دسته بندی | پیشینه متغیر های روانشناسی |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 29 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 25 |
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بهداشت روانی بلوغ در 25 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات: 25 صفحه ( 23 صفحه متن و 2 صفحه منابع)
فرمت فایل: ورد قابل ویرایش و با فرمت doc (آماده جهت پرینت)
نوع تایپ متن: کاملا استاندارد همچنین دارای پیشینه تحقیقاتی داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و بعضا متغیرهای مشابه می باشد.
کیفیت منابع: منابع کاملا جدید هستند:: منابع خارجی (شامل 2011) داخلی (شامل 94)
منابع درون متنی و پایانی: دارد
قابل استفاده برای مقاطع: کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشته های روانشناسی، علوم تربیتی و مدیریت و سایر رشته های مرتبط
جریان زندگی همانند رودخانه ای است که از مبدأ تا مقصد از کنار سرزمینهای مختلف و متنوعی میگذرد و سرانجام به دریا میپیوندد. نوجوانی یا بلوغ یکی از متنوعترین و پیچیده ترین چشماندازها را در این مسیر طولانی به خود اختصاص داده است، لذا با شناخت ابعاد روانی نوجوان، فضایی که با ابرهای سنگین و تیره بر روابط نوجوان و دیگران سایه افکنده به روشنی میگراید و واقعبینی، جایگزین بدبینی شده و حسن تفاهم، به جای سوء تفاهم بر این روابط حاکم میشود. موریس دبس می نویسد: مقاله ای که برنهایم در سال 1891 به نام «مطالعه دربارهی بلوغ» منتشر ساخت، اولین اثری است که پژوهشگران مختلف را به اکتشاف در جهان بلوغ وادار کرد. به دنبال آنها، روسو نقش بزرگی در تدوین نظریات مربوط به دوران بلوغ ایفا نمود. مجموعهی این مطالعات با پژوهش های «استانلی هال» که او را پدر روان شناسی نوجوانی (بلوغ) می دانند، پیوند خورد و با انتشار کتاب «بلوغ» در سال 1905 به اوج اهمیت خود رسید و سبب پیدایش علمی به نام هبلوژی یا «علم به احوال جوانی» شد و محققین با اتکا به این علم جدید و جوان به اکتشاف در جهان ناشناخته ای به نام «بلوغ» پرداختند. در نهایت نتیجه ی این تلاش ها منجر به این موضوع گردید که قرن بیستم را «عصر نوجوانی شناسی علمی» لقب داده اند (شرفی، 1394).
- Hebelogie
تأمین سلامت دانشآموزان از اهمیت خاصی برخوردار است، اما بهداشت روانی دانشآموزان، به ویژه در دورهی بلوغ، میتواند از بیماری ها و ناهنجاری های روانی جلوگیری کند. رعایت بهداشت که به تندرستی و شادابی کامل جسمی و روحی میانجامد، مهمترین وظیفهی هر فرد است. پیشگیری یک فرایند فعال است که افراد و گروهها را جهت مقابله با چالشها و تغییرات زندگی توانمند میسازد. فرایند پیشگیری از طریق ایجاد و تقویت شرایطی که رفتار مناسب و مفید و سبک زندگی سالم را ترویج میدهد، جریان مییابد. در تعریفی دیگر، پیشگیری بهصورت یک فرایند فعال و توانمند در جهت ایجاد شرایط و ویژگیهایی در فرد است که سلامتی و بهداشت را در او بهبود می بخشد.
