دسته بندی | روانشناسی |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 35 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 17 |
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مسئولیت پذیری
مسئولیت پذیری:
مسئولیت حالتی که طی آن شخص نقش و اثر خود را در عوارض و نتایج یک اقدام، فعالیت یا رفتار می پذیرد. شرایط فرد بزرگسالی که قادر است مقررات ، آداب ، رسوم، و معیارهای اخلاقی ، اجتماعی ، شغلی و . . . را رعایت کند و در صورت عدم رعایت ، عوارض و نتایج نامطلوب آن را نیز پذیرا می باشد. یکی از ویژگی های فرد این است که نقش های اجتماعی خود را می پذیرد و در جهت انجام وظایف خود تلاش می کند (ساعتچی ، 1377). فردی که مسئولیت کاری را بر عهده می گیرد می پذیرد که یک سری فعالیت هایی را انجام دهد یا برای انجام این کارها توسط دیگران نظارت داشته باشد(سرتو ، 2004، به نقل از اونگرانو،2012).
گاف (1968) معتقد است که مسئولیت پذیری به معنای در نظر داشتن پیامد رفتار خود و قابل اعتماد و اطمینان بودن در رفتار، و احساس تعهد به ساختار اجتماعی بزرگتر می باشد.
مسئولیت پذیری[1]، یکی از ابعاد شخصیت سالم و ویژگی بسیار مهمی در کلاس درس و زندگی روزمره است و والدین، مشاوران و معلمان، نقش مهمی برای کمک به دانش آموزان در کسب مسئولیت پذیری مدرسه، خانواده و اجتماع بر عهده دارند. برای ایجاد حس مسئولیت پذیری، روش ها و راهکار هایی تدوین شده است که معلم می تواند آن ها را در کلاس خود اجرا نماید(حسین پور، درویشی و سودانی،1389).
مسئولیتپذیری یعنی قابلیت پذیرش پاسخگویی و به عهده گرفتن کاری که از کسی درخواست میشود و شخص حق دارد که آن را بپذیرد و یا رد کند. مسئولیت با وظیفه تفاوت دارد، وظیفه کاری است که یک نفر به دیگری محول میکند و باید حتما انجام بگیرد. در واقع مسئولیت انتخابی آگاهانه است. کودکی که از ابتدا امکان استقلال به او داده شده باشد، آمادگی بیشتری برای پذیرفتن مسئولیت خواهد داشت. مسئولیتپذیری بخشی از رشد شخصیت کودک است. کودک از سن دو تا سه سالگی نیاز دیگران و اهمیت دادن به آن و نیز انتظارات دیگران از خویش را درک میکند و این روند، حس مسئولیتپذیری را در او ایجاد میکند. پدر و مادر باید الگوی این مسئولیتپذیری را به او بیاموزند، زیرا اگر پروسهی مسئولیتپذیری به درستی در تربیت فرد شکل نگیرد، بعد از هجده سالگی، زمانی که شخصیت فرد شکل گرفت، دیگر نمیتوان او را تغییر دارد، در این صورت یا باید خانواده خود را با او وفق بدهد یا او را مجبور کند که با محیط خانواده سازگار شود و اگر این شخص نتواند خود را با خانواده هماهنگ کند بهتر است از خانواده جدا شود و زندگی مستقلی برای خویش تدارک ببیند(احمدی و رمضانی،1386).
[1] - responsibility
دسته بندی | روانشناسی |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 28 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 17 |
مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمال گرایی
دارای منابع فارسی و انگلیسی
سازة کمال گرایی در گذشته مورد توجه نظر یه پردازان بزر گی همچون فرو ید، آدلر و مازلو بوده است (نورد بی و هال،1974) و در دهه های اخیر نیز مورد اقبال پژوهشگران بسیاری قرارگرفته است و هرکدام به فراخور دیدگاه خود تعر یف متفاوتی از آن ارائه داده اند. با این حال اکثر پژوهشگران، برا ین امر که معیارهای بلند مرتبه برای عملکرد، مفهوم محوری کمال گرایی است، توافق دارند.
هورنای(1950) کمال گرایی را شیوه ای از زندگی می داند که افراد برا ی رهایی از اضطراب اساسی آن را به کار می بندند و کمال گرایی را گرا یش روان رنجورانه به بی عیب و نقص بودن، کوچک ترین اشتباه خود را گناهی نابخشودنی پنداشتن و مضطربانه انتظار پیامد های شوم داشتن، تعریف می کند. هانلند (1978) بر این باور است که کمال گرایی نشان دهندة گرایش و علاقة فرد به درک محیط پیرامون خود به گونة قانون همه یا هیچ است که به موجب آن، نتا یج به شکل موفقیت ها یا شکست ها حاصل می شوند. گرچه مفهوم کمال گرایی به طور گسترده ای توجه روان شناسان را به خود جلب کرده است، اما هنوز به عنوان پدیده ای تقر یباً ناشناخته و ناسازگار تعریف شده است. سازة کمال گرایی مثبت و منفی، می تواند به صورت های به هنجار و نابه هنجار باشد(هماچک،2006).
به عقیده تری شوت و همکاران(2005) کسانی که کمال گرایی مثبت(به هنجار) دارند، معیارهایی را برای خود در نظر می گیرند، اما به جای این که ر سیدن و یا نرسیدن به آن معیارها برایشان مهم باشد، نفس تلاش کردن برا ی رسیدن به هدف در نظرشان اهمیت دارد. در واقع ا ین افراد از کار و تلاش زیاد لذت می برند و وقتی در انجام دادن یا ندادن کاری آزادند ، سعی می کنند آن را به بهترین نحوی که می توانند انجام دهند .
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 360 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 101 |
چکیده
خط مشی عمومی را می توان عامل ایجاد و حفظ نظم در جوامع و برنامه حرکت از وضع موجود به طرف اهداف آرمانی دانست. همه آحاد جامعه در این امر نقش دارند اما مانند اغلب مسائل عصر جدید این موضوع نیز تخصصی شده و دارای ارکان تعریف شده میباشد که سهم آن ارکان در انجام این مهم عمده و تعیین کننده است. با ملاحظه دستاوردهای علمی مربوط به این رشته که حاصل تلاش جمعی اندیشمندان جهان است و نیز تعلیمات آسمانی مکتب کمال بخش اسلام و دخالت عقل به صورت مطالعات تطبیقی با لحاظ شرایط زمانی و مکانی به این نتیجه می رسیم که کیفیت نظام خط مشی گذاری در ایران نسبت به آنچه که باید باشد فاصله زیادی دار د. توجیه نبودن برخی از اقشار جامعه، بهره نگرفتن از یافته های علمی این رشته ومناسب نبودن تعدادی از دست اندرکاران این وظیفه از ضعف های اساسی نظام یادشده است.تذکرات و انتقادات مراکز دانشگاهی و رسانه های گروهی وصاحب نظران می تواند به عنوان نقطه شروع یک حرکت فرهنگی تلقی شده و مآلاً به ایجاد تغییرات عملی مطلوب در این زمینه منجر شود.
فهرست
فصل اول ................1
1-1 مقدمه. 2
1-2 سیاستگذاری.. 2
1-2-1 علوم سیاست گذاری.. 2
1-2-2 علوم سیاستگذاری دولتی.. 6
1-3 مدلهای اصلی تصمیم گیری و تعیین خط مشی.. 8
1-3-1 مدل عقلایی جامع. 9
1-3-2 مدل جزئی-تدریجی.. 9
1-3-3 مدل تصمیم گیری بحرانی.. 9
1-3-4 مدل تصمیم گیری اجتماعی.. 10
1-4 خط مشی عمومی.. 10
1-5 ویژگیهای سیاستگذاری عمومی.. 16
1-6 مسله یابی عمومی.. 16
1-6-1 مسائل عمومی و خصوصی.. 16
1-6-2 مسائل عمومی ومسائل اجتماعی.. 17
1-7 فرایندمنطقی حل مسئله. 18
1-8 تطبیق فرایند حل مسُله با چرخه خط مشی.. 20
1-9 مفاهیم. 21
1-10 خط مشی گذاری خوب چیست و چه ویژگی هایی دارد؟. 22
1-10-1 ویژگی های خط مشی عمومی.. 23
1-10-2 صحّت خط مشی عمومی.. 24
1-11 عقلانیت در خط مشی گذاری.. 24
1-12 انواع خط مشی های عمومی.. 25
1-12-1 خط مشی های فراگیر یا ابرخط مشی.. 25
1-12-2 خط مشی های هادی.. 25
1-12-3 خط مشی های عمومی.. 25
1-13 رویکردهای دستیابی به خط مشی مطلوب... 25
1-14 خط مشی چیست؟. 26
1-14-1 خط مشی عمومی چیست؟. 26
1-14-2 اصطلاحات کلیدی در تعریف خط مشی.. 27
1-14-3 فرایند خط مشی گذاری عمومی.. 29
1-14-4 اجزای خط مشی.. 30
1-14-3 ویژگیهای خط مشی عمومی.. 31
1-14-4 سطوح خط مشی گذاری.. 32
1-14-5 سه رکن مهم خط مشی گذاری عمومی.. 32
1-14-3 خط مشی ها درعمل چه کاری انجام می دهند؟. 33
1-14-4 مرکز مطالعات خط مشی.. 33
1-14-5 خط مشی گذاری حرفه ای.. 34
1-14-6 رویکردهای خط مشی.. 35
1-14-7 نقش تحلیل گرخط مشی.. 35
1-14-8 مراحل 6 گانه تجزیه وتحلیل خط مشی ازدید بیکمن.. 38
1-14-9 روشهای تحقیق در خط مشی گذاری.. 40
1-14-10 رویکردهای تجزیه و تحلیل خط مشی.. 41
فصل دوم. 45
2-1 Entrepreneurial framework conditions 46
2-2 پژوهش استیونسون و لندستروم. 46
2-3 اکس و ویرچیل.. 47
2-4 رفتار سازمانی.. 48
2-4-1 رفتاراخلاقی.. 48
2-4-2 عوامل تاثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان. 51
2-5 ارزش ها 55
2-5-1 تعریف ارزش... 55
2-5-2 ارزش های کارآیی فرد محور. 56
2-5-3 انواع ارزش ها 56
2-6 عدالت... 57
2-6-1 تأثیرات عدالت بر عملکرد و نگرش سازمانی.. 58
2-6-2 عدالت توزیعی.. 59
2-3-3 عدالت رویه ای.. 62
2-6-4 عدالت تعاملی(مراوده ای ) 64
2-6-5 عدالت اطلاعاتی.. 66
2-6-6 عدالت احساسی.. 66
2-6-7 عدالت مشاهده ای.. 66
2-6-8 عدالت زبان شناختی.. 67
2-6-9 اهمیت عدالت سازمانی.. 67
2-6-10 عوامل موثر بر ادراک عدالت... 68
2-6-11 نتایج ادراک از عدالت... 68
2-6-12 عدالت در روابط برون سازمانی.. 69
2-7 نارسائیهای خط مشی گذاری عمومی در ایران. 71
2-7-1 عدم توجه به تخصصی بودن موضوع. 71
2-7-2 عدم درک و توجه به روح کلی خط مشی های اساسی و کلان. 72
2-7-3 سوء تدبیر و عدم استفاده از روشهای علمی پیش بینی.. 73
2-7-4 بر خورد انفعالی و تدافعی با قضایای برجسته به جای برخورد فعال وتهاجمی و نادیده گرفتن محرکهای بطئی................. 74
2-7-5 عدم توجه کافی به عبرت گرفتن و استفاده از تجارب دیگران در گستره زمین و زمان. 75
2-7-6 عدم توجه به گروهی بودن کار خط مشی گذاری عمومی.. 76
2-7-7 فقدان ساز وکار مناسب برای هماهنگی میان بخشهای مختلف خط مشی گذاری عمومی.. 76
2-7-8 عدم توجه کافی به سیستم بازخور خط مشی گذاری عمومی.. 77
2-7-9 بی توجهی به تقویت آگاهی های عمومی.. 78
2-8 اخلاق.. 81
2-8-1 ارتباط از منظر اخلاق و اقتصاد. 81
فصل سوم. 83
منابع. 86
منابع فارسی.. 86
منابع انگلیسی.. 90
دسته بندی | حسابداری |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 358 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 19 |
پاورپوینت بررسی سیستم پرداخت در 19 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
فهرست مطالب
مقدمه
جایگاه سیستم دریافت و پرداخت
هدف سیستم
ورودی ها و خروجی ها سیستم دریافت و پرداخت
ساختار سیستمی دریافت و پرداخت
گردش عملیات سیستم صدور دستور پرداخت
گردش عملیات پرداخت طی چک / سند بهادار
گردش عملیات پرداخت طی چک یا سند بهادار
گردش عملیات برداشت مستقیم بانک
برگ دستور پرداخت
دستور العمل تنظیم و ثبت
دستورالعمل تنظیم و ثبت
نحوه تنظیم یا ثبت
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.
دسته بندی | حسابداری |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 1145 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 27 |
پاورپوینت بررسی سیستم دریافت در حسابداری عمومی در 27 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
فهرست مطالب
مقدمه
جریان کلی اطلاعات در سیستم حسابداری سطح صفر
حسابداری عمومی
جریان اطلاعات در سطح 1 سیستم حسابداری عمومی
جریان داده مربوط سطح 2 سیستم حسابداری عمومی
ساختار سیستمی دریافت وپرداخت
گردش عملیات دریافت ازطریق اسنادبهادار/چک
گردش عملیات سیستم واگذاری اسنادبه بانک جهت وصول
گردش عملیات وصول/واخواست اسنادبهادارواگذاری به بانک
گردش عملیات سیستم دریافت اسنادبهاداربه طورمستقیم
فرم های مورداستفاده درسیستم دریافت
سیستم کنترل داخلی حسابهای بانکی
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.