دسته بندی | علوم انسانی |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 146 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 38 |
مبانی نظری وپیشینه تحقیق کیفیت خدمات بیمارستانی
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
تاریخچه کیفیت-
مفهوم کیفیت-
انواع کیفیت-
کیفیت خدمات-
اجزای اصلی خدمات-
ابعاد کیفیت در خدمات بهداشتی-
ضرورت توجه به کیفیت خدمات-
مدل زهانگ-
سایرمدل های بهبود کیفیت خدمات-
مروری بر مطالعات-
مطالعات خارجی- مطالعات داخلی-
کیفیت خدمات بیمارستانی
تاریخچه کیفیت
مفهوم کیفیت برای اولین بار در فعالیتهای اقتصادی و صنعتی مورد توجه قرار گرفته است. یکی از پیشگامان این نهضت، دمینگ بود. وی یک آمارشناس آمریکایی است که در دهه 1950 میلادی ضمن توجه به کیفیت کالاهای ژاپنی، محصولات صنعتی این کشور را که دارای کیفیتی نامطلوب بود، به درجه ای از کیفیت ارتقاء داد که این محصولات بازارهای جهانی را در سیطرۀ خود در آورند. سپس در ادامۀ کو ششهای مربوط به افزایش کیفیت محصو لها )برو ندادها( به تدریج کیفیت عناصر دیگر نظا مهای تولیدی )طراحی تولید محصول، درو نداد و فرایند( مورد توجه قرار گرفت و سرانجام مفهوم کیفیت جامع و مدیریت کیفیت جامع پدید آمد و کاربردهای آن در صنعت و کشاورزی و سایرخدمات مورد توجه واقع شد(Bazargan, 1995).
2-3-2- مفهوم کیفیت
کلمه “کیفیت “ از ریشۀ عربی “کَیفَ “ به معنی چگونگی، چونی، صفت، حالت و چگونگی چیزی است .(عمید، 1376) برای کیفیت تعاریف گوناگونی از طرف صاحب نظران ارائه شده است. با این حال کیفیت همانند زیبایی و خوبی واژه ای است که با ذهنیت سر وکار دارد. بنابراین معنی آن با توجه به ذهنیت افراد مختلف تغییر می کند. بدین سان هر فرد ممکن است در چارچوب ارز شهای مورد نظر خود کیفیت را تعریف کرده و دربارۀ آن به گونه ای خاص قضاوت کند(Bazargan, 2001). در نظریه کلاسیک کیفیت یک محصول و یا یک خدمت و میزان تطبیق آن با استاندارد تعریف شده است و حد نهایی کیفیت در این تعریف میزان تطبیق محصول یا خدمت مورد نظر با مشخصات اعلام شدۀ آن محصول است(Razani, 1994). "کیفیت درجه تعالی، درجه انطباق با استانداردها، نوع و ویژگی های تعالی درونی و ذاتی، برتری در نوع، پالایش در ارتباط با استاندارد، خصوصیات، صفات ویژه و مطلوب و روش عمل است" (Ghoorchian, 1994). کیفیت خدمات، مفهومی چند وجهی است که در نهایت در ذهن مشتریان مورد ارزیابی قرار می گیرد (Lehtinen, 1982). کیفیت خدمت اندازه و جهت مغایرت بین ادراک مشتری از خدمت و انتظارهای اوست (Grönroos, 2001). کیفیت خدمت، قضاوت همه جانبة مشتری دربارة ماهیت برتر خدمت نسبت به خدمات مشابه با مزیتهای برجستة آن است (Zeithaml,. et al, 2000). کیفیت خدمت، سازگاری پایدار با انتظارهای مشتری و شناخت انتظارهای او از خدمت خاص است .(Parasuraman, 1993) کمیسیون مشترک اعتباربخشی سازمانهای بهداشتی، کیفیت را چنین تعریف کرده است : سطح قابل قبول از خدمات بهداشتی ارائه شده به افراد و جوامع که احتمال نتایج بهداشتی مطلوب راافزایش دهد و مطابق با دانش حرفه ای روز باشد(Lamei, 1384) .
