دسته بندی | علوم انسانی |
بازدید ها | 54 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 17 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 3 |
پرسشنامه مالک های تشخیصی اختالل هذیانی
شدت به وسیله ارزیابی کمی نشانه های اصلی روان پریشی، از جمله هذیان ها، توهمات، گفتار آشفته، رفتار روانی-حرکتی نابهنجار، و نشانه های منفی، ارزیابی می شود. هر یک از این نشانه ها را می توان از نظر شدت کنونی )خیلی شدید ظرف ۷ روز گذشته( بر طبق مقیاس ۵ درجه ای از صف )وجود ندارد( تا ۴ )وجود دارد و شدید است( ارزیابی کرد
دسته بندی | علوم انسانی |
بازدید ها | 43 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 60 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 7 |
پرسشنامه مالک های تشخیصی اختالل
A الگوی بادوام تجربه درونی و رفتار که به طور محسوسی از انتظارات فرهنگ فرد منحرف می شود.این الگو در دو یا تعداد بیشتری از زمینه های زیر آشکار می شود: |
|
-1شناخت |
|
-2حالت عاطفی |
|
-3عملکرد میان فردی |
|
-4کنترل تکانه |
|
B این الگوی بادوام در دامنه وسیعی از موقعیت های شخصی و اجتماعی انعطاف ناپذیر و فراگیر است. |
|
C این الگوی بادوام به ناراحتی یا اختالل قابل مالحظه بالینی در عملکرد اجتماعی، شغلی، یا زمینه های مهم دیگر عملکرد منجر می شود. |
|
D این الگو پایدار و طوالنی مدت است و شروع آن می تواند حداقل به نوجوانی و یا اوایل بزرگسالی برگردد. |
|
E این الگوی بادوام به عنوان تجلی یا پیامد اختالل روانی دیگر بهتر توجیه نمی شود. |
|
F این الگوی بادوام ناشی از تاثیرات فیزیولوژیکی مواد یا بیماری جسمانی دیگر نیست. |
|
A بی اعتمادی و سوظن فراگیر به دیگران به طوری که انگیزه های آن ها به صورت بدخواهانه برداشت می شود، در اوایل بزرگسالی شروع می شود، و در موقعیت های |
|
مختلف وجود دارد، به طوری که با چهار یا تعداد بیشتری از موارد زیر نمایان می شود: |
|
دسته بندی | علوم انسانی |
بازدید ها | 55 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 16 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 3 |
پرسشنامه مالک های تشخیصی اسکیزوفرنی
.A دو مالک زیر )یا تعداد بیشتر(، هر یک برای مدت زمان قابل مالحظه ای در طول دوره ۱ ماهه وجود دارند )یا کمتر اگر با موافقیت درمان شده باشد(. حداقل یکی از اینها باید )۱(،
)۲(، یا )۳( باشد. ۱. هذیان ها. ۲. توهمات.
۳. گفتار آشفته )مثل انحراف گفتار یا گسیختگی مکرر(.
4. رفتار بسیار آشفته یا کاتاتونیک.
5. نشانه های منفی )یعنی، کاهش ابراز هیجانی یا بی ارادگی(.
.B برای مدت زمان قابل مالحظه ای از شروع اختالل، سطح عملکرد در یک یا چند زمینه عمده، مانند کار، روابط میان فردی، یا مراقبت شخصی به طور مشخصی زیر سطحی است که قبل از شروع حاصل شده است )یا در صورتی که شروع در کودکی یا نوجوانی باشد، ناتوانی در رسیدن به سطح مورد انتظار عملکرد میان فردی، تحصیلی، یا شغلی وجود دارد(.
.C عالمئ مداو اختالل حداقل به مدت ۶ ماه ادامه می یابند. این دوره ۶ ماهه باید حداقل ۱ ماه نشانه ها را در برداشته باشد )یا کمتر اگر با موفقیت درمان شده باشد( که مالک a را برآورده کنند )یعنی، نشانه های مرحله فعال( و ممکن است دوره های مقدماتی یا باقیمانده نشانه ها را شامل باشد. در طول این دوره های مقدماتی یا باقیمانده، االمئ اختالل ممکن است فقط با نشانه های منفی یا با دو یا تعداد بیشتری نشانه ثبت شده در مالک a به شکل ضعیف شده وجود داشته باشند )مثل عقاید عجیب و غریب، تجربیات ادراکی غیر عادی(
.D اختالل اسکیزوافکتیو و اختل افسردگی یا دو قطبی همراه با ویژگی های روان پریشی منتفی شده اند، زیرا )۱( هیچ دوره افسردگی یا مانیک به طور همزمان با نشانه های مرحله فعال روی
نداده اند، یا )۲( اگر دوره های خلقی در مدت نشانه های مرحله فعال روی داده باشند، در بخش کمتری از کل مدت دوره های فعال و باقیمانده بیماری وجود داشته اند.
.E این اختالل ناشی از تاثیرات فیزیولوژیکی مواد )مثل سوء مصرف مواد مخدر، دارو( یا بیماری جسمانی دیگر نیست.
.F اگر سابقه اختالل طیف اوتیس یا اختالل ارتباط با شروع کودکی وجود داشته باشد، تشخیص اضافی اسکیزوفرنی فقط در صورتی داده می شود که هذیان ها و توهمات برجسته، عالوه بر نشانه های الز دیگر اسکیزوفرنی نیز حداقل به مدت ۱ ماه )یا کمتر اگر با موفقیت درمان شده باشد (وجود داشته باشند.
دسته بندی | علوم تربیتی |
بازدید ها | 48 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 45 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 14 |
چگونه مشکلات بی علاقگی دانش آموزان را به عربی حل نماییم؟
فهرست مطالب
مقدمه:. 3
توصیف وضعیت موجود :. 3
گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) : 4
خلاصه یافته های اولیه :. 5
نکاتی چند در باره آموزش عربی.. 7
استفاده از روشهای فعال. 9
راههای ایجاد انگیزه در دانش آموزان؛ و راهکارهای ممکن برای جلوگیری از افت یادگیری در درس عربی.. 11
چگونگی اجرای راه های جدید. 12
سایر روشهای پیاده شده در کلاس:. 12
گردآوری اطلاعات ( شواهد 2) : 13
نتایج :. 14
نتیجه گیری :. 14
فهرست منابع:. 14
دسته بندی | علوم تربیتی |
بازدید ها | 49 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 29 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 10 |
راههای جذب دانش آموزان به نماز
مقدمه
نماز، تقدیم حمد و سپاس به درگاه خالق منان و کامل ترین پاسخ به عالی ترین نیاز انسان، یعنی کمال جویی است. نماز، فرصتی برای طراوت بخشیدن روح و پلی برای نیل به اوج کمال مطلق و زینت بخش شخصیت و منش مؤمنان است. نماز، یکی از اساسی ترین ارکان حیات، تمدن، فرهنگ، زندگی و تحرک جوامع انسانی است(نصر و همکاران، 1387).
حکمت نماز آن است که خدای یگانه را پرستش کنیم و از شرک و بت پرستی دور باشیم و تنها در برابر خدای بزرگ به نیازمندی و
پیشینه نماز:
نماز سفینه نجات و مهمترین عامل و اصولی ترین روش تربیت در جلوگیری از انحرافات اخلاقی و مرثرترین روش درمانی در اصلاح انحرافات و اختلافات رفتاری فرزندان است(فراهانی، 1372).
نماز تعظیم و بر خاک افتادن بنده در مقابل عظمت پروردگار است. نماز ساده ترین و در عین حال عالی ترین وسیله و ابزار دوستی با خداست. نماز
بیان مسئله :
توجه به این که نماز آرامش دهنده ی دلها ، اصلاح کنندۀ فرد و اجتماع و پرچم اسلام است و عاملی است که موجب رهایی افراد از تنبلی ، گناه ، تباهی و دیگر رفتارهای زشت می شود ، و یکی از راههای تربیت دینی کودکان و نوجوانان ، یاد دادن نماز و شرکت
اهداف و سوالات این پژوهش :
پس از بررسی های لازم سوالاتی به وجود آمدند که هدف از این پژوهش را پیدا کردن پاسخی برای آنها بوده که این سوالات به شرح زیر است :
1- آیا دانش آموزانی که در نماز شرکت نمی کنند ، به نماز خواندن علاقه ای ندارند؟