فایل فردا

مرجع دانلود فایل های دانشجویی

فایل فردا

مرجع دانلود فایل های دانشجویی

مبانی نظری و پیشینه موانع اجرای سیستم حسابداری منابع انسانی

مبانی نظری و پیشینه موانع اجرای سیستم حسابداری منابع انسانی
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل doc
حجم فایل 337 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 81
مبانی نظری و پیشینه موانع اجرای سیستم حسابداری منابع انسانی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

مقدمه. 12

2-1-بخش اول: مدیریت منابع انسانی.. 14

2-1-1- تعریف و مفهوم مدیریت منابع انسانی.. 15

2-1-2 - ظهور مدیریت استراتژیک منابع انسانی.. 16

2-1-3 -اهداف مدیریت منابع انسانی 18

2-1-3-1 -اهداف مدیریت منابع انسانی در رابطه با سازمان 19

2-1-3-2-اهداف مدیریت منابع انسانی در رابطه با سهامداران و سرمایه گذاران 19

2-1-3-3-اهداف مدیریت منابع انسانی در رابطه با مشتریان 20

2-1-3-4-اهداف مدیریت منابع انسانی در رابطه با کارکنان 20

2-1-4 -ارتباط مدیریت منابع انسانی و حسابداری منابع انسانی 20

2-1-5 - مدل‌ها و چارچوب‌های مطرح در حوزه مدیریت منابع انسانی و مدیریت استراتژیک منابع انسانی 21

2-2- بخش دوم : حسابداری منابع انسانی.. 33

2-2-1 تاریخچه حسابداری منابع انسانی.. 33

2-2-2- مفهوم حسابداری منابع انسانی.. 39

2-2-3- حسابداری منابع انسانی و هزینه‌های نیروی انسانی.. 42

2-2-3-1- هزینه‌های اولیه 42

2-2-3-2 -هزینه‌های جایگزینی.. 43

2-2-4- اهداف حسابداری منابع انسانی 45

2-2-5 - ویژگی‌های حسابداری منابع انسانی 47

2-2-6 - نقش حسابداری منابع انسانی در سازمان‌ها 48

2-2-7 - مدل‌های اندازه گیری حسابداری منابع انسانی 51

2-2-8-کاربردهای حسابداری منابع انسانی.. 56

2-2-8-1 -کاربرد حسابداری منابع انسانی در فرایند مدیریت منابع انسانی.. 56

2-2-9 - دلایل توسعه حسابداری منابع انسانی 66

2-2-9-1 - سطح کلان. 66

2-2-9-2 – سطح خرد. 66

2-2-10- مزایای حسابداری منابع انسانی.. 67

2-2-11- نظریات محققان در زمینه حسابداری منابع انسانی 71

2-2-12- نیروی انسانی به عنوان دارایی 74

2-2-13- ساختار اقتصادی ایران. 77

2-2-14 - موانع استقرار حسابداری منابع انسانی.. 79

2-3- بخش سوم: پیشینه تحقیق. 82

2-3-1 - تحقیقات داخلی.. 82

2-3-2- تحقیقات خارج از ایران. 83

بخشی از منابع و مآخذ :

الف) منابع فارسی

1- ابطحی، سید حسن، 1375، مدیریت منابع انسانی، انتشارات پیام نور.

2- اریک، جی فلامهولتز، 1379، حسابداری منابع انسانی، ترجمه ی زهرا حسن قربان، مرکز انتشارات علمی.

3- اریک، جی فلامهولتز، 1379، حسابداری منابع انسانی، ترجمه ی زهرا حسن قربان، مرکز انتشارات علمی.

4- اعتمادی، حسین، شهریاری، محمد رحیم، 1375، بررسی تاثیر ارائه اطلاعات حسابداری منابع انسانی بر رفتار استفاده کنندگان اطلاعات حسابداری ایران، فصل نامه ی پژوهشی در بررسی های مالی، سال چهارم، شماره 16و 17.

5- اوسکاران،اوما، صایبی،محمد، شیرازی، 1384،روش های تحقیق در مدیریت، موسسه عالی آموزش وپژوهش مدیریت و برنامه ریزی،چاپ سوم،تهران.

6- بختیاری، پرویز، 1376، حسابداری منابع انسانی ابزاری جهت افزایش اثر بخشی مدیریت، مجله حسابدار، ماهنامه ی انجمن حسابداران ایران، شماره 22.

7- بشیرالبرداویل، سحر، 2012، بررسی کاربردحسابداری منابع انسانی درسازمانهای بزرگ نیمه دولتی درنوار غزه.

8- بلکویی، احمد،1372، تئوری حسابداری اجتماعی، تهران: ترمه .

9- پارکر و دیگران، 1373، حسابداری و منابع انسانی ،مترجم : ناصر میر سپاسی ،تهران: مرکز آموزش مدیریت دولتی .

10- جوادین، سید رضا، 1384، مدیریت منابع انسانی و امور کارکنان، انتشارات نگاه دانش، چاپ سوم.

11- حاجی کریمی، عباسعلی، رنگریز، حسن، 1379، مدیریت منابع انسانی، انتشارات چاپ و نشر بازرگانی، چاپ اول.

12- حسابداری منابع انسانی1386، نیاز امروز، روزنامه تهران امروز ،شماره 142. 8 .