این تعریف نه تنها شامل رشد ویژگی های مثبت و بهبودپذیر در فرد است، بلکه شامل ایجاد شرایط محیطی و عوامل حمایتی است که رشد سالم را در نوجوان گسترش میدهد. سطح اولیهی پیشگیری را عموم مردم تشکیل میدهد و هدف از پیشگیری در این سطح ترویج و افزایش شایستگی های فردی- اجتماعی و ایجاد محیط های اجتماعی- فرهنگی حمایت کننده است. یکی از جامعه های هدف برای سطح اول پیشگیری دانشآموزان هستند. برای آموزش دانش آموزان در مسیر رسیدن به هدفهای پیشگیری، بسیاری از مهارت های ارتباطی (مهارت های ارتباطی و عزتنفس) با برنامه های آموزشی مانند یادگیری مشارکتی و گروهی مطابقت دارند (کانینگهام، 2000). آموزش در مورد دوره ی بلوغ به پسران میتواند مهمترین و اساسیترین نقش را در پیشگیری و رفع مشکلات این دوره ی خطیر از زندگی ایفا نماید و با ایجاد تغییرات رفتاری مثبت و کمک به نوجوان برای ایجاد و حفظ رفتارهای سالم به وی جهت عبور ایمن از این دورهی مهم بسیار مؤثر می باشد (مک کینزی، 2008). متأسفانه در حال حاضر در کشور ما در هیچ مقطعی، آموزش رسمی و یا غیر رسمی مثل دوره های آموزشی به نوجوانان پسر داده نمی شود و با توجه به فرهنگ ما، والدین کمتر در این زمینه به پسران آموزش داده و ارتباط برقرار میکنند و نوجوان ممکن است از طریق روش های مختلفی مثل همسالان، همکلاسی ها یا افراد بی اطلاع بزرگسال در این زمینه اطلاعات نادرستی کسب کند
1- Canningham
2- Mckenzie
در برنامه های پیشگیری و ارتقای سلامت روان باید به هر دو روش کوتاه مدت و بلندمدت توجه کرد، زیرا هر کدام بسته به موقعیت اهمیت دارند. همچنین برای اجرای بهتر برنامه های آموزشی باید به منابعی که سطح سلامت افراد تحت آموزش را تعیین میکنند، مانند خدمات آموزشی و بهداشتی، شرایط خانواده ها از جنبه های مختلف فرهنگی و اجتماعی و سلامت جسمانی افراد توجه کرد (استیفمن، استلک، ایونز، هاپکینز و اتکینز، 2010).
پیشینه پژوهشی:
در پژوهشی که مک کبی، ریکاردلی و کارانتز (2010) بر روی نوجوانان پسر انجام دادند. به این نتیجه رسیدند که برنامه ی آموزشی سلامت تصویر تن، عواطف منفی و استراتژی های تغییر بدن در میان آنها مؤثر بوده است؛ به طوری که عواطف منفی و درک نادرست آنها نسبت به تغییرات بدنی در پس آزمون و پیگیری کاهش معنی دار داشت. بنابراین پیشنهاد نمودند که برنامه های پیشگیری باید برای پسرانی که در سن بلوغ و در معرض رفتارهای پرخطر میباشند اجرا گردید و نسبت به استانداردسازی رفتار آنها تلاش بیشتری صورت گیرد.
- Mccabe, Ricciardelli & Karantzas
تحققیات اخیر نیز درباره ی رشد شناختی از این مسأله حمایت میکند که بلوغ و نوجوانی دورههای عمیق رشد هیجانات اجتماعی هستند. بنابراین پیشنهاد شده است که آموزش های لازم در رابطه با علایم ظاهر شده در این دوره به نوجوانان ارائه شود (بورنت، تامپسون، بیرد و بلکمور، 2011).
- Burnett, Thompson, Bird & Blakemore
پشتیبانی 09191809834 (لطفا فقط پیامک یا تلگرام).
نحوه دانلود: بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.
وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است.
دسته بندی | پیشینه متغیر های روانشناسی |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 373 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 48 |
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رشد پس از سانحه در 48 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات: 48 صفحه ( 45 صفحه متن و 3 صفحه منابع)
فرمت فایل: ورد قابل ویرایش و با فرمت doc (آماده جهت پرینت)
نوع تایپ متن: کاملا استاندارد همچنین دارای پیشینه تحقیقاتی داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و بعضا متغیرهای مشابه می باشد.