کافمن و همکاران کیفیت را انطباق وضع موجود با استانداردهای از قبل تعیین شده و متناسب بودن ویژگی های عناصر با انتظارات می دانند (Turani, 2001). کیفیت واژه ی رایج و آشنایی است که از مفهوم و نحوه ی کاربرد آن تفاسیر گوناگونی به عمل آمده است. اما وجه مشترک تمام تعاریف سازگاری کالا یا خدمت با انتظارات و نیازهای مشتری است. به عبارت دیگر کیفیت وقتی به دست می آید که تولید یا خدمت انتظارات مشتری(داخلی و خارجی) را براورده سازد. کیفیت از مشتری شروع می شود لذا هر گونه توجه به کالا یا خدمت بدون توجه به نظر مشتری الزاما کیفیت را به دنبال ندارد. بنابر این باید نظر مشتریان را جویا و از نیازهای آنان به خوبی آگاه شد و تولید ویا خدمت را مطابق با آن نیازها ارائه کرد(رحمانی، 1378).
2-3-3- انواع کیفیت
کیفیت به جهار قسمت عمده تقسیم می شود(Free man-Bell$ et al, 1994 )
1- کیفیت ارتباط: درک مشتریان، گوش دادن به آنها و ایجاد ارتباط دو سویه و مشورتی با آنان.
2- کیفیت تشخیص: آیا این درک به استاندارد هایی بارای تحویل آشکار خدمات مبدل شده است؟
3- کیفیت تحویل: آیا این استاندارد ها واقعا تحویل داده شده اند؟ و هنگامی یک شکست خدماتی پیش می آید، عملی جهت آن در نظر گرفته شده است؟
4- کیفیت کارکنان و سیستم ها: آیا کارکنان به درستی آموزش دیده اند؟ تشویق می شوند؟ به درستی مدیریت می شوند؟
در مجموع می توان گفت ، رضایت مشتری از ارزیابی شناختی و عاطفی یک فرد ناشی می شود، به صورتی که فرد انتظارات خود را با عملکرد ادراک شده محصول یا خدمات مقایسه می کند. اگر عملکرد ادراک شده کمتر از انتظارات باشد ، مشتری ناراضی خواهد بود و اگرعملکرد ادراک شده فراتر از انتظارات مشتری باشد ، مشتری راضی خواهد بود . و اگرعملکرد ادراک شده برابر با انتظارات مشتری باشد ، مشتری در یک حالت خنثی و بی تفاوت قرار می گیرد .
2-3-4- کیفیت خدمات
ماشین یک کالای فیزیکی است اما نوع و رفتار با مشتری یک خدمت محسوب می شود، به دلیل همین گستردگی وپیچیدگی، در طول دهه های 60 تا 80 طیف وسیعی ازتعاریف در ارتباط با خدمت ارائه شده است. با این حال، تعریف جامعی از خدمت ارائه نشده است. خدمت فرآیندی است مشتمل بر یک سری ازفعالیت های کم و بیش نامحسوس که به طور طبیعی اما نه لزوما همیشگی، در تعاملات بین مشتریان و کارکنان و یا منابع فیزیکی یا کالاها و یا سیستم های ارائه کننده خدمت، روی داده تا راه حلی برای مسائل مشتریان باشد(Gronroos ,2000).
دسته بندی | علوم انسانی |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 53 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 52 |
مبانی نظری وپیشینه تحقیق کیفیت زندگی کودکان سرطانی
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
کیفیت زندگی کودکان سرطانی
با وجود موفقیت هایی که در زمینه ی کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیردار طی دهه های اخیر به وجود آمده ، میزان ابتلاء به بیماری های مزمن رو به افزایش گذاشته است(15). بیماری مزمن در همه دوره های زندگی تاثیر گذار است هر چند بعضی از بیماری ها تاثیر کمی بر کیفیت زندگی دارند ولی بیشتر آنها به دلیل ناتوانی که بر جای می گذارند تاثیرات قابل توجهی بر کیفیت زندگی افراد ایجاد می کنند. از ویژگی های خاص این بیماری ها ماهیت طولانی مدت آن و یا نا مشخص بودن سیر بیماری است. لذا علاوه بر تلاش زیاد برای درمان ، هزینه های زیادی را نیز طلب می نماید (72). از جمله اختلالاتی که به شدت در سلامت و در نتیجه کیفیت زندگی افراد تاثیر می گذارند ، بیماری های مزمن نظیر سرطان است (73) که به عنوان یکی از مهمترین مشکلات بهداشتی جوامع محسوب می شود(15). بطوریکه شیوع آن در بین بیماری های مزمن غیر واگیر افزایش یافته است (74).
اسمارداک معتقد است که امروزه سرطان به صورت یک بیماری مزمن تهدید کننده ی زندگی مطرح است (75). اولین مدرک در مورد سرطان ، مربوط به 1500 سال پیش از میلاد مسیح بوده که توسط باستان شناس آلمانی به نام ابرس در سال 1873 از حفاری مصر کشف گردید و در آن چنین نوشته بود: "تومورهای سطحی بدن که غیرقابل درمان می باشند ، دارای انواعی هستند که خمیرهای ارسنیکی در بهبود آنها موثر است ". بقراط حکیم چندین تومور سرطانی را در 500 سال قبل از میلاد مسیح شناخته است و در قرن دوم میلادی هم ، جالینوس درباره علت سرطان بحث کرده است. بوعلی سینا پزشک عالیقدر ایرانی در قرن دهم میلادی در مورد سرطان مطالعاتی انجام داد و در سال 1761 مورگان آسیب شناسی جدید را بنیان گذاری و بیماری سرطان را توصیف کرده است(76).
سرطان هنگامی رخ می دهد که یک سلول ویژه از سلول ها ، شروع به تکثیر و رشد غیرقابل کنترل می کند بطوری که سلول های طبیعی کاهش می یابد(9،11،77). در برخی کشورها بعد از بیماری های قلبی _عروقی ، سرطان دومین علت مرگ و میر به شمار می رود . اما در ایران بعد از بیماری های قلبی_عروقی و سوانح و حوادث ، سرطان سومین علت مرگ و میر است. این بیماری در کودکان نیز دیده می شود. بیماری سرطان یکی از علل اصلی منجر به مرگ در بین کودکان بشمار می رود. بطوری که در ایالات متحده آمریکا و استرالیا ، در میان کودکان 0 تا 14 سال ، بعد از صدمات غیرعمد ، دومین علت مرگ و میر محسوب شده است ( 15).
نئوپلاسم های دوره کودکی شامل انواع مختلف تومورهای بدخیم تحت عنوان سرطان ها و تومورهای غیر بدخیم هستند (11). کودکان همچون بزرگسالان ، ممکن است در هر قسمتی از بدن ، دچار سرطان شوند اما بعضی از انواع سرطان ها در کودکان رایج تر است . سرطان در کودکان انواع مختلفی را شامل می شود ، از جمله : لوسمی ، سرطان مغز ، لنفوم ، بیماری هوچکین ، تومور ویلمز ، نوروبلاستوم ، استئوسارکوم ، اوینگ سارکوم ، رتینوبلاستوم و رابدومیوسارکوم می باشند" (78) ، که از بین آنها لوسمی شایعترین سرطان دوره کودکی است(79).
لوسمی واژه گسترده ای است که به گروهی از بیماری های بدخیم مغز استخوان و سیستم لنفاوی اطلاق می شود(9) و شایعترین نئوپلاسم بدخیم دوره کودکی و نوجوانی به شمار می رود که حدود 31 درصد از کل بدخیمی های کودکان کمتر از 15 سال را تشکیل می دهد(11). لوسمی سرطان گلبول های سفید خون است . این سرطان از مغز استخوان شروع می شود ، اما بعد به غدد لنفاوی ، طحال ، کبد ، سیستم اعصاب مرکزی یا اعضای دیگر نیز گسترش می یابد(9،77). شایعترین نوع لوسمی دوره کودکی ، لوسمی لنفوبلاستیک حاد است که 77درصد از کل سرطان های دوره کودکی را به خود اختصاص داده است. این بیماری در نژاد سفید پوست و در پسران شایعتر می باشد. زیر گروه های لوسمی میلوژنیک حاد 11 درصد و لوسمی میلوژنیک مزمن کمتر از 3 درصد و سایر لوسمی میلومونوسیتیک مزمن و لوسمی لنفوسیتیک مزمن در دوران کودکی 1 تا 2درصد موارد را تشکیل می دهند(11). شایعترین علائم عمومی در لوسمی لنفوبلاستیک حاد : تب ، کم خونی، رنگ پریدگی ، خستگی، احساس ضعف ، عفونت های عود کننده و دردهای استخوانی است و از شایعترین علائم احتمالی خونریزی ، کبودی پوست ، سردرد ، مشکلات عصبی ، بزرگی طحال و بزرگی کبد می باشد(79).
دومین گروه شایع سرطان در کودکان تومورهای مغز می باشد( 11). تومورهای مغز ، براساس بافتی که در آن گسترش می یابند ، طبقه بندی و نام گذاری می شوند. تومورهای مغزی ، در هر سنی حتی در نوزادان و بزرگسالان هم روی دهد. تقریبا 2200 مورد تومور مغزی اولیه هر سال در کودکان و نوجوانان تشخیص داده می شود و در کل میزان بروز سالیانه آن ، 28 مورد به ازای هر یک میلیون کودک زیر 19 سال است. این نوع سرطان ، بسته به محل ، نوع ، میزان رشد تومور و سن کودک ، تظاهرات اولیه گوناگونی خواهند داشت. علائم و نشانه ها مرتبط با انسداد جریان مایع مغزی نخاعی می باشد. تومورهایی که در بالای چادرینه واقع شده اند ، به صورت تغییرات خفیف شخصیتی ، ذهنی و گفتاری تظاهر می یابند. در کودکان کم سن، باز بودن درزهای جمجمه ممکن است با نشانه های شایع افزایش فشار داخل مغزی مانند: استفراغ ، خواب آلودگی و بی قراری ، همچنین یافته های دیررس ماکروسفالی تظاهر کند. تشخیص این نوع سرطان اغلب مشکل است ، زیرا علائم غالبا در بسیاری از ناراحتی ها ی جسمی و روحی دیده می شود ( 22).
دسته بندی | حسابداری |
بازدید ها | 14 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1930 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 78 |
پاورپوینت بررسی روشهای تأمین مالی و تأثیر هر یک از آنها بر ثروت سهامداران در 78 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
فهرست مطالب :
ابزارهای تامین مالی
روشهای تامین منابع مالی کوتاه مدت
هزینه تامین مالی
اهداف تامین مالی کوتاه مدت
منابع بی بهره
تأمین مالی میان مدت
روش های تامین مالی میان مدت و بلند مدت
اجاره های بلندمدت ( اجاره به شرط تملیک و اجاره عملیاتی)
تامین مالی بلند مدت
منابع مالی بلند مدت
عوامل کلی مؤثر بر ارزیابی روشهای تأمین مالی بلندمدت
مزایای تأمین مالی بلند مدت
معایب تأمین مالی بلند مدت
تأمین مالی بلند مدت
تأمین مالی از طریق انتشار اوراق قرضه
ویژگیهای اوراق قرضه
مزایای اوراق قرضه
معایب اوراق قرضه
انواع اوراق قرضه
اوراق بهادار قابل تبدیل
علت استفاده شرکتها از اوراق بهادار قابل تبدیل
کسب منابع مالی بلندمدت از طریق سهام ممتاز
ویژگیهای سهام ممتاز
مزایای سهام ممتاز
معایب سهام ممتاز
کسب منابع مالی بلندمدت از طریق سهام عادی
مزایای تأمین مالی از طریق سهام عادی
معایب تأمین مالی از طریق سهام عادی
ساختار سرمایه
ویژگیهای اوراق بهادار که برساختار سرمایه تاثیرگذارند
حقوق مالکانه
الزامات باز پرداخت بدهی
ادعا نسبت به دارایی ها
ادعا نسبت به سود
ریسک تجاری
جدول عوامل تاثیر گذار برریسک تجاری
ریسک مالی
ساختار سرمایه بهینه
ویژگی های ساختار سرمایه بهینه
اهرم عملیاتی
اهرم مالی
اهرم مرکب
شیوه های تعیین ساختار سرمایه بهینه
مثال کاربردی
نمودار سه روش تامین مالی مطرح شده
محدودیتهای EPS به عنوان معیار تصمیم گیری در رابطه با تامین مالی
روش بررسی تغییرات ارزش
ترتیب هرمی تامین مالی از دید گاه مایرز
روش جریانات وجه نقد
نظریه های مرتبط با ساختار سرمایه
نمودار دیدگاه درآمد خالص
دیدگاه درآمد خالص عملیاتی
دیدگاه سنتی
دیدگاه مودیگلیانی و میلر
دیدگاه مودیگلیانی و میلر با فرض وجود مالیات
دیدگاه مودیگلیانی و میلر با فرض عدم وجود مالیات
خلاصه و نتیجه گیری
منابع و ماخذ
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.
دسته بندی | حسابداری |
بازدید ها | 8 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 611 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 61 |
پاورپوینت بررسی شیوههای تأمین مالی در ایران در 61 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
فهرست مطالب :
مقدمه
انواع روشهای تأمین مالی
انواع روشهای تأمین مالی داخلی
روشهای تامین منابع مالی کوتاه مدت
ابزارهای ویژه تأمین مالی بلندمدت
روش های تأمین مالی خارجی
انواع روش های تأمین مالی خارجی
روش های قرضی(استقراضی)
انواع روش های قرضی
فاینانس
یوزانس
خطوط اعتباری
وام های بین المللی
روشهای غیر قرضی (سرمایهگذاری)
انواع روش های غیر قرضی
سرمایهگذاری مستقیم خارجی
سرمایهگذاری غیرمستقیم خارجی
معاملات جبرانی
صکوک
تفاوت سرمایه گذاری مستقیم و غیر مستقیم
تعریف صکوک درسازمان حسابداری و حسابرسی نهادهای مالی اسلامی
تاریخچه صکوک
فرق صکوک با اوراق قرضه
انواع ریسک مهم صکوک
مزایای انتشار اوراق صکوک
ویژگی های اوراق بهادار اسلامی )صکوک(
انواع صکوک بر اساس تقسیمبندی سازمان حسابداری و حسابرسی نهادهای مالی اسلامی
صکوک اجاره
صکوک استصناع
صکوک مشارکت
صکوک مرابحه
صکوک سلم
بازار طلا، سکه
دلایل برتری سکه نسبت به طلا در سرمایه گذاری
وام رهنی
مزایای تأمین مالی از طریق وام بانکی برای سازندگان (مالکان اولیه)
تأمین مالی بخش مسکن از طریق صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان
بازار پول
بازار سرمایه
شیوه های تأمین مالی شرکتها درشرایط کنونی بازار سرمایه ایران
روشهای تأمین مالی از نظر نوع و منبع
منابع تأمین مالی کار آفرین
کلیات سیستم مالی کشور
خدمات ارائه شده توسط سیستم مالی
بانکهای تجاری و تخصصی
بانکهای مسکن
صندوقهای تعاون و قرض الحسنه
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 592 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 244 |
عنوان: پاورپوینت کتاب تصمیم گیری و تعیین خط مشی دولتی تألیف دکتر سید مهدی الوانی
دسته: مدیریت
فرمت: پاورپوینت
تعداد اسلاید: 244 اسلاید
این فایل شامل پاورپوینت " کتاب تصمیم گیری و تعیین خط مشی دولتی تألیف دکتر سید مهدی الوانی" می باشد که در حجم 244 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است ؛ بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:
فصل اول: مفاهیم و ویژگیهای خط مشی
تعاریف، مفاهیم و ویژگیهای خط مشی عمومی
تعریف خط مشی های عمومی
نقش های اصلی خط مشی عمومی
ویژگیهای خط مشی های عمومی
انواع خط مشی های عمومی بر مبنای تقسیم بندی اول
خط مشی های تقنینی
خط مشی های اجرائی
خط مشی های قضائی
انواع خط مشی های عمومی بر مبنای تقسیم بندی دوم
خط مشی ها یا سیاست های تشریعی
خط مشی ها یا سیاست های تحلیلی
خط مشی ها یا سیاست های تدبیری و اجرائی
انواع خط مشی های عمومی بر مبنای تقسیم بندی سوم
خط مشی ها ی سیاسی و تقنینی
خط مشی های اداری و اجرائی
انواع خط مشی های عمومی بر مبنای تقسیم بندی چهارم
خط مشی ها ی عمومی عادی
خط مشی های عمومی تاکتیکی
خط مشی های عمومی اساسی
انواع خط مشی های عمومی بر مبنای تقسیم بندی پنجم
خط مشی ها ی عمومی سیاسی
خط مشی های عمومی انظباطی و بازدارنده
خط مشی های عمومی توزیعی
خط مشی های عمومی توزیع مجدد
انواع خط مشی های عمومی بر مبنای تقسیم بندی ششم
خط مشی ها ی فراگیر
خط مشی های هادی
خط مشی های عمومی
انواع خط مشی های عمومی بر مبنای تقسیم بندی هفتم
خط مشی ها ی تصریحی
خط مشی های تلویحی
فصل دوم : فرایند عقلائی خط مشی گذاری عمومی
فرایند عقلائی خط مشی گذاری عمومی
گام های فرایند عقلائی
تعریف مدل
محدودیت مدل
انواع مدلها
مدل های کلامی
مدل های ترسیمی
مدل های تجسمی
مدل های ریاضی
تقسیم بندی مدل ها از نظر عملکرد
مدل های تشریحی
مدل های پیش بینی
مدل های تجویزی
تقسیم بندی مدل ها از نظرزمان
مدل های ایستا
مدل های پویا
مدل مناسب برای خط مشی گذار
مدل نقطه سر به سر
انواع تصمیمات از نظر اطمینان به نتایج حاصل از شقوق
تصمیم گیری تحت شرایط اطمینان کامل
تصمیم گیری در شرایط ریسک یا مخاطره
تصمیم گیری در شرایط عدم اطمینان
شیوه های تصمیم گیری در شرایط عدم اطمینان
شیوه انتخاب حداکثر حداکثرها
شیوه انتخاب حداکثر حداقل ها
شیوه انتخاب با فرض احتمال یکسان
درخت اخذ تصمیم
مدل تصمیم گیری مقطعی
مراحل طراحی نظام خط مشی گذاری عمومی
فصل سوم: فرایند عقلائی تعدیل شده در خط مشی گذاری عمومی
مدل های فرایند عقلائی تعدیل شده خط مشی گذاری عمومی
شیوه تغییرات جزئی و تدریجی
مزایای شیوه تغییرات جزئی و تدریجی
انتقادات وارده به مدل تغییرات جزئی و تدریجی
مقایسه ارکان اصلی دو شیوه عقلائی و تغییرات جزئی
مدل رضایت بخش
مزایای مدل رضایتبخش
مدل اکتشافی - ابداعی
فصل چهارم : فرایند مبتنی برقدرت در خط مشی گذاری عمومی
فرایند مبتنی بر قدرت در خط مشی گذاری عمومی
تعریف قدرت
نقش قدرت در فرایند خط مشی گذاری
منابع قدرت براساس نظریه اول
منابع قدرت براساس نظریه دوم
منابع قدرت براساس نظریه سوم
شیوه ماوراء عقلائی تصمیم گیری
نظریه نخبگان قدرتمند یا طبقات با نفوذ
نظریه نخبگان قدرتمند یا طبقات با نفوذ
نظریه جامعه مرکب
مدل گروهی طبقات
گروههای ذینفوذ و خط مشی گذاری
تعریف گروههای ذی نفوذ
انواع گروههای ذی نفوذ – طبقه بندی اول
گروه های محض
گروه های نسبی
انواع گروههای ذی نفوذ – طبقه بندی دوم
گروه های خصوصی
گروه های عمومی
انواع گروههای ذی نفوذ – طبقه بندی سوم
گروه های داخلی
گروه های خارجی
انواع گروههای ذی نفوذ – طبقه بندی چهارم
گروه های عوام
گروه های خواص
چگونگی اعمال نفوذ گروه های ذی نفوذ
چگونگی اعمال نفوذ گروه های ذی نفوذ از طریق اقدامات باز
چگونگی اعمال نفوذ گروه های ذی نفوذاز طریق اقدامات پوشیده
چگونگی اعمال نفوذ گروه های ذی نفوذ از طریق اخبار جهت گیری شده
چگونگی اعمال نفوذ گروه های ذی نفوذ از طریق روش های خشونت آمیز
فصل پنجم : فرایند سازمانی خط مشی گذاری عمومی
فرایند سازمانی خط مشی گذاری عمومی
مدل سازمانی خط مشی گذاری عمومی(مدل گردونه ای)
تبیین مدل گردونه ای خط مشی گذاری
مدل جدید سازمانی خط مشی گذاری عمومی
انواع خط مشی ها در مدل جدید سازمانی خط مشی گذاری عمومی
خط مشی های توزیعی
خط مشی های قانونی - سیاسی
خط مشی های بازدارنده و انضباطی
خط مشی های توزیع مجدد
انواع بوروکراسی ونحوه تاثیرآن ها در خط مشی گذاری عمومی
بوروکراسی های به وجود آمده توسط قدرت حاکم
بورکراسی های تحت سیطره قدرت نظامی
بورکراسی های قانونی – تخصصی
بورکراسی های نمایندگی
بورکراسی های حزبی
قانون اساسی و خط مشی گذاری عمومی
مراجع خط مشی گذار در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
ویژگی های فرایند سازمانی خط مشی گذاری عمومی
نقدی بر سیستم نمایندگی
فصل ششم: فرایند اقتضائی خط مشی گذاری عمومی
دیدگاه اقتضائی خط مشی گذاری
الگوی اقتضائی ومحیط های موثر بر فرایند خط مشی گذاری
محیط های موثر بر فرایند خط مشی گذاری
الگوی اقتضائی بخشی
مراجع 6 گانه در مدل اقماری خط مشی گذاری
مدل چند بعدی خط مشی گذاری
مدل بررسی تلفیقی
سطوح بررسی پدیده ها در مدل بررسی تلفیقی
مدل جریانها – دریچه ها
آگاهی از مسائل عمومی در شیوه اقتضائی
فصل هفتم: دیدگاه های ارزشی در خط مشی گذاری عمومی
دیدگاههای ارزشی خط مشی گذاری عمومی
نقش توکل و مشورت در خط مشی گذاری
مشورت و تصمیم گیری
مراحل مشورت
انواع شورا از نظر اسلام
شورای مفوض
شورای غیر مفوض
روشهای تصمیم گیری گروهی
توکل
ارزش ها و تصمیم گیری
تعقل ابزاری یا کارکردی
تعقل ارزشی یا جوهری
فصل هشتم: مشکلات و تنگناهای خط مشی گذاری عمومی
مشکلات و تنگناهای خط مشی گذاری عمومی
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.