دسته بندی | علوم تربیتی |
بازدید ها | 56 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 33 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 10 |
نقش خانواده در ارتقای نظام تعلیم و تربیت
چکیده مطالب
خانواده، نخستین نهاد اجتماعی است که فرد در آن پا به عرصه زندگی میگذارد و اولین پایههای تربیت و تعلیم در آن گذارده میشود. وجود محبت و عاطفه در خانواده رمز سعادت و خوشبختی انسان است و کلید بسیاری از مشکلات و راه جلب احترام و رعایت حقوق دیگران است. عاطفه، عشق و محبت به فرزندان، میتواند اراده متزلزل و روح آشفته آنان را درمان کند و آنان را به زندگی سعادتمند و موفق امیدوار سازد. لذا برای تربیت و پرورش درست فرزندان، باید محیطی ایجاد کرد که در آن درگیری و اختلافی نباشد. محبت و صداقت، ایمان و عشق به خوبیها، صمیمیت، وحدت و اتحاد میتواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد.
مقدمه
مثلث والدین، دانشآموزان و معلمان معنادارترین ترکیب فرآیند آموزشی است؛ ترکیبی که برای هر ضلع نقش و جایگاه ویژهای را منظور میکند تا جایگاه هر عنصر به درستی تبیین و کارکردهای آن مورد توجه جدی قرار گیرد.
در این سه ضلعی آنچه پایه و اساس است، « دانشآموز » است، چرا که والدین و معلمان و مربیان برای دانشآموز و برای کشف و شکوفایی استعداد او باید تلاش و نقشآفرینی کنند، به عبارتی بدون ضلع دانشآموز سایر اضلاع معنا نخواهند داشت.
بیان مسئله
امر تعلیم و تربیت، مشارکت جدی و همهجانبه را میطلبد که در یک سوی آن اولیا، یعنی نخستین آموزگارانِ فرزندان در خانه هستند و در سوی دیگر مربیان، یعنی آموزگارانِ دانشآموزان در مدرسه قرار دارند. اولیا و مربیان، همواره در تکوین تعلیم و تربیت فرزندان در تعامل هستند؛ به این صورت که حاصل تربیت فرزندان در خانوادهها، به عنوان پیشنیاز و خمیرمایه شروع کار معلمان در مدارس است و حاصل کار مربیان در مدارس، تربیت عضوی مفید
سوالات و اهداف پژوهش
دسته بندی | علوم تربیتی |
بازدید ها | 115 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 43 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 21 |
عهدشکنی آمریکا ، مصادیق و نمونه ها
چکیده
"وَإِن نَّکَثُواْ أَیْمَانَهُم مِّن بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَطَعَنُواْ فِی دِینِکُمْ فَقَاتِلُواْ أَئِمَّةَ الْکُفْرِ إِنَّهُمْ لاَ أَیْمَانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ یَنتَهُونَ" سوره توبه - آیه 12
"اگر پس از بستن پیمان ، سوگند خود شکستند و در دین شما طعن زدند ، با سران کفر قتال کنید که ایشان را رسم سوگند نگه داشتن نیست ، باشد که از کردار خود باز ایستند"
همانطور که میدانیم تاریخ نشان داده است که آمریکا گرچه بارها با کشورهای مختلف بر سر مسائل گوناگون متحد میشد اما بلافاصله پس از اینکه به نتیجه مطلوب خود میرسد پیمان شکنی کرده و خیانت میکند لذا درواقع میتوان گفت سیاست این کشور بر پایه زیادهخواهی بنا شده است و از این رویه نباید انتظار وفای به عهد داشت .در واقع آمریکا نه تنها در مواجهه با ایران بلکه در مواجهه با سایر کشورها نیز بارها زیر قول های
مقدمه
مسئله بی اعتمادی به آمریکایی ها و دلایل عدم اعتماد به آمریکایی از جمله موضاعت مهمی است از اهمیت بسیاری برخوردار بوده است. آمریکائیها، هم غیرقابل اعتمادند، هم غیر منطقیاند، هم در برخوردشان صادق نیستند. ما دولت ایالات متّحدهی آمریکا را دولتی غیرقابل اعتماد میدانیم؛ دولتی خودبرتربین، دولتی غیرمنطقی و عهدشکن، دولتی که سخت در پنجهی تصرّف و اقتدار شبکهی صهیونیسم بینالمللی قرار دارد و بهخاطر رعایت خواستهها و منافع نامشروع شبکهی صهیونیستی بینالمللی مجبورند با رژیم غاصب و جعلی اشغالکنندهی فلسطین مماشات کنند، در مقابل او نرمش
◦تناقض گویی آمریکایی در مسئله بسیار روشن حقوق بشر
مسئله تناقض گویی آمریکایی ها و عدم اعتماد به آمریکایی ها مسئله ای بود که این رهبر انقلاب به دلیل سیاست های متناقض آمریکایی ها در رابطه با حقوق بشر در دیدار با مردم آذربایجان شرقی به آن پرداختند. در این دیدار که در آستانه سی و ششمین سالگرد قیام تاریخی مردم تبریز در 29 بهمن سال 1356 برگزار گردید، موضوع عدم اعتماد به آمریکایی ها این با مثال های روشنی از حقوق بشر آمریکایی تشریع شد. ایشان با اشاره به اقدامات خلاف حقوق بشر امریکا از جمله در زندان های گوانتانامو، ابوغریب و کمک به تروریست های معروف جهان و عهد شکنی ها و دروغ گویی های آمریکایی ها تاکید کردند:
...امریکاییها با این پرونده قطور و سیاه باید از آوردن نام حقوق بشر دچار شرم و حیاء شوند اما همچنان وقیحانه مدعی آنند...
رهبر معظم انقلاب در این
◦بی اعتمادی به آمریکایی ها به خاطر تهدیدهای مکرر و مداوم همزمان با مذاکرات
در دیداری که با مسئولان وزارت خارجه و سفرا و رؤسای نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران به تاریخ 22/5/93 برگزار شد، بار دیگر مسئله چرایی عدم اعتماد به آمریکا توسط مقام معظم رهبری مورد بحث قرار گرفت. رهبری در این دیدار افزایش توقعات آمریکا و لحن تند آنها همزمان با ادامه مذاکرات را مورد انتقاد شدید قرار داد و اعلام کرد این اقدام آمریکایی برکات خیری داشت چرا که سبب شد عده ای در داخل ماهیت
دسته بندی | علوم انسانی |
بازدید ها | 52 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 21150 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 21 |
برنامه ریزی توسعه فضای مسکن نمونه موردی شهرستان پارس آباد مغان
فهرست مطالب
فصل اول ( کلیات )
مقدمه.............................................................................................................................................2
آشنایی با مفاهیم پایه اوسعه برنامه ریزی مسکن شهری…….…………………………… 3
شهر…... 3
برنامه ریزی شهری. 4
شهرسازی. 4
مدیریت شهری. 5
طرح ریزی شهری. 5
سیما و منظر شهر. 5
طراحی شهری. 6
طرح هادی شهری. 6
طرح جامع شهری. 7
طرح تفصیلی. 8
محدوده شهر. 9
منطقه بندی. 10
کاربری زمین. 10
سرانه های شهری. 10
فصل دوم ( تدوین چشم انداز )
تدوین چشم انداز................................................................................................... 13
روش تدوین چشم انداز. 14
بکارگیری روش ارگون در تدوین چشم انداز. 17
ارائه بیانیه داراییهای محلات بافت فرسوده پارس آباد 17
ارائه بیانیه نیازهای بافت فرسوده شهر پارس آباد 18
ارائه بیانیه تداوم تمایل بافت فرسوده پارس آباد 19
بیانیه نهایی چشم انداز. 20
اهداف کلان. 21
فصل سوم (راهبردها و سیاست های کلی)
راهبردها و سیاست های عمومی……………………………………..….…23
محله زیر نهر تراب و بالادست.. 31
راهبرد 6- تقویت پیوندهای اقتصادی- اجتماعی با سایر محلات و سایر شهرها 32
راهبرد 7- جلوگیری از فرسایش خاک، ریزش و رانش زمین در محدوده های آسیب پذیر 33
سیاست 1- احداث پوشش گیاهی مناسب در محله بالادست نهرتراب.. 33
سیاست 1- افزایش آگاهی صاحبان اراضی کشاورزی و نظارت از سوی سازمان های مربوطه 33
زیرمحله محمد رضالو. 33
راهبرد 6- تقویت پیوندهای اقتصادی- اجتماعی با سایر محلات و سایر شهرها 34
سیاست 1- افزایش آگاهی صاحبان اراضی کشاورزی و نظارت از سوی سازمان های مربوطه 35
راهبرد 8- جلوگیری از فرسایش خاک، ریزش و رانش زمین در محدوده های آسیب پذیر 35
سیاست 1- احداث پوشش گیاهی مناسب در محله. 35
زیرمحله بیوک خانلو. 35
سیاست1- افزایش آگاهی صاحبان اراضی کشاورزی و نظارت از سوی سازمان های مربوطه 36
راهبرد 8- جلوگیری از فرسایش خاک، ریزش و رانش زمین در محدوده های آسیب پذیر 36
سیاست 1- احداث پوشش گیاهی مناسب در محله. 36
زیرمحله زیر کشتارگاه 37
راهبرد 6 - جلوگیری از فرسایش خاک، ریزش و رانش زمین در محدوده های آسیب پذیر 38
سیاست 1- افزایش آگاهی صاحبان اراضی کشاورزی و نظارت از سوی سازمان های مربوطه 38
زیرمحله پشت کارخانه پنبه. 38
زیرمحله پشت کودشیمیایی. 39
راهبرد 6- جلوگیری از فرسایش خاک، ریزش و رانش زمین در محدوده های آسیب پذیر 41
سیاست 1- احداث پوشش گیاهی مناسب در محله. 41
زیرمحله آزادی. 41
زیرمحله های مهتاب، عابدیان و میرهاشم…………………………………………… 43
زیرمحله ایثارگران. 44
فصل چهارم ( ارائه پیشنهادات جهت برنامه ریزی فضای مسکن )
زیرمحله پشت بازارچه…………………………………………………………… 47
ارائه پیشنهادات در خصوص محدوده بافت فرسوده…………………………………… 48
ارائه سازمان فضایی پیشنهادی بافت های فرسوده شهر پارس آباد………………………. 49
طراحی شبکه معابر پیشنهادی شهر پارس آباد………………………………………. 60
تراکم پذیری و نظام طبقات و توده گذاری در شهر پارس آباد…………………………. 74
تراکم پذیری شهر پارس آباد 74
نظام طبقات پیشنهادی بافت های فرسوده شهر پارس آباد 75
نظام توده گذاری پیشنهادی بافت های فرسوده شهر پارس آباد 76
نظام تراکم ساختمانی پیشنهادی بافت های فرسوده شهر پارس آباد 76
فصل پنجم ( نتیجه گیری و پیشنهادات )
ارائه پیشنهادات و برنامه های بهسازی مسکن در بافت های فرسوده شهر پارس آباد……… 78
توسعه درونی شهر و جلوگیری از گسترش افقی آن. 79
بهبود کیفیت ساخت و ساز و پایداری ابنیه. 79
استاندارد سازی بافت مسکونی. 79
مؤلفههای جمعیتی و اجتماعی و اقتصادی تأثیرگذار بر حوزه سکونت و الگوی مسکن 80
ارائه یک مدل برای تخمین متـراژ بهینه مسکن از لحـاظ مطابقت با توانایی اقتصـادی خانوارهای محلات هدف............................................................................................................................. 80
مؤلفههای جمعیتی و اجتماعی تأثیرگذار بر حوزه سکونت و الگوی مسکن…………….….. 84
برآورد تقاضای مسکن در افق طرح……………….……………………………….. 87
پیش بینی جمعیت بافت های فرسوده شهر پارس آباد……….…………………………. 87
نتیجه گیری. 88
پیشبینی و برآورد جمعیت محلات در افق طرح (سال1400)…………. ……….……. 89
برآورد جمعیتپذیری محلات شهرستان پارس آباد بر اساس شاخص های کالبدی………… 91
برنامه ریزی کاربری اراضی پیشنهادی شهر پارس آباد………………………………. 94
عوامل موثر در برنامه ریزی کاربری اراضی بافت های فرسوده شهر پارس آباد………… 94
منابع و ماخذ………………………………………………………………….. 97
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 49 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 495 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 106 |
بررسی رابطه مهارت سیاسی مدیران با رفتار شهروندی بین فردی و بین سازمانی کارکنان سازمان تأمین اجتماعی (......)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده 1
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1- مقدمه 2
1-2- بیان مسئله 2
1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق. 4
1-4- سوالات تحقیق. 4
1-4-1- سوالات اصلی. 4
1-4-2- سوالات فرعی. 4
1-5- اهداف تحقیق. 5
1-5-1- اهداف اصلی. 5
1-5-2- اهداف فرعی. 5
1-6- فرضیههای تحقیق. 5
1-6-1- فرضیات اصلی. 5
1-6-2- فرضیات فرعی. 5
1-7- قلمرو تحقیق. 5
1-7-1- قلمرو موضوعی تحقیق. 5
1-7-2- قلمرو مکانی تحقیق. 5
1-7-3- قلمرو زمانی تحقیق. 6
1-8- تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها 6
1-8-1- تعارف مفهومی. 6
1-8-2- تعاریف عملیاتی. 6
1-9- مفاهیم اساسی تحقیق. 8
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
2-1- مقدمه 10
2-2- مهارتهای سیاسی. 10
2-2-1- تعاریف سیاست سازمانی. 13
2-2-2- حوزه رفتار سیاسی در سازمان. 15
2-2-3- رفتار سیاسی در سازمانها 16
2-2-4- ماهیت رفتار سیاسی. 16
2-2-5- ظرفیت سیاسی. 16
2-2-6- دلایل رفتار سیاسی. 17
2-2-7- عواملی که در رفتار سیاسی نقش دارند 17
2-2-7-1- ویژگیهای فردی. 17
2-2-7-2- عوامل سازمانی. 18
2-2-7-3- تسخیر احساسات.. 19
2-3- رفتار شهروندی. 20
2-3-1- تعاریف و مفاهیم رفتار شهروندی سازمانی. 21
2-3-2- انواع رفتار شهروندی در سازمان. 22
2-3-3- اهمیت رفتار شهروند سازمانی. 23
2-3-4- ابعاد (مولفه های) رفتار شهروند سازمانی. 24
2-3-5- عوامل موثر بر بروز رفتار شهروند سازمانی. 24
2-3-5-1- تعهد سازمانی. 25
2-3-5-2- رضایت شغلی. 26
2-3-5-3- رهبری تحول آفرین. 27
2-3-5-4- عدالت سازمانی. 28
2-3-5-5- حمایت سازمانی. 29
2-3-5-6- شخصیت.. 29
2-3-5-7- معنویت.. 29
2-3-5-8- جو سیاسی حاکم بر سازمان ها 30
2-3-5-9- نگرش.. 30
2-4- پیشینه تحقیق. 30
2-4-1- سابقه تحقیقات داخل کشور. 30
2-4-2- سابقه تحقیقات خارج از کشور. 31
فصل سوم: روش تحقیق
3-1- مقدمه 33
3-2- روش تحقیق. 33
3-2-1- تحقیق توصیفی. 34
3-2-2- تحقیق همبستگی. 34
3-2-3- تحقیق پیمایشی. 34
3-3- جامعه آماری. 34
3-4- نمونه آماری و روش نمونه گیری. 34
3-5- روش گردآوری اطلاعات.. 35
3-6- روایی و پایایی ابزار سنجش.. 36
3-6-1- روایی( اعتبار) پرسشنامه 36
3-6-2- پایایی (اعتماد) پرسشنامه 37
3-7- روشها و ابزار تجزیه و تحلیل دادهها 37
3-7-1- آزمون کولموگروف – اسمیرنوف (KS) 38
3-7-2- آزمون همبستگی. 38
فصل چهارم: یافتههای تحقیق
4-1- مقدمه 39
4-2- آمار توصیفی. 40
4-2-1- جنسیت.. 40
4-2-2- سن. 41
4-2-3- تحصیلات.. 42
4-2-4- سابقه کار. 43
4-2-5- آمار توصیفی متغیرهای تحقیق. 44
4-3- تحلیل استنباطی. 44
4-3-1- آزمون فرضیهها 45
4-3-1-1- آزمون فرضیه اصلی اول. 45
4-3-1-2- آزمون فرضیه اصلی دوم 46
4-3-1-3- آزمون فرضیه فرعی اول. 48
4-3-1-4- آزمون فرضیه فرعی دوم 48
4-3-1-5- آزمون فرضیه فرعی سوم 49
4-3-1-6- آزمون فرضیه فرعی چهارم 50
4-3-1-7- آزمون فرضیه فرعی پنجم 50
4-3-1-8- آزمون فرضیه فرعی ششم 51
4-3-1-9- آزمون فرضیه فرعی هفتم 52
4-3-1-10- آزمون فرضیه فرعی هشتم 52
فصل پنجم: نتیجهگیری
5-1- مقدمه 54
5-2- تفسیر نتایج یافتههای تحقیق. 54
5-2-1- نتایج توصیفی تحقیق. 54
5-2-2- نتایج استنباطی تحقیق. 55
5-3- بحث و تفسیر. 57
5-4- پیشنهادات بر مبنای آزمون فرضیات تحقیق. 58
5-5- محدودیتهای تحقیق. 59
5-6- پیشنهادات برای تحقیقات آتی. 59
منابع. 61
پیوستها 64
چکیده انگلیسی. 72
دسته بندی | فیزیک |
بازدید ها | 6 |
فرمت فایل | rar |
حجم فایل | 9285 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 4200 |
حل تمرین فیزیک هالیدی کامل
با توجه به نیاز مبرم و اهمیت کتاب با ارزش فیزیک هالیدی تصمیم گرفته شد که پاسخ سوالات و حل تمرین کامل کتاب فیزیک هالیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.