کیفیت منابع: منابع کاملا جدید هستند:: منابع خارجی (شامل 2015) داخلی (شامل 94)
منابع درون متنی و پایانی: دارد
قابل استفاده برای مقاطع: کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشته های روانشناسی، علوم تربیتی و مدیریت و سایر رشته های مرتبط
بر اساس برخی مطالعات انجام شده در سال های اخیر، به نظر می رسد بسیاری از کسانی که بعد از حوادث تنش زا زنده مانده اند، تغییرات روان شناختی مثبتی را تجربه می کنند؛ که از آن تحت عنوان رشد پس از سانحه نام می برند که عبارت از تجربه یا درک ذهنی از تغییرات مثبت روان شناختی است که در اثر کشمکش با حادثه تنش زا ایجاد می شود (موریس، شاکسپیر فینچ و اسکات، 2012). که این رشد پس از سانحه می تواند زمینه ساز حل بسیاری از مشکلات روانشناختی مانند اضطراب، افسردگی و استرس شود (لاو و سابیستن، 2011).
نظریههای متعددی در زمینه فرآیند رشد پس از سانحه تدوین شده است. این نظریات مربوط به درک رشد پس از سانحه (PTG) به عنوان مفاهیمی در این مطالعه به شمار میآید که به شرح زیر هستند:
1-مدل تجدید نظر شده PTG (تدسچی و کالهون، 2004).
2-نظریه شناختی انطباق (تیلور، 1983).
3-مدل صورت Janus از PTG (زولنر و میکر، 2004).
1-مدل تجدید نظر شده تدسچی و کالهون (2004) از PTG
در این مدل تاثیر حوادث و سوانح به تاثیر زلزله تشبیه شده است. تاثیر روانی یا پریشانی روانی پس از سانحه، به عنوان یک هسته و مرکز رشد فرد فرض میشود که این پریشانی روانی حاصل چالش با اعتقادات، ایدهها و طرحوارههای موجود در ذهن شخص است و شخص را به سوی نشخوار فکری سازنده و ارادی سوق میدهد. در طول این نشخوار ذهنی این عقاید، ایدهها و طرحوارههای شخص مورد تجدید نظر قرار میگیرد و طرحوارههای جدیدی جایگزین طرحوارههای قبلی میشود. رشد در اثر به وجود آمدن طرحوارهها و باورهای جدید و استفاده از روشهای مقابلهای کارآمد به وجود میآید (جانوف و بولمن، 2006). در کنار این انحلال درونی یا شکست در چهارچوب شناختی، افراد تجربههای جسمی و روحی از دست دادن را نیز تجربه میکنند که با آسیب، درد و غم و اندوه ناشی از حادثه همراه است. رشد به عنوان نتیجه مقابله و رویارویی و بقا به عنوان یک محصول جانبی ناشی از مبارزه احساسی و شناختی افراد با تروما معنا مییابد. (تدسچی، کالهون، 2004). به نظر میرسد که تجربه پریشانی روانی جهت ترویج و تحریک بازسازی شناختی ضروری است و منجر به درک فرد از رشد میشود و از این رو عنصری حیاتی و ضروری در وضعیت بحرانی اوست. علاوه بر این، ادراک فرد از PTG تجربه فرد را از درد و رنج کاهش نمیدهد. محققان دریافتهاند که رشد و آشفتگی روانی به طور جدایی ناپذیری با هم مرتبط هستند. در زمینه آشفتگی روانی اعتقاد بر این است که مجبور کردن فرد به ارزیابی مجدد مشکل و صورت بندی مجدد دنیای خود به منظور سازگاری با تجربیات منفی امری ضروری است. تغییر در ساختار و چهارچوب جهان فرضی انگیزه لازم جهت رشد را فرآهم می آورد. بنابراین فرض بر این است که پس از سانحه رشد به وقوع می پیوندد (تدسچی و کالهون، 2004). از دیگر فرآیندهای توسعه و بالیدگی بوسیله درگیریهای احساسی فرد با حوادث ناگوار متمایز گردیده است حتی افرادی که تجربیات خود را از حوادث ناگوار گزارش نکردهاند در زمانی که مورد بررسی قرار گرفتهاند رشدی را گزارش کردهاند. (تدسچی و کالهون، 2004).
. Love & Sabiston
. Posttraumatic Growth Inventory
. Tedeschi, & Calhoun
. Taylor
. Zoellner
. Maercker
. Janoff- Bulman
آشفتگی روانی و PTG:
به نظر نمیرسد که PTG دارای یک ارتباط مستقیم خطی با حضور یا عدم حضور آشفتگی روانی باشد. البته افرادی که در معرض یک حادثه آسیبزا قرار گرفتهاند، گزارشهایی حاکی از زجر و آشفتگی روانی قابل توجه دادهاند. وجود PTG نمیتواند مرتبط با عدم آشفتگی روانی باشد. بطور کلی رشد پس از سانحه دارای یک ارتباط غیر مستقیم با حضور با عدم حضور آشفتگی روانی می باشد.
