دسته بندی | علوم انسانی |
بازدید ها | 2 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 87 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 45 |
مبانی نظری برده داری در فقه امامیه، بردگی از نظر اسلام
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
قسمتی از متن مبانی نظری
خلاصه ای از کار:
بردهداری در فقه امامیه
موضوع بردگى از نظر اسلام همواره از موضوعات مهم و بحث برانگیز درحوزهی اندیشه اسلامى، به ویژه در باب حقوق بشر است. موضوع بردگى در اسلام بسیار پردامنه و ابعاد و جوانب گوناگون فقهى، فکرى و تاریخى دارد.
موضوع «بردگى در اسلام» گرچه به دلیل عدم کارآیى آن در ساحت عمل به موضوعى فراموش شده در پژوهش هاى اسلامى تبدیل شده و از گردونه اجتهادهاى نوین فقهى خارج شده است، اما از آن جا که موضوع حساس تاریخى است پژوهشگران مسلمان و غیرمسلمان به آن توجه داشته و گاه دستاویزى براى عیب جویى و شبهه افکنى دشمنان کج اندیش و مخالفان اسلام قرار گرفته است.
برخى با نادیده انگاشتن سهم اسلام در مبارزهی فکرى و عملى با بردهدارى و تلاش وسیع و پیگیر رسول خدا(ص) در حل این معضلِ ریشه دار اجتماعى، مبارزه تدریجى اسلام با بردهدارى و پذیرش اجبارى آن را در موارد خاص به طرفدارى همه جانبه اسلام از بردهدارى تفسیر کرده اند، به ویژه رفتار حاکمان و دولت هاى ظالمى که به نام اسلام بر مردم حکومت مىکرده اند را نیز به پاى اسلام نوشته و انتقاد خود را از دولت هاى اسلامى متوجه اصل دین اسلام کرده اند. حال آن که اگر واقعیات و شرایط اجتماعى عصر ظهور اسلام به خوبى تبیین شود و به سابقهی بسیار طولانى بردهدارى در میان ملتها و دولتها و بدرفتارى با بردگان در جهان توجه شود، به تلاش وسیع اسلام در حل این معضل اجتماعىِ تاریخ بشر و تحول در وضع زندگى و خوشبختى بردگان پى خواهیم برد.
- بردگى در جاهلیت
بردهدارى با سابقه بسیار طولانى در میان تمام ملل و اقوام و کشورهاى جهان باستان رایج و متداول بود و پس از آن نیز همواره ادامه یافت. در مناطق تمدن خیز شبه جزیرهی عربستان، به ویژه جنوب آن که خاستگاه تمدنها و حکومت هاى کهن بوده، نظام بردهدارى از سوى حاکمان اجرا مىشده است. علاوه بر این، مجاورت عربستان با حکومت ایران و روم که از دولت هاى برده دار آن دوره بودند و هم چنین سکونت قبایل یهودى و مسیحى در عربستان که بردهدارى ازاصول فرهنگى اجتماعى آنها بود، در آشنایى مردم عرب با بردهدارى بى تأثیر نبوده است. به هر حال، جامعه جاهلى، جامعه اى برده دار بوده و سیستم اقتصاد بردهدارى بر آن حاکم بوده است (ابوزیدآبادی، 1385، ص78).
...................
- اسباب وعوامل بردگى در جاهلیت
.................
- اسارت در جنگ
جنگ از شاخصههاى عرب جاهلى به حساب مىآید؛ نزاع میان قبایل به صورت سنتى جارى در میان عرب درآمده بود و به طور دایم، ذهن آنان را به خود مشغول مىکرد. بسیارى از جنگهاى عرب، ریشه در فقر اقتصادى و کمبود منابع تولید، از جمله آب و چراگاه داشت. زندگى در بادیه و ضرورت تعلیف احشام و اغنام اقتضا داشت تا قبیله در مکانهایى اقامت گزیند که از نظر زیستى، شرایط آماده داشته باشد. اقوام عرب براى حفظ جان خود و به دست آوردن آب و غذا دست به جنگ مىزدند. البته عوامل دیگرى، نظیر برترى طلبى، کسب افتخار و شرف و مسایلى چون عشق به دختران یک قبیله و... نیز از عوامل جنگ و درگیرى در جاهلیت بود (جواد على، المفصل فى تاریخ العرب قبل الاسلام، ج 5، ص 403). .................