13- حسن قربان، زهرا، 1378، حسابداری مالی برای سیاست های منابع انسانی، مجله حسابدار، ماهنامه ی انجمن حسابداران خبره ی ایران، شماره 134.


مبانی نظری و پیشینه معنویت در محیط کار و سرمایه اجتماعی

مبانی نظری و پیشینه معنویت در محیط کار و سرمایه اجتماعی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 88 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 47
مبانی نظری و پیشینه معنویت در محیط کار و سرمایه اجتماعی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1- مقدمه. 14

2-2- سرمایه اجتماعی.. 14

2-2-1- سرمایه اجتماعی از دیدگاه بوردیو. 16

2-2-2- سرمایه اجتماعی از دیدگاه کلمن.. 16

2-2-3- سرمایه اجتماعی از دیدگاه پوتنام. 17

2-2-4- تمایزات بر مبنای سطح تحلیل.. 18

2-2-5- تمایزات بر مبنای کاربردهای هنجاری.. 19

2-2-6- تمایزات بر اساس مزایای اصلی در مقابل مزایای ثانویه. 19

2-2-7- سرمایه اجتماعی در حوزه سازمان و مدیریت... 23

2-2-8- ابعاد سرمایه اجتماعی سازمانی.. 25

2-2-9- سازه های اندازه گیری.. 33

2-2-10- الگوهایی برای تبیین مفهوم سرمایه اجتماعی.. 33

2-2-11- نقش سرمایه انسانی و افراد در سرمایه اجتماعی سازمان. 35

2-2-12- ویژگی‌های سرمایه ‌اجتماعی.. 39

2-2-13- راههای ایجاد و حفظ سرمایه اجتماعی در سازمان. 41

2-2-14- مزایای سرمایه اجتماعی.. 43

2-2-15- هزینه‌های بالقوه سرمایه اجتماعی.. 45

2-3- معنویت در محیط کار. 46

2-3-1- نیازهای معنوی کارکنان و ظهور پارادایم معنویت در محیط کار. 49

2-3-2- تعاریف و دیدگاه‌های معنویت و معنویت در محیط کار. 51

2-3-3- رویکرد درون‌گرا / متافیزیکی.. 53

2-3-4- رویکرد دینی.. 53

2-3-5- رویکرد اگزیستانسیالیستی / سکولار. 54

2-3-6- رویکرد مخالفان معنویت... 55

2-3-7- مباحثی درباره روش تحقیق در زمینه معنویت در محیط کار. 55

2-3-8- مزایای معنویت در محیط کار. 57

2-3-9- مفهوم‌سازی معنویت در محیط کار. 58

2-3-10- رفتار شهروندی سازمانی و معنویت محیط کاری.. 60

2-4- پیشینه تحقیقات... 62

2-4-1- تحقیقات صورت گرفته در خصوص سرمایه اجتماعی.. 62

2-4-2- مطالعات صورت گرفته در خصوص معنویت در محیط کاری.. 65

بخشی از منابع فارسی

1- الوانی،سید مهدی و علی رضا شیروانی ؛ (1383) "سرمایه اجتماعی، اصل محوری توسعه"؛ تدبیر ،شماره 147

2- الوانی، سید مهدی و میرعلی سید نقوی (1381)، "سرمایه اجتماعی: مفاهیم و نظریه‏ها"؛ فصلنامه مطالعات مدیریت، شماره 33 و 34، صص 26-3.

3- الوانی، سید مهدی و حسن دانایی فرد (1380)؛ "مدیریت دولتی و اعتماد عمومی"؛ دانش مدیریت، شماره 55

4- پورعزت، علی اصغر (1382)؛ طراحی سیستم خط‏مشی گذاری، برای تحقق عدالت اجتماعی بر مبنای حکومت حق مدار علوی، رساله دکتری چاپ نشده دانشگاه تربیت مدرس.

5- رحمانپور ،لقمان؛ (1382) ".مدیریت سرمایه اجتماعی : رویکردی اثر بخش در مدیریت منابع انسانی"؛ مدیریت و توسعه ،شماره 19

6- سرمد ،زهره ؛عباس بازرگان و الهه حجازی(1381)؛روشهای تحقیق در علوم رفتاری؛ تهران؛چاپ ششم ؛ انتشارات آگاه.

7- شایگان، داریوش.(1381). « افسون زدگی جدید- هویت چهل تکه و تفکر سیار» ، چاپ سوم ، تهران: انتشارات فرزان روز.

8- شیروانی، علیرضا (1383)؛ تاثیر عملکرد سازمانهای بخش دولتی بر سرمایه اجتماعی، مدیریت و توسعه؛ شماره 20، صص75-47.

9- علوی، سید بابک؛ (1380)" نقش سرمایه اجتماعی در توسعه"؛ تدبیر شماره 116؛
صص40-3


مبانی نظری و پیشینه مشوق های صادراتی دولت و عملکرد صادراتی شرکت ها

مبانی نظری و پیشینه مشوق های صادراتی دولت و عملکرد صادراتی شرکت ها
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 223 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 41
مبانی نظری و پیشینه مشوق های صادراتی دولت و عملکرد صادراتی شرکت ها

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1) مقدمه......................................................................... 14

2-2) صادرات و اهمیت آن.................................................... 15

2-3) تجