دسته بندی | پیشینه متغیر های روانشناسی |
بازدید ها | 19 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 35 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 33 |
مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحلیل ارتباط محاوره ای (رویکرد تحلیل تبادلی) اریک برن TA در 33 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
قابل ویرایش : بله
منابع : جدید و آپدیت شده
فرمت فایل : ورد
نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .
پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام )
همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو
منبع : دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
قسمتی از مبانی نظری متغیر:
تحلیل ارتباط محاوره ای نظریه ای است در مورد شخصیت و روش منظمی است برای روان درمانی به منظور رشد و تغییرات شخصی. این تعریفی است که به وسیله ای انجمن بین المللی تحلیل ارتباط محاوره ای ارائه شده است. در میان دید گاههای مختلف روان شناسی، تحلیل ارتباط محاوره ای از نظر عمق تئوری و کاربرد وسیع و متنوع آن بسیار برجسته است. تحلیل ارتباط محاوره ای به عنوان نظریه شخصیت تصویری از ساختار روانشناختی انسانها را به ما ارائه می دهد. بدین منظور از یک الگوی سه بخشی به عنوان الگوی حالات نفسانی خود استفاده می کند. همین دالگوی شخصیتی به ما کمک می کند تا دریابیم انسانها چگونه عمل و رفتار می کنند و این که چگونه شخصیت خود را در قالب رفتارهایشان آشکار می سازند.
تحلیل ارتباط محاوره ای همچنین نظریه ای برای ارتباطات فراهم می آورد که می تواند برای تجزیه و تحلیل سازمانها و مدیریت نیز به کار رود. تحلیل ارتباط محاوره ای نظریه ای برای رشد کودک ارائه می دهد. در حوزة کاربرد عملی تحلیل ارتباط محاوره ای نظریه ای برای رشد کودک ارائه می نماید و در نتیجه در درمان انواع اختلالات روانی از مشکلات روانه گرفته تا روان پریشی های بسیار عمیق به کار می رود. این نظریه روشهای درمانی برای درمان فردی، گروهی زوجی و خانوادگی ارائه می دهد. خارج از حوزة درمانی تحلیل ارتباط محاوره ای در مراکز آموزشی نیز کاربرد دارد و به آموزگاران و دانش آموزان کمک می کند تا در وضعیت ارتباطی روشنی قرار گیرند و از برخوردهای بی فایده و مخرب بپرهیزند.
این نظریه به خصوص برای مشاوره بسیار مناسب است. تحلیل ارتباط محاوره ای در مدیریت، آموزش ارتباطات و تجزیه و تحلیل سازمانها وسیلة بسیار نیرومندی است. به طور کلی تحلیل ارتباط محاوره ای در هر زمینه ای که نیاز به درک افراد روابط و ارتباطات باشد می تواند به کار رود.
تحلیل ساختی- محاوره ای نظریه ای منظم و هماهنگ دربارة شخصیت و پویایی های اجتماعی ارائه می دهد که از تجربة بالینی و شکلی از درمان عقلانی و عمل گرا استنتاج شده است. این نوع درمان به کار اکثریت عظیمی از بیماران روانی می آید. به سهولت به وسیلة آنان درک می شود و به طور طبیعی با وضع آنان تطبیق می کند. شیوة ساختی محاوره ای تلاشی بود در جهت از بین بردن معایبی که بر بسیاری از شیوه های قبلی درمان مترتب بود. زیرا این روش می تواند توانایی بیمار را در تحمل و کنترل اضطرابهایش به سرعت افزایش دهد و روند عملکرد مرضی او را محدود کند (شفیع آبادی 1390).
دکتر اریک برن بانی نظریه تحلیل ارتباط محاوره ای معتقد است هرگونه واحد آمیزش اجتماعی یک رفتار متقابل نام دارد. هر وقت یک انسان با یک نفر یا بیشتر در تماس باشد. دیر یا زود یکی از آنها حرفی می زند یا علامتی را نشان می دهد که حضور دیگری را ثابت می کند. ما این را یک انگیزة رفتار حرفی می زند یا علامتی نشان می دهد. که حضور دیگری را ثابت می کند. ما این را یک انگیزة رفتار متقابل می نامیم. سپس آن شخص متقابلاً حرفی می زند یا علامتی ر ا نشان می دهد که به طریقی پاسخی به آن انگیزه است. و آن پاسخ رفتار متقابل نامیده می شود. تحلیل ارتباط محاوره ای روش بررسی این رفتار و اعمال است که در آن من با تو کاری می کنم و تو هم در مقابل من با من کاری می کنی و در این میان معلوم می شود که کدام جنبه از شخصیت چند جنبه ای انسان دخالت داشته است. تحلیل ارتباط محاوره ای همچنین روش طبقه بندی اطلاعات ناشی از تجزیه و تحلیل این اعمال انسانی است و نتیجه مطلوب وقتی حاصل می شود که این رفتار را به صورت کلماتی در آوریم که برای همه دارای معنی و مفهوم مشخصی باشد (تامس هریس به نقل از فصیح 1390).
مطالعه طولی کنگ (2013) در یک دوره یکساله ، با تأکید بر اهمیت مهارتهای ارتباطی بر روی دو گروه زوج (36 نفر آموزش گروهی و 35 نفر گروه کنترل ) پیشرفتهای معنی داری را در گروه آموزش دید ، در مقایسه با گروه کنترل نشان داده. وی دریافت که الگوی ارتباط سازنده متقابل یکی از حفاظت کننده ترین عوامل در برابر استرس و زمینه ساز ایجاد رضایت ، احساسات مثبت، تعدیل تعارض و پایداری زناشویی است.
سینکلیر و موک (2011) در پژوهشی ، نگرش استدلالی به گفتگوی تعارض در روابط زناشویی را بررسی کردند. بنابراین دیدگاه، همسران در بحث از مشکلات ارتباطی خود ، به جای سرزنش نکات برجسته ی تعارض را به شیوه ای استدلالی مورد تحلیل قرار می دهند. احساساتشان را نسبت به هم ابراز نموده و برای مشکلات خود پیشنهاد راه حل می کنند. به گونه ای که در نهایت انتظارات طرفین از یکدیگر، برآیندی از موقعیت استدلالی خاص آنها باشد. کاربرد این روش ابزار ساده ای برای کشف تعارضات ، توصیف کمتر یکدیگر به عنوان مقصر و برقراری ارتباطی اثربخش می باشد.
دسته بندی | پیشینه متغیر های روانشناسی |
بازدید ها | 21 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 63 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 34 |
مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحلیل رفتگی آموزشی در 34 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
قابل ویرایش : بله
منابع : جدید و آپدیت شده
فرمت فایل : ورد
نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .
پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام )
قسمتی از مبانی نظری متغیر:
مقدمه
واژه تحلیل رفتگی به معنای پیدایش نگرش، رفتار و احساس منفی در مقابل فشارهای شدید روانی مرتبط با کار است و این حالت در افرادی پدید میآید که ساعات طولانی از روز را در ارتباط تنگاتنگ با سایر افراد به سر میبرند. تحلیل رفتگی حالتی از خستگی ذهنی و هیجانی حاصل استرس شدید و فشار و محدودیت زمانی و کمبود منابع لازم برای انجام دادن وظایف و تکالیف محوله است. اکثر تحقیقات درباره تحلیل رفتگی در موقعیتهای غیر از مدرسه انجام شده است، اما متغیر تحلیل رفتگی به موقعیتهای مدرسه نیز گسترش یافته است و از آن به عنوان تحلیل رفتگی آموزشی نام برده میشود. تحلیل رفتگی آموزشی شامل خستگی هیجانی، بدبینی آموزشی و ناکارآمدی آموزشی است. بر اساس تحقیقات تحلیل رفتگی آموزشی در مدرسه با ویژگیهای مانند خستگی ناشی از الزامات مربوط به درس، نگرش بدبینانه و بدون حساسیت نسبت به مطالب درسی و نیز احساس پیشرفت شخصی ضعیف در امور درسی و آموزشی مشخص میشود (سالملا- آرو و لوتا، 2012).
تحلیل رفتگی آموزشی
تحلیل رفتگی
موضوع تحلیل رفتگی در حال حاضر یک مشکل شایع در مشاغل خدماتی است (فرویدنبرگر، 1974). از نظر فرویدنبرگر، تحلیل رفتگی یک عامل سه بعدی است که بعد مرکزی آن خستگی هیجانی است، وقتی افراد درباره تحلیل رفتگی خود سخن می گویند بیشتر به بعد خستگی هیجانی آن تاکید میکنند. در شرایطی که بین ارائه دهنده خدمت و گیرنده آن فاصله ایجاد شود تهی شدن از ویژگیهای فردی یا بدبینی میگویند که بعد دوم تحلیل رفتگی است. بعد فقدان موفقیت فردی یا کارآمدی فردی بعد سوم تحلیل رفتگی است که در شرایط تحلیل رفتگی کاهش مییابد که به آن ناکارآمدی میگویند (بکاویک و همکاران، 2012).
تحلیل رفتگی اصطلاحی است که گاهی به جای آن از معادلهایی چون تنیدگی، فرسودگی، بی رمقی، از توان افتادگی، خستگی مفرط، تهی شدگی و فرسایش روانی میتوان استفاده کرد. در محیط کار به عنوان یک سندرم ناشی از خستگی هیجانی، مسخ شخصیت(تهی شدن از ویژگیهای فردی) یا بدبینی و ناکارآمدی شخصی و فقدان موفقیت فردی تعریف میشود. پینز و آرونسون(1988)، تحلیل رفتگی را حالتی از تخلیه هیجانی، بدنی و ذهنی ناشی از کار طولانی مدت تعریف کردهاند (به نقل از سالملا- آرو و لوتا، 2012).
در حالت تحلیل رفتگی، شغل معنا و مفهوم خود را از دست میدهد و شخصی که دچار تحلیل رفتگی شده، دائم خسته به نظر میرسد، پرخاشگر است، بدگمان، منفیباف، بدبین و عصبی، حساس، زودرنج و بیحوصله است و با کوچکترین ناراحتی از کوره در میرود و کلافه است و خود را در بن بست میبیند. بیماری، زخم معده، کمردرد، و دردهای مکرر از دیگر نشانههای تحلیل رفتگی است (فیشر، 2011).
. Pines & Aronson
دسته بندی | مقالات ترجمه شده isi |
بازدید ها | 25 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 802 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 17 |
سیستم پیشگیری ROLL-OVER برای خودروهای تجاری: عملکرد بدون سنسور اضافی درسیستم ترمز الکترونیکی
Roll-Over Prevention System for Commercial Vehicles – Additional Sensorless Function of the Electronic Brake System
چکیده:
تجربه های اخیر نشان دادند که اندازه اتومبیل های مسافری کوچک و متوسط بوده، ازاین رو همواره دربرابر حادثه ROLL-OVER قرار داشته اند. ROLL-OVER یکی از وحشتناکترین حادثه ها برای رانندگان کامیون است و بدون هیچ نشانه قبلی اتفاق می افتد و در نتیجه واکنش صحیح راننده را در پی نخواهد داشت.این مقاله برخی ازمشکلات ثبات وسیله نقلیه تجاری را به طور کلی ارائه می دهد. و به دنبال یک راه حل برای تشخیص و اجتناب از ROLL-OVER بوده که با استفاده ازسنسورها و محرک های موجود در سیستم ترمز الکترونیکی (EBS) می باشد.
1 – مقدمه:
خطرناک ترین حرکات وسیله نقلیه را می توان درسه گروه طبقه بندی کرد. نوع اول با نام قیچی کردن شناخته می شود که به طور عمده ناشی از عدم کنترل در حرکت در زاویه های بزرگ درترلیرها دیده می شود که در نتیجه آن، لغزش جانبی اکسل های عقب به وجود می آیند. این پدیده کلی از شایع ترین علل تصادفات جدی در ماشین های سنگین است. مشکل اصلی با این نوع، از دست دادن ثبات است که اگر زاویه بیش از حد بحرانی شود، راننده قادر به کنترل خودرو توسط فرمان نخواهد بود. حتی قبل از رسیدن به این زاویه بحرانی، ممکن است مشکل بدتر شود. چرا که راننده ممکن است هدایت خودرو را در جهت نامناسب داشته باشد. در وسایل نقلیه انفرادی این نوع حادثه با اصطلاح اسپین شناخته می شود. در این نوع، حرکات خطرناک وسایل نقلیه ممکن است برخی اختلالات ناشی از باد و حرکت ناگهانی فرمان توسط راننده به وجود بیایید. هنگامی که طراحی عوامل پارامترهای سیستم نزدیک به مقدار حیاتی خود باشد، وسیله نقلیه دچار تنش می شود. این بدان معناست که بعد از اختلال، وسیله نقلیه ثبات خود را از دست داده و به طور معمول تمایل به کج شدن داشته و در نتیجه منجر به تصادف خواهد شد. تصادف با وسیله نقلیه تجاری با ROLL-OVER خطرناک ترین حالت است. تجزیه و تحلیل آماری مشخص می کند که حوادث ROLL-OVER به شرح زیر طبقه بندی شده اند:
1 – پیشگیری:
این بدان معنا است که راننده قادر به جلوگیری از تصادف باشد که یا یک دستگاه هشدار دهنده نصب شده در وسیله نقلیه همراه است. تنها 3/3% از مجموع حوادث با این دستگاه هشدار دهنده قابل پیشگیری می باشند.
2- پیشگیری به طور بالقوه:
بدان معنا است که ROLL-OVER ممکن است با توجه به مهارت راننده و عملکرد دستگاه هشدار دهنده از آن جلوگیری شود که آمار آن 4/38% می باشد.
3- غیر قابل پیشگیری که 7/49% از کل تصادفات را دربر می گیرد.
4- پیشگیری ناشناخته که شامل 8/6% از تعداد کل تصادفات است.
این آمار دو واقعیت را اثبات می کند:
1 – می توان از تعداد حوادث کمتری اجتناب کرد. در صورتی که وسیله نقلیه با این سیستم هشدار دهنده مجهز شده و به راننده سیگنال هایی را برای اصلاح حرکت خودرو و در برخی از راه های مناسب قبل از ROLL-OVER ارائه دهند.
2- اکثریت حدود 50% از حوادث ROLL-OVER تنها با یک سیستم هشدار دهنده به راننده ماهر حتی با کنترل حرکت خودرو غیر قابل اجتناب است. با تجزیه و تحلیل رفتار وسایل نقلیه، می توان دید که راننده با تسلط به فرمان و واکنش در موقع مناسب در خودرو یک عامل مهم است. بنابراین، این رفتار دریک سیستم راننده خودرو، یک حلقه بسته کنترل شده نبوده و به طور مستقیم توسط راننده تحت تاثیر قرار نمی گیرد. مشکل دیگر این است که راننده وسیله نقلیه تنها محدود به تعدادی از عوامل مانند فرمان و یا گاز یا ترمز است که به اندازه کافی در تمام شرایط در دسترس هستند. مشکلات دیگر کمبود راننده ناشی از تاخیر در عملکرد و تصمیم گیری های اشتباه و یا از کار افتادن سیستم های کنترل در وسیله نقلیه است.
دسته بندی | مقالات ترجمه شده isi |
بازدید ها | 21 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 2331 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 27 |
سیستم ترمز ضد قفل بدون سنسور هوشمند برای وسایل نقلیه الکتریکی بدون جاروب کننده - 2015
Intelligent Sensorless Antilock Braking System for Brushless In-Wheel Electric Vehicles
چکیده:
موتورهای بدون جاروب کننده به طورفزاینده ای در طرح های مختلف در وسایل الکتریکی به دلیل ارزش اقتصادی مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله یک سیستم ترمز ضد قفل بدون حسگر (ABS) برای خودروهای بدون جاروب که دارای ارزش اقتصادی هستند، ارائه شده است. پیشنهاد راه حل حذف نیاز به نصب و راه اندازی سیستم ABS جداگانه معمولی بدون سنسور درهر قسمت از وسیله نقلیه نیاز است. این مقاله همچنین نشان می دهد که هر دو از لحاظ تجربی و نظری، شکل کلی از ولتاژ خروجی از سیستم ABS معمولی بدون سنسور با جریان DC بدون سیستم جاروب (BLDC) در موتور با بازگشت نیروی الکتروموتیو همراه است. سیستم پیشنهادی بدون سنسور پیشنهادی می تواند به کاهش هزینه های ساخت و نگه داری خودرو منجر شده و به طور قابل توجهی بهبود عملکرد سیستم ABS توسط برآورد دقیق سرعت چرخ و شناسایی جاده با استفاده از پردازش سیگنال را دارد. سیستم بدون حسگر به طور گسترده با استفاده از سخت افزار ABS واقعی مورد آزمایش قرار گرفت. آزمایش نشان داد که دقت سیستم بدون حسگر پیشنهادی، برآورد سرعت چرخ رانش BLDC را نسبت به سیستم ABS تجاری بدون سنسور بالاتر نشان داده است. علاوه بر این سیستم ABS بدون حسگر برای نیروی محرکه با موتور DC بدون جاروب مقایسه شده و نتایج نشان داد که سیستم ABS بدون حسگر جاروب کننده دقت و بهتر و استحکام قابلیت اطمینان در مقایسه با ABS بدون سنسور برای موتور DC دارد.
کلید واژه ها: سیستم ترمز ضد قفل (ABS) – موتور بدون جاروب – تبدیل موج پیوسته CWT – تبدیل موج گستر (DWT) – وسیله نقلیه الکتریکی EV – تکنولوژی چرخ، ترمز احیا کننده، ABS بدون حسگر.
دسته بندی | مقالات ترجمه شده isi |
بازدید ها | 31 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 3751 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 28 |
طراحی سیستم های ترمز و احیای الگوریتم روغن ترمز برای سیستم های الکتریکی و انتقال در وسایل نقلیه الکتریکی - 2015
Development of Brake System and Regenerative Braking Cooperative Control Algorithm for Automatic-Transmission-Based Hybrid Electric Vehicles
چکیده:
در این مقاله یک سیستم ترمز برای انتقال اتوماتیک (AT) مبتنی بر خودروی الکتریکی ترکیبی (HEV) توسعه داده شده است و الگوریتم احیا کننده ی ترمز ارائه شده است که با در نظر گرفتن ویژگی های سیستم ترمز می باشد. سیستم ترمز نیازیه یک پدال داشته و می تواند امنیتی را ایجاد کند زیرا که یک ترمز هیدرولیک در چرخ های عقب وجود دارد. ترمز الکترونیکی نیز (EWB) در چرخ های جلوی وسیله نقلیه نصب شده است. مدل دینامیک ازHEV مجهزبه سیستم توسعه یافته دراین مطالعه به دست آمده اسیت و عملکرد به صورت شبیه سازی توسعه داده شده است. علاوه براین احیا کننده کنترل ترمزارائه شده است که می تواند افزایش بازیابی انرژی ترمز داشته و با در نظر گرفتن ویژگی های این سیستم ترمز هیدرولیک ارائه شده است. شبیه سازی و تست خودرو نشان می دهد که سیستم ترمز الگوریتم احیا کننده ترمز نیروی مورد نیاز ترمز را با انجام کنترل بین ترمز احیا کننده و ترمز اصطکاکی برآورده می سازد.
الگوریتم ترمز احیا کننده می تواند انرژی رابرای بهبود ترمز با افزایش شیب نیرو دربرابر پدال ترمز افزایش دهد. گرادیان نیروی ترمز باید براساس ویژگی های ترمز و ترمز احیا کننده و راحتی رانندگی تعیین شود.
کلمات کلیدی: کنترل- ترمز الکترونیکی (EWB)- خودروی الکتریکی ترکیبی (HEV)- ترمز هیدرولیک- ترمز احیا کننده
مقدمه:
ترمزاحیا کننده فناوری است که بهره وری سوخت از وسیله نقلیه الکتریکی را افزایش داده و مجهز به واحد ذخیره سازی انرژی باطری است. شرکت تقریبا گزارش داد که بزرگترین عامل برای بهبود بهره وری سوخت خودروهای الکتریکی ترکیبی در ترمز احیا کننده بوده که در حدود 35% بهبود بهره وری در کل انرژی را به وجود می آورد. مطالعات نشان می دهد که HEV به طور قابل ملاحظه ای کارایی سوخت را از 30 تا 40% از طریق ترمزاحیا کننده بهبود می دهد. با این حال نیروی ترمز مورد نیاز برای راننده نمی تواند فقط از طریق ترمز احیا کننده تضمین شود. و با توجه به محدودیت مختلف از جمله شارژ باطری و سرعت وسیله نقلیه رو به رو است. بنابراین ترمز اصطکاکی جداگانه که قادر به کنترل فعال در پاسخ ترمزاحیا کننده است براساس نیاز راننده می باشد.