..........
- تجارت
.................
- فقر
فقر از عوامل بردگى در جاهلیت بوده است؛ افرادى براى نجات خود یا فرزندانشان از گرسنگى به بردگى تن مىدادند. نقل است که عوائل بن باعت فرزندان پسر و دختر خود را به سبب فقر و تنگ دستى فروخت (جواد على، المفصل فى تاریخ العرب قبل الاسلام، ج 7، ص 456). برخى از کسانى که فرزندان خود را مىفروختند شرط مىکردند که حق ولاء[1] براى آنها ثابت باشد. حق ولاء یکى از اسباب ارث به حساب مىآمد.
................
- بدهکارى
................
- سرقت (آدم ربایى)
..............
- تاریخ بردگی اسیران
..................
- رفتار با بردگان درجاهلیت
- جایگاه اجتماعى بردگان
بردگان در جاهلیت، پایین ترین جایگاه و منزلت اجتماعى را داشتند و طبقهی پست و فقیر جامعه به حساب مىآمدند. آنها در ردیف حیوانات به شمار مىرفتند و از همهی حقوق انسانى و مزایاى اجتماعى محروم بودند. رویکرد عرب جاهلى به بردگان، رویکرد ابزارى و کالایى بود؛ برده، کالاى مصرفى و خدماتى بود که بدون هیچ محدودیتى در تمام زمینهها استثمار مىشد. برده هیچ حرمت و احترامى نداشت. بردگان همواره تحقیر و مسخره مىشدند. کسى که برده را مىخرید ریسمانى به گردنش مىانداخت و مانند چارپا او را به منزل خود مىبرد و برده، نه اراده و اختیارى داشت و نه حق اظهار نظر و بیان رأى و عقیده بدون اجازهی مالک. برده کالایى بود که در بازار، خرید و فروش مىشد و قیمت متغیرى داشت. سن و سال برده یا زیبایى و هنر و توانایى و جنسیتش موجب تفاوت قیمت آن بود (جواد على، همان، ج 7، ص 453).
..................
- نقش بردگان در اقتصاد
.......................
تجارت
..............
کشاورزى
..............
چوپانى
...............
صنعت
.............
- استفاده نظامى از بردگان
...............
- سوءاستفاده جنسى از بردگان
...............
- تنبیه و شکنجه بردگان
...............
- آزاد کردن بردگان در عصر جاهلى
.................
- «ولاء» و گونه هاى آن در عصر جاهلى
...............
1. ولاء رق
...............
2. ولاء عتق
...............
- بردگى از نظر اسلام
...................
- موانع لغو دفعى بردگى
.............
- اقدامات رسول خدا(ص) در حذف نظام بردهدارى
- مبارزهی بنیادین با بردهدارى
....................
- محدود کردن اسباب و عوامل بردگى
.............
- گشودن درهاى آزادى به روى بردگان (عتق)
................
- شیوهی اسلامى بهترین راه کار در امر بردگى
.................
- آزادى مشروط
.................
- اعدام و قتل همهی اسرا در همهی موارد
.................
- نگهدارى اسیران در زندانها
....................
- بردگى خصوصى با مدت معین
..................
- بردگى خصوصى بى مدت
..................
- مقابله به مثل و مجازات کفار حربى
..................
فهرست منابع
قران کریم
- منابع عربی
.................
...............
[1] - رابطه اى دوسویه که برده را به اربابش پیوند مى داد، ولاء رق گفته مى شد. برده با تمام وجود در اختیار ارباب بود در عوض، ارباب برده را همچون یکى از افرد قبیله خود حمایت مى کرد. ارباب تنها وارث برده بعد از مرگش بود. ولاء داراى معانى و مصادیق متعددى است که به آن اشاره خواهد شد.
دسته بندی | علوم انسانی |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 86 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 47 |
مبانی نظری بردگی در حقوق بین الملل
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
قسمتی از متن مبانی نظری
خلاصه ای از کار:
بردگی در حقوق بین الملل
«رسم برده و کنیز داشتن از عهد باستان تا قرون اخیر در تمام اقوام شرق و غرب رواج داشته و منشأ آن جنگ و پیروزی و حق غنیمت و اسارت بوده است» (سنجابی، 1342، ص 323).
در مغرب زمین از یونان باستان و رم قدیم گرفته تا کشورهای جدید اروپا، بردگی همواره وسیله استثمار و استعمار بوده است. یعنی تودههای عظیمی از حقوق ملی و انسانی محروم میشدند و به عنوان برده و غلام در مزارع و معادن و کشتیها به اعمال شاقه اشتغال داشتند. در یونان قدیم حکیم بزرگواری مانند ارسطو در کتاب «سیاست» خود مینویسد: « بهحکم قوانین طبیعت برخی از آدمیان آزاد به جهان آمدهاند و گروهی دیگر برای بندگی ساخته شدهاند و. بندگی برای آنان هم سودمند است و هم روا» ( سنجابی، 1342، ص 323).......................
.....................
- پیشینه بردگی
- اکتشافات دریایی و آغاز بردگی
بردگی در عصر استعمار، با اکتشافات جغرافیایی دریایی که از قرن پانزدهم میلادی آغاز شده همراه و توأم است. در صدر استعمارگران بردهدار، دو کشور پرتغال و اسپانیا قرار داشتند که نخستین مکتشفین دریایی بودهاند و در اینجا به بررسی اقدامات هریک از این دو کشور در زمینه بردگی میپردازیم:
الف- پرتغال و بردگی- پرتغالیان نخستین اروپاییانی بودند که سواحل غربی آفریقا را پیموده و ایستگاههای تجاری برای خود بنا نموده بودند و نیز نخستین اروپاییانی بودند که مستقیماً برای بدست آوردن بردگان سیاه به آفریقا رفتند. پرتغالیان در حدود سنهی 1420 میلادی در آفریقا پیاده شدند و نظام بردگی را پی نهادند. «پرتغالیان برای دستگیری و بدام انداختن سیاهان، خود را پنهان میکردند و در کمین مردان و زنان سیاه مینشستند. همینکه سیاهان بیچاره از کلبههای خود بیرون میآمدند و در بیشهای برای اجابت مزاج میرفتند آنان را میربودند» (سیمونز،1362، ص104)................
......................
- اصل آزادی دریانوردی و داخل شدن دیگر کشورهای اروپایی در امر تجارت برده
.........................
- برده و تجارت مثلث
در قرن 18تجارتی که بهنام تجارت مثلث معروف است پردر آمدترین تجارت برای دولت انگلیس بود. کشتیهای انگلیسی پر از کالاهایی نظیر شیشه شکسته، آهنپاره، پارچههای رنگارنگ ولی کم قیمت. .. از بنادر انگلیس بسوی سواحل آفریقایی رفته و از آنجا این کالاها را با برده مبادله میکردند و از آنجا به جاماییکا رفته و بردهها را به قیمتهای گزاف فروخته و مجدداً با کالای جدیدی از قبیل نیشکر، شکر، توتون و تنباکو، پنبه و آهن و سایر مواد اولیه که فوقالعاده برای صنعت انگلیس لازم بودند مراجعت میکردند. بسیاری از اوقات کشتیها راهشان را طولانیتر کرده و از آفریقا به هند رفته و از هند به جاماییکا میرفتند که این راه تجارتی معروف به تجارت مثلث کوچک خیلی پردرآمدتر بود. سالیانه 100 هزار برده آفریقایی به آمریکا حمل میشد. بازارهای عمدهی برده، خلیجگینه و آفریقای غربی، شرقی و گرمسیری بودند. در حالیکه خلیج کوچک بنین و بخشهای خط ساحلی، ساحل طلا، کنگو، آنگولا و برخی نواحی دیگر مناطق صدور برده بهشمار میآمدند (ذاکرحسین، 1369، ص254)................
............
-داغ کردن برده
....................
- بارگیری
............
- بستهبندی محموله
...............
-پایان سفر دریایی و ورود بردگان به آمریکا و چگونگی رفتار با آنان
...................
- فروش در آمریکا
«زمینداران به محض اینکه از ورود کشتی بردگان به بازار آگاه میشدند در اسکله اجتماع میکردند. آنها توسط پوسترهایی که سیاهان سالم و زیبا را تبلیغ میکرد جذب میشدند. تلاش و تقلا آغاز میشد. جاشویان، کشتی را با آویختن بادبانهایی در اطراف عرشه مانند چادری میپوشاندد. خریداران قیمتهای ثابتی را میپرداختند و سپس برای بهچنگ آوردن بردهای به عرشه کشتی هجوم میبردند. برای اینکه خریداران دیگری بردههای منتخبشان را نربایند، حتی آنها را با دستمال به یکدیگر گره میزدند» (ذاکرحسین، 1369، ص257).
.............
- بردگی پلانتاسی (کشتزارهای روستایی)
................
- پارهای از نظرات حقوقدانان غربی راجع به بردگی
................
- علل و موجبات الغای و امحای بردگی
..................
- اقدامات و استناد به حقوق طبیعی جهت لغو بردگی
............
- جنبش ضد بردگی در صحنه بینالمللی
........................
- قیامها و شورشهای بردگان آفریقایی بین قرنهای شانزدهم و نوزدهم
.......................
- بردگی در متون حقوق بین الملل
- اعلامیهی جهانی حقوق بشر
................
- کنوانسیون بین المللی حقوق مدنی و سیاسی سازمان ملل متحد
..................
-جنایات علیه بشریت درمنشور نورنبرگ
...................
- اساسنامهی دیوان بینالمللی کیفری
......................
- بردگی در تعهدات بین المللی
................
فهرست منابع
قران کریم
- منابع عربی
1. ابن ابى الحدید (1378ق)، شرح نهج البلاغه، تحقیق محمد ابوالفضل ابراهیم، قم، دار احیاء الکتب العربیه.
2. ابن اثیر جزرى، محمد (1364)، النهایه فى غریب الحدیث و الأثر، تحقیق طاهر احمد زاوى و...، چاپ چهارم: قم، اسماعیلیان.
......................
......................
دسته بندی | علوم انسانی |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 994 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 31 |
مبانی نظری ساختمان پستان، سرطان پستان، پاتوفیزیولوژی سرطان پستان
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
قسمتی از متن مبانی نظری
خلاصه ای از کار:
شناخت ساختمان پستان:
پستان عضوی است که از غدد تولید کننده شیر و مجاری شیر تشکیل شده است بافت پستان شامل غدد خاصی به نام لوبول است واطراف این غدد و مجاری را بافت چربی وبافت نگهدارنده در بر گرفته اند که تعداد آن ها 20-15عدد است هر لوب شامل تعداد زیادی غدد کوچک تر به شکل خوشه ایی است که وظیفه تولید شیر دارند(عطایی, 1390)..............
...............
-سیستم لنفاوی در پستان:
................
-توده های پستانی:
تود ه های پستان یکی از شایع ترین تغییرات غیر طبیعی این عضو است و به نسبت زیادی در زنان دیده می شود( قاسم زاده, 1387).
توده پستان به دو دسته تقسیم می شوند
...................
-تود های خوش خیم :
...........
-توده های بدخیم:
..............
-کارسینوم غیر مهاجم
.................
-ریسک فاکتورهای موثر در ایجاد سرطان پستان:
..................
-سابقه فامیلی :
...............
-سن:
................
-سن اولین قاعدگی:
............
-سن شروع یائسگی:
..............
مدت زمان شیردهی:
.................
سقط جنین:
..............
- استفاده از قرص های ضد بارداری :
...........
اضافه وزن:
................
استفاده از درمان های جایگزین با هورمون :
..............
مصرف ویتامین:
مصرف ویتامین ها به صورت تکی می تواند اثر محافظتی داشته باشد ویتامینA,D,Eاسید فولیکو سلنیوم نیز درکاهش خطر ابتلابه سرطان نقش دارد( عنصری و همکاران , 1390).
..................
-تأثیرمتقابل ژنتیک وزیست شناسی سرطان پستان:
..............
پرو انکوژن هاو انکوژن ها:
..............
ژن های سرکوب کننده تومورو ژن ترمیم کنندهDNA:
................
BRCA1,BRCA2
...................
ارتباط نماهای بافتی آسیب شناختی با بیولوژی سرطان پستان:
..................
پاتوفیزیولوژی سرطان پستان:
...................
-ارتباط زیست شناسی با خصوصیات متاستازی سرطان پستان :
................
-ویتامینD:
...............
-نقش اتوکراین ویتامین D در هموستازی پستان:
...............
-اثرات ضد سرطانی ویتامینِ (1,25(OH)2D3) D :
................
-تنطیم سیکل سلولی به وسیله ویتامین D:
...............
-اثرات ضد التهابی تهاجم ومتاستاز :
...............
-اثرات ویتامین D بر روی آپوپتوز:
..................
-اثرات ژنومی از 1,25(OH)2D3:
...................
-اثرات غیر ژنومی1,25(OH)2D3:
...................
-گیرنده ویتامینDVD (Vitamin D Receptor):
...............
منابع:
آگاه س,1390 , ارتباط پلی مورفیسمFokI گیرنده ویتامین D (VDR) با سرطان پستان ,پایان نامه کارشناسی ارشد, دانشگاه آزاد سنندج
خدیجه عنصری , س. ر. (1390). "سرطان سینه ونقش فاکتور های محیطی در ایجاد آن." تازه های بیوتکنولوژی سلولی مولکولی3: 59-70.
....................
.....................
دسته بندی | راهنمایی و رانندگی |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 7296 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 303 |
با دانلود این پکیج هم اکنون به موارد زیر دست خواهید یافت
22آزمون آیین نامه جدید به همراه پاسخنامه
نمونه سوالات آزمون فنی آیین نامه راهنمایی و رانندگی
9 دوره تست های اصلی آزمون آیین نامه ی راهنمایی و رانندگی (هر دوره 30 سوال)
پاسخنامه 9 دوره تست های اصلی به صورت مجزا در فایل مجزا برای تست زدن
1 دوره تست های اصلی آزمون آیین نامه شامل 113 سوال با پاسخنامه مجزا
650 سوال تستی همراه با پاسخنامه برای مرور سریع شامل 8 بخش :
240 سوال تستی با پاسخنامه
149 و 158 سوال تشریحی با پاسخنامه در 2 فایل مجزا
آشنایی با علائم آیین نامه راهنمایی و رانندگی
تکنیک های آموزش عملی رانندگی جهت امتحان داخل شهری
کتاب آیین نامهجزوه خلاصه شده کتاب آیین نامه برای مرور سریع
جزوه آموزشی نکات امتحان شهری و نکات کلیدی کتاب آیین نامه
آموزش تعویض دنده مهارت و دانش فنی
آموزش نگهداری صحیح از خودرو
آموزش کاهش مصرف سوخت بنزین
این تنها سایتی است که سوالات اصلی و بروز را در اختیار شما قرار می دهد
در هر آزمونی مطالعه نمونه سوالات دوره های قبل آزمون و مطالعه ی جزوات آموزشی و خلاصه مطالب یکی از بهترین و مهمترین عوامل تسلط به موضوعات یاد گرفته شده و مرور سریع مطالب است
دسته بندی | روانشناسی |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 437 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 106 |
بررسی رابطه هوش معنوی با دلبستگی و شادکامی افراد معتاد و غیر معتاد
پرسشنامه ها ضمیمه شده
چکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه هوش معنوی با دلبستگی و شادکامی افراد معتاد و غیر معتاد بود. روش این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه افراد معتاد و غیر معتاد شهر تهران تشکیل دادند. نمونه پژوهش شامل 100نفر (50 نفر معتاد و 50 نفر غیر معتاد) بودند. روش نمونه گیری به شیوه نمونه گیری هدفمند بود. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش مقیاس هوش معنوی کینگ (SISRI)، پرسشنامه سبک دلبستگی هازان و شیور و پرسشنامه شادکامی آکسفورد بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها ازآزمونهای همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج پژوهش نشان دادند که بین هوش معنوی و سبک دلبستگی ایمن و شادکامی در افراد معتاد و غیر معتاد رابطه مثبت معنی داری وجود دارد. بین هوش معنوی و سبک دلبستگی اجتنابی و دوسوگرا در افراد معتاد و غیر معتاد رابطه معنی معنادار وجود دارد. با توجه به یافته های پژوهش می توان نتیجه گرفت که بین هوش معنوی با سبک دلبستگی و شادکامی افراد معتاد و غیر معتاد رابطه وجود دارد.
کلید واژه ها : هوش معنوی، سبک دلبستگی، شادکامی، اعتیاد.
فهرست مطالب
فصل اول: کلیات پژوهش
1-1 مقدمه.....................................................................................................................2
1-2 بیان مسئله..............................................................................................................4
1-3 اهمیت و ضرورت........................................................................................................7
1-4 اهداف......................................................................................................................9
1-5 فرضیه ها..................................................................................................................9
1-6 تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها................................................................................9
فصل دوم. ادبیات و پیشینه پژوهش
2-1. اعتیاد...............................................................................................................13
2-1-1. انواع وابستگی به مواد................................................................................13
2-1-2. اختلالات مرتبط با مواد بر طبق DSM-5...........................................................14
2-1-3. اختلالات مصرف مواد بر طبق DSM-5.............................................................15
2-1-4. اختلالات ناشی از مواد بر طبق DSM-5..........................................................17
2-1-4-1 مسمومیت و ترک مواد.......................................................................17
2-1-5. اختلالات روانی ناشی از مواد...................................................................................17
2-1-6. سبب شناسی.....................................................................................................19
2-2. هوش معنوی...................................................................................................26
2-2-1. هوش .................................................................................................................26
2-2-2. مـعنویت...............................................................................................................28
2-2-3. هوش معنوی و مؤلفه های آن..................................................................................32
2-2-4. مؤلفه های هوش معنوی در اسلام...........................................................................34
2-2-5. رشد هوش معنوی................................................................................................36
2-2-6. هوش معنوی و سلامت روانی.................................................................................38
2-2-7. مقایسه هوش معنوی با هوشهای دیگر....................................................................42
2-3. دلبستگی .....................................................................................................44
2-3-1. سبک های دلبستگی.................................................................................53
2-3-2. نظریه های مختلف در مورد دلبستگی...........................................................54
2-3-3. مراحل تحول دلبستگی و اجتماعی شدن...............................................................57
2-3-4. دیدگاه دلبستگی در نوجوانان ...............................................................................57
2-4. شادکامی........................................................................................................60
2-4-1. تعاریف شادکامی.......................................................................................61
2-4-2. مولفه های شادکامی................................................................................61
2-4-3. رویکرد های نظری شادکامی........................................................................69
2-4-4. عـوامل مـؤثر بـر شادکامی...........................................................................69
2-5. مروری بر پیشینه پژوهش...................................................................................72
2-5-1. پژوهش های داخلی...................................................................................75
2-5-1. پژوهش های خارجی..................................................................................75
فصل سوم: روش پژوهش
3-1. مقدمه.............................................................................................................75
3-2. روش پژوهش....................................................................................................75
3-3. جامعه آماری.....................................................................................................75
3-4. نمونه و روش نمونه گیری....................................................................................75
3-5. ابزارهای پژوهش...............................................................................................80
2-3-5. روش اجرای پژوهش....................................................................................82
2-3-6. روش تجزیه وتحلیل اطلاعات........................................................................ 82
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات
4-1. مقدمه............................................................................................................82
4-2. داده های توصیفی............................................................................................82
4-3. داده های استنباطی..........................................................................................83
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1. مقدمه.....................................................................................................................87
5-2. تفسیر یافته های تحقیق.............................................................................................87
5-3. محدودیت های پژوهش......................................................................................89
5-4. پیشنهادات......................................................................................................90
5-4-1. پیشنهادات پژوهشی.................................................................................90
5-4-1. پیشنهادات کاربردی...................................................................................90
منابع..............................................................................................................................91
ضمائم...........................................................................................................................101
لیست پرسشنامه ها :
پرسشنامه هوش معنوی کینگ
پرسشنامه شادکامی آکسفورد
پرسشنامه سبک دلبستگی