در پژوهشی که در این زمینه توسط سوزان دان هور و همکاران، (2013) در کارولینای جنوبی آمریکا انجام شد. یافتههای آنها نشان داد که افزایش رشد پس از سانحه در طول زمان ایجاد میشود و حداقل برخی از زنان تغییرات مثبتی در طول درمان و بعد از درمان سرطان سینه درک میکنند. در مدل طولی، تحصیلات ، زمان طولانیتر بعد از تشخیص، سطح و شروع تداخل بیماری و افزایش بیشتر در حمایت اجتماعی، سلامت روانی، آرامش/معنا- معنویت، ایمان/معنویت، استفاده از راهبردهای فعالی- تطبیقی مقابلهای و سلامت روان به طور معناداری با نمره بالاتر رشد پس از سانحه همبستگی داشتند. متغیرهای جمعیتی- اجتماعی و متغیرهای مرتبط با سرطان همبستگی کمی با رشد پس از سانحه نشان دادند. این پژوهش اولین مطالعهای بود که نشان داد که افزایش حمایت اجتماعی عمدتا با «حوزه ارتباط با دیگران» در رشد پس از سانحه همبستگی داشت. همچنین بین شروع بیماری و افزایش در معنویت و سلامت روان با رشد پس از سانحه همبستگی داشت. استفاده از راهبردهای فعالی-تطبیقی مقابلهای با رشد پس از سانحه همبستگی داشت. این راهبردها ممکن است دیسترس های هیجانی را مقداری تسکین دهند و جستجوی حمایت و خودافشایی را ترغیب کند. همچنین مقابله ممکن است یک راه برای ادغام اطلاعات جدید به یک جهان فرضی بازسازی شده باشد.
در مطالعه ای که توسط حیدرزاده و همکاران (1394) برروی ابعاد رشد پس از سانحه ناشی از سرطان در بیماران نجات یافته از آن پرداختند نمونه ای 402 نفری از جامعه پژوهشی بیماران مبتلا به به سرطان در دو بیمارستان اصلی واقع در شهر تهران مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار مورد استفاده این پژوهشگران شامل پرسشنامه ویژگی های جمعیت شناختی و ابزاررشد پس از سانحه بود. نتایج این تحقیق نشان داد میانگین رشد پس از سانحه در نمونه های حاضر 68/68 با انحراف معیار 7/14 بدست امد. همچنین نتایج نشان داد درمیان ابعاد رشد پس از سانحه ابعاد معنویت و ارتباط با دیگران بیشترین نمره را کسب کردند. همچنین از میان متغیرهای مختلف، سن (05/0>p: 193/0r=)، ارتباط معکوس با رشد پس از سانحه داشت و تفاوت معنی داری بین سطح تحصیلات و درآمد با رشد پس از سانحه به دست آمد.
در مطالعه ای دیگر که توسط حیدر زاده و همکاران (2014)، انجام گرفت به بررسی رابطه رشد پس از سانحه و ابعاد کیفیت زندگی پرداختند. پژوهش آنها نشان داد رشد پس از سانحه رابطه مثبت و معنی داری با ابعاد جسمانی(002/0 P=183/0r=) وروانشناختی (002/0P= 245/0r=)کیفیت زندگی دارد.
در مطالعه ای مهرابی و همکاران (1393) به تبیین رشد پس از سانحه بر اساس شیوه های مقابله با استرس، سبک های دلبستگی و کیفیت زندگی در نمونه ای از جانبازان مبتلا به اختلال استرس پس از ضربه پرداختند. این پژوهش در قالب یک مطالعه توصیفی از نوع همبستگی، تعداد 133 جانباز مبتلا به اختلال استرس پس از ضربه به شیوه تصادفی انتخاب شدند. نتایج حاصل از ضریب همبستگی نشان داد رشد پس از سانحه با تحصیلات (77/1r=)، درصد جانبازی (352/0r=) دلبستگی اجتنابی (-309/0r=) سبک مقابله با استرس مسئله مدار(284/0r=)و کیفیت زندگی روانی(05/0P=218/0r=) رابطه معناداری دارد علاوه بر این، نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد درصد جانبازی، سبک دلبستگی اجتنابی، سن و کیفیت زندگی روانی در مجموع7/30درصد از رشد پس از سانحه را تبیین می کند (05/0 P< )این پژوهشگران نتیجه گرفتند که ارائه مداخلاتی در جهت آموزش شیوه های مقابله ای مسئله مدار، کاهش سبک دلبستگی اجتنابی و همچنین ارتقا کیفیت زندگی روانی، می تواند در جهت بهبود رشد پس از ضربه به تبع آن سازگاری مطلوب تر و سازنده با اختلال رشد پس از ضربه در جانبازان موثر باشد.
کیرایکر و همکاران، (2015) در پژوهشی به بررسی استرس و رشد پس از سانحه در میان 199 بیمار بالای 18 سال مبتلا به سرطان سینه پرداخت. نتایج نشان دهنده ارتباط معنادار بین استرس و رشد پس از سانحه در بین بیماران مبتلا به سرطان سینه است. همچنین نتایج نشان داد بین استرس و رشد پس از سانحه در میان بیماران تحت درمان مبتلا به سرطان سینه لزوما رابطه خطی برقرار نخواهد شد. به این معنی که لزوما استرس به طور مستقیم موجب تسهیل در رشد پس از سانحه نمی شود. پیش بینی می شود در سطوح متوسط استرس، بالاترین رشد پس از سانحه به وقوع می پیوندد. همچنین مشخص شد مداخلات درمانی در راستای کاهش سطح استرس میان مبتلایان به سرطان سینه که سطح بالایی از استرس را تجربه می کنند ممکن است به طور غیر مستقیم رشد را تسهیل کند.
. Kyriaki
پشتیبانی 09191809834 (لطفا فقط پیامک یا تلگرام).
نحوه دانلود: بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.
وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است.
دسته بندی | پیشینه متغیر های روانشناسی |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 39 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 35 |
مبانی نظری و پیشینه پژوهش مسئولیت پذیری در 35 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات: 35 صفحه ( 31 صفحه متن و 4 صفحه منابع)
فرمت فایل: ورد قابل ویرایش و با فرمت doc (آماده جهت پرینت)
نوع تایپ متن: کاملا استاندارد همچنین دارای پیشینه تحقیقاتی داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و بعضا متغیرهای مشابه می باشد.
کیفیت منابع: منابع کاملا جدید هستند:: منابع خارجی (شامل 2017) داخلی (شامل 94)
منابع درون متنی و پایانی: دارد
قابل استفاده برای مقاطع: کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشته های روانشناسی، علوم تربیتی و مدیریت و سایر رشته های مرتبط
مسئولیت یا مسئولیت پذیری به تنهایی، اشاره به حس وظیفه شناسی، پاسخگو بودن و تعهد دارد (عقیلی و نصیری، 1393). مسئولیت پذیری را میتوان در ابعاد مختلف مانند مسئولیت پذیری در قبال خود، اجتماع، طبیعت و خداوند تصور نمود. در این منظر هر فردی لازم است تا نسبت به سلامت روان و جسم خود و نزدیکان (به عنوان موجودی اجتماعی) ارزش قائل شده و نسبت به آن مسئول باشد. مسئولیت پذیری یا با وجدان بودن در قبال خود، دیگران و جهان هستی شامل مهار تکانه ها تحت نسخه های تجویز شده از سوی جامعه می باشد که سبب تسهیل رفتارهای معطوف به هدف و وظائف فرد می گردد (اسرار، پیتر کوچینکی و اقبال، 2017). این بُعد بر اراده و قابلیت اطمینان تأکید میکند و شامل ویژگیهایی مثل دقیق بودن، مسئولیتپذیری و برنامهریزی، سختکوشی و جهت گیری به سوی پیشرفت و پشتکار است. این ویژگی ها به افراد کمک میکند که چالشهای زندگی را قابل کنترل و فرصتی برای یادگیری بدانند و به جای گریز و اجتناب از مسائل و مشکلات به مقابله هدفمند با آنها بپردازند. مسلماً افرادی که دارای ویژگی های فوق هستند به احتمال قوی نمی توانند ساعات طولانی و بدون هدف پای اینترنت بنشیند و وقت خود را اتلاف کنند (عقیلی و نصیری، 1393).
پیشینه پژوهشی:
در پژوهش دیگری که با عنوان پنج عامل بزرگ شخصیت و اعتیاد به اینترنت در نوجوانان با لحاظ نقش تعدیل کنندگی سبک های مقابله ای به انجام رسید، محققان رابطه منفی بین توافق پذیری و باوجدان بودن یا مسئولیت پذیری را در 998 نوجوان شرکت کننده در پژوهش اثبات کردند (ژو، لی، لی، وانگ و ژائو، 2017).
بلکنیو و پرزپیورکا (2016) با پژوهشی که بر روی دو نمونه 631 و 452 نفری انجام دادند، مشخص ساختند که ویژگی های شخصیتی، جهت گیری مثبت و پرهیز از ناامیدی و احساس بد در زندگی، با وجدان بودن و مسئولیت پذیری، ثبات هیجانی و گشوده بودن به تجربه اتفاقات همگی با مشکلات استفاده از اینترنت و بویژه فیسبوک مرتبط می باشند.
خواجه نوری و همکاران (1393) در پژوهشی با عنوان « رابطه سبک زندگی و مسئولیت پذیری فردی و اجتماعی، (مطالعه موردی: نوجوانان دبیرستان شیراز ) بیان داشته اند: نتایج تحقیق به طور کلی بیانگر این است اگر چه مسئولیت پذیری در مدرسه و مسئولیت پذیری فردی در میان دختران بیش از پسرا بود اما، مسئولیت پذیری اجتماعی پسرا بیش از دخترها می باشد بعلاوه، مسئولیت پذیری اجتماعی و فردی و مسئولیت پذیری در مدرسه رابطه معنی داری با ابعاد مختلف سبک زندگی دارد.
پشتیبانی 09191809834 (لطفا فقط پیامک یا تلگرام).
نحوه دانلود: بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.
وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است.
دسته بندی | پیشینه متغیر های روانشناسی |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 45 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 38 |
مبانی نظری و پیشینه پژوهش مشکلات رفتاری کودکان در 38 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات: 38 صفحه (33 صفحه متن و 5 صفحه منابع)
فرمت فایل: ورد قابل ویرایش و با فرمت doc (آماده جهت پرینت)
نوع تایپ متن: کاملا استاندارد همچنین دارای پیشینه تحقیقاتی داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و بعضا متغیرهای مشابه می باشد.
کیفیت منابع: منابع کاملا جدید هستند:: منابع خارجی (شامل 2015) داخلی (شامل 95)
منابع درون متنی و پایانی: دارد
قابل استفاده برای مقاطع: کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشته های روانشناسی، علوم تربیتی و مدیریت و سایر رشته های مرتبط
کودکان به عنوان یکی از گروه های سنی آسیب پذیر در معرض انواع مشکلات روانشناختی قرار دارند. آسیب پذیری در این سنین تحت تأثیر فرآیند فعال رشد و مقتضیات خاص مراحل آن از یک طرف و کنترل شرایط محیطی و موقعیتی کودک توسط بزرگسالان از طرف دیگر قرار دارد
(انجمن روانپزشکی آمریکا، 2015؛ ترجمه فرزین رضاعی و همکاران، 1395).
مشکل رفتاری به رفتار فردی اطلاق می شود که بدون پایین بودن بهره هوشی، تعادل روانی و رفتاری از اندازه عمومی اجتماع دور و دارای شدت، تکرار، مداومت در زمان ها و مکان های متعدد باشد. به طوریکه در عملکرد تحصیلی، رفتاری دچار درماندگی و یا کاهش میزان کارایی فرد گردد (براون و پرسی ، 2007). دوران کودکی از مهمترین مراحل زندگی است که در آن شخصیت فرد پایه ریزی و شکل می گیرد. اغلب اختلالات رفتاری ناشی از کمبود توجه به دوران حساس کودکی است. این بی توجهی منجر به عدم سازش با محیط و بروز مشکلات رفتاری برای کودک می شود. مشکل رفتاری به رفتار فردی اطلاق می شود که بدون پایین بودن بهره هوشی، تعادل روانی و رفتاری از اندازه عمومی اجتماع دور و دارای شدت، تکرار، مداومت در زمانها و مکانهای متعدد باشد. به طوریکه در عملکرد تحصیلی، رفتاری دچار درماندگی و یا کاهش میزان کارایی فرد گردد، این گونه کودکان مرتب از سوی اطرافیان طرد می شوند و در مدرسه مرتب از آنها گله و شکایت دارند (براون و پرسی، 2007).
. Brown & Percy
پیشینه پژوهشی:
عبدالله زاده و سامانی (2010) در پژوهش خود نشان دادند که فرایندهای خانواده (مانند سبک های تربیتی، انسجام خانوادگی، انعطاف پذیری خانواده و...) بر اضطراب، افسردگی و فشار روانی کودکان و نوجوانان مؤثر است.
ریاحی و همکاران (1391) در پژوهش خود نشان دادند که بین مشکلات رفتاری کودکان و اختلال روانی مادران همبستگی بالایی وجود دارد.
پشتیبانی 09191809834 (لطفا فقط پیامک یا تلگرام).
نحوه دانلود: بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.
وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است.
دسته بندی | پیشینه متغیر های روانشناسی |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 86 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 43 |
مبانی نظری و پیشینه پژوهش نارسانویسی (اختلال در خواندن) در 43 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات: 43 صفحه ( 34 صفحه متن و 9 صفحه منابع)
فرمت فایل: ورد قابل ویرایش و با فرمت doc (آماده جهت پرینت)
نوع تایپ متن: کاملا استاندارد همچنین دارای پیشینه تحقیقاتی داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و بعضا متغیرهای مشابه می باشد.
کیفیت منابع: منابع کاملا جدید هستند:: منابع خارجی (شامل 2015)
منابع درون متنی و پایانی: دارد
قابل استفاده برای مقاطع: کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشته های روانشناسی، علوم تربیتی و مدیریت و سایر رشته های مرتبط
کلمات، اعداد و هجاها اجزای جدانشدنی زندگی روزمره ی همه ی انسان ها و حتی کودکان هستند. تمام افراد از کودکی تا بزرگسالی طی روز با شمارش پول، خواندن مطالب، استفاده از ساعت، قرار ملاقات گذاشتن و یا اموری از این قبیل سر و کار دارند که مستلزم برخورداری از توانایی خواندن کلمات، شمارش و محاسبه ی اعداد، به خاطر سپردن اسامی و جملات و ... می باشند. بنابراین ناتوانی در انجام این فرایندها می تواند برای افراد مشکل آفرین بوده و شیوه ی ارتباط آنها را با اجتماع و محیط تغییر داده و دچار اختلال نماید. همواره در طول تاریخ افرادی زیسته اند که با چنین مشکلاتی روبرو بوده و به دنبال راه حلی برای این مشکلات و عوارض و پیامدهای این مشکلات برای خودشان و اجتماعی که در آن می زیند شامل خانواده و جامعه، بوده اند. در گذشته ناتوانی های یادگیری، "اختلال های مهارت های تحصیلی" نامیده می شد (انجمن روان پزشکی امریکا، 2015) و امروزه این افراد "دارای ناتوانی یادگیری" خوانده شده و در گروه کودکان استثنایی طبقه بندی می شوند. سالها پیش آموزش و پرورش استثنایی، فقط شامل کودکانی می شد که مشکلات آنها در یادگیری به عللی نظیر نقایص بینایی یا شنوایی، عقب ماندگی ذهنی، معلولیت های کلامی یا زبانی، اختلالات شدید هیجانی، فلج و یا سایر مشکلات ناشی از فقدان سلامتی جسمی مربوط می شد. مؤسسات، مدارس استثنایی و کلاس های ویژه برای آموزش و پرورش این دسته کودکان که دچار معلولیت های واضحی بودند، سازماندهی می شدند. در مقابل، کودکانی که در مدارس چیزی یاد نمی گرفتند، ولی ناشنوا، نابینا و یا عقب مانده ی ذهنی نبودند، هیچ نوع خدمات ویژه ای دریافت نمی کردند، زیرا هیچ برنامه ای برای آنها تدوین نشده بود. به علت وجود این موقعیت و اصرار والدین، متخصصان آموزش و پرورش تشخیص دادند که تعداد قابل توجهی از کودکان هستند که در یادگیری تکلم، استفاده ی صحیح از زبان، تکامل بهنجار ادراکات بینایی و شنوایی و یا خواندن، نوشتن، هجی کردن (دیکته) و محاسبه کردن دچار تأخیر هستند. بعضی از این کودکان زبان را نمی فهمند ولی ناشنوا نیستند، بعضی از آنها نمی توانند آنچه را که می بینند درک کنند ولی نابینا نیستند و بعضی دیگر نمی توانند از طریق روش های عادی آموزش، یاد بگیرند، درحالی که دچار عقب ماندگی ذهنی نیستند. این گروه از کودکان امروزه تحت عنوان "ناتوانی های یادگیری خاص" قرار می گیرند. اصطلاح ناتوانی های یادگیری امروزه انواع متعددی از مشکلات را شامل می شود. مشکلاتی که در طبقه بندی های سنتی استثنایی بودن (نابینایی، ناشنوایی، عقب ماندگی ذهنی و سایر انواع شناخته شده ی ناتوانی) قرار نداشتند
-Specific Learning Disability
ویژگی های کودکان نارسانویس
عمل نوشتن به دلیل انتزاعی بودن آن برای کودک فعالیتی دشوار است، بویژه با توجه به خودمداری کودکان، نوشتن مطالبی که دیگران بیان میکنند، برای آنان مشکل است (سیف نراقی و نادری، 1380). از طرف دیگر، هجی کردن یا املاء بخشی از برنامهی آموزشی است که در آن خلاقیت و تفکر واگرا مطرح نیست، بلکه تنها آموزش یک نمونه و یا ترتیب حوف آن مطمح نظر است. شل نگاشته یا املای هر زبانی معمولاً دارای نمونههای متناقض و نامربوطی است. عناصر گویشی و نوشتاری در بسیاری موارد با همدیگر اختلاف دارند؛ بنابراین املاء کار آسانی تلقی نمیشود (فریار و رخشان، 1379). یادگیری درست نویسی کلمات به عوامل متعددی بستگی دارد؛ توجه، ادراک و حافظه تأثیر معنیداری در این فرایند یادگیری دارند. حافظه یا فرایند به یادسپاری اطلاعات به توانایی یادآوری اطلاعات قبلاً یاد گرفته شده اشاره میکند. توجه و ادراک پیش نیاز حافظه محسوب میشود. به رغم راهبردهای مورد استفاده در کلاس برای افزایش توجه، هنوز بسیاری از دانش آموزان، مشکلات تحصیلی زیادی در برخی از درسها از جمله املای کلمات دارند.
مهارت در نوشتن املاء با توانایی جانشین کردن صحیح حروف به جای صدا (اوج) سر و کار دارد. بسیاری از دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری، در پیوند دادن میان صدا و نماد مشکل دارند؛ آنها نمیتوانند صداهایی را که میشنوند به حروف و کلمه تبدیل کنند. این کودکان ممکن است در حافظهی شنیداری و تشخیص شنیداری دشواری داشته باشند؛ از طرف دیگر بسیاری از مشکلات نوشتن املای کلمهها به نقائص حافظهی دیداری ارتباط پیدا میکند. شماری از کودکان نمیتوانند آن چه را که از تک تک حروف یا ترتیب توالی آنها، از طریق دیدن به خاطر سپردهاند، حفظ کنند. کودکی که در تصویرپردازی دوبارهی حروف کلمهها با اشکال روبروست، به علت آن که نمیتواند از کلمهها تصویر روشنی در ذهن داشته باشد، در املای کلمهها مرتکب خطاهای بزرگی خواهد شد (دی پیترو، اسنایدر و پتک، 2011).
- Di Pietro
- Schnider
- Ptak
پشتیبانی 09191809834 (لطفا فقط پیامک یا تلگرام).
نحوه دانلود: بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.
وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است.