می‌شود؛
nپ‌ . به منظور ساخت‌ محصول‌ یا ارائـه‌ خدمات‌ در فرایند تولید قرار دارد؛ یا
nت . برای‌ فروش‌ در روال‌ عادی‌ عملیات‌ واحد گزارشگر‌ نگهداری‌ می‌شود.

مبانی نظری و پیشینه سرمایه اجتماعی و تصمیم‌ گیری استراتژیک

مبانی نظری و پیشینه سرمایه اجتماعی و تصمیم‌ گیری استراتژیک
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 153 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37
مبانی نظری و پیشینه سرمایه اجتماعی و تصمیم‌ گیری استراتژیک

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

بخش اول: سرمایه اجتماعی

2-1-1 مقدمه.......................................................................... 16

2-1-2 مفهوم سرمایه اجتماعی.................................................... 17

2-1-3 اهمیت سرمایه اجتماعی............................................... 18

2-1-4 تعاریف سرمایه اجتماعی ................................................ 19

2-1-5 سرمایه اجتماعی از دیدگاه دیگران........................................ 20

2-1-5-1 سرمایه اجتماعی از دیدگاه پاتنام....................................... 20

2-1-5-2 سرمایه اجتماعی از نظر جیمز کلمن............................. 21

2-1-6 سرمایه اجتماعی سازمانی............................................. 22

2-1-7 اهمیت سرمایه اجتماعی در ایجاد سرمایه فکری سازمان........ 23

2-1-8 عناصر سرمایه اجتماعی.................................................. 24

2-1-9 مدلی برای سنجش سرمایه اجتماعی......................... 24

بخش دوم: تصمیم‌گیری استراتژیک

2-2-1 تعریف تصمیم............................................................... 27

2-2-2 تعریف تصمیم‌گیری...................................................... 27

2-2-3 ماهیت تصمیم‌گیری .......................................................... 28

2-2-4 طبقه‌بندی تصمیمات ................................................... 29

2-2-5 تصمیمات برنامه‌ریزی شده و برنامه‌ریزی نشده................... 30

2-2-6 تصمیمات سلسله مراتبی................................................. 31

2-2-7 تصمیم‌گیری استراتژیک چگونه ممکن است......................... 34

2-2-8 تعریف تفکر استراتژیک .......................................... 34

2-2-9 عوامل موثر در رواج تفکر استراتژیک......................... 35

2-2-10 سلسله مراتب اداری، آفت تصمیم‌گیری استراتژیک................ 35

2-2-11 هفت معیار تصمیم‌ استراتژیک................................... 36

2-2-12 فرآیند تصمیم‌گیری...................................................... 37

2-2-13 تصمیمات فردی........................................................... 38

2-2-14 تصمیمات سازمانی ................................................. 40

2-2-15 تحقیقات گذشته......................................................... 40


مبانی نظری و پیشینه سرمایه فکری و مدیریت دانش

مبانی نظری و پیشینه سرمایه فکری و مدیریت دانش
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 559 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 49
مبانی نظری و پیشینه سرمایه فکری و مدیریت دانش

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

مقدمه. 11

2-1-بخش اول: پیشینه تحقیق. 13

2-1-1-پیشینه خارجی تحقیق. 13

2-1-2-پیشینه داخلی تحقیق. 14

2-2-بخش دوم: مدیریت دانش... 15

2-2-1. تاریخچه مدیریت دانش... 18

2-2-2. تعریف مدیریت دانش... 20

2-2-3. اصول مدیریت دانش... 24

2-2-4-اهمیت و مزایای مدیریت دانش... 25

2-2-5-اهداف مدیریت دانش... 26

2-2-6-رویکردهای مدیریت دانش... 27

2-2-7-اجزا و عناصر مدیریت دانش... 29

2-2-8-چارچوب نظری مدیریت دانش... 29

2-2-8-1- مدیریت دانش از منظر مدیریت استراتژیک.. 29

2-2-8-2-مدیریت دانش از منظر سیستم های اطلاعاتی. 30

2-2-8-3-مدیریت دانش از منظر رفتار سازمانی. 33

2-2-8-4-مدیریت دانش از منظر مدیریت تولید. 33

2-3- بخش سوم : سرمایه فکری. 35

2-3-1-مفهوم سرمایه فکری. 36

2-3-2-مفهوم سازی های سرمایه فکری. 37

2-3-3-سرمایه انسانی. 38

2-3-4-سرمایه ساختاری. 40

2-3-5-سرمایه مشتری/ رابطه ای. 43

2-3-6-سرمایه فکری و عملکرد کسب و کار 45

2-3-7-اندازه گیری و گزارش دهی سرمایه فکری. 46

2-3-7-1-حسابداری منابع انسانی. 47

2-3-7-2-ارزش افزوده اقتصادی. 48

2-3-7-3- کارت امتیازدهی متوازن. 49

2-3-7-4- سرمایه فکری- اسکاندیانویگیتور 49

2-3-8-فرق بین سرمایه فکری با مدیریت دانش و مدیریت نامشهودها: 52

2-3-8-1- فرق مدیریت دارایی های نامشهود و مدیریت دانش... 53

2-3-8-2-تمایز مدیریت دانش و مدیریت سرمایه های فکری. 53

2-3-8-3-ارتباط میان سرمایه های فکری و مدیریت دانش... 54

2-3-9-مدل مفهومی و تحلیلی تحقیق. 56

2-3-10-خلاصه و نتیجه گیری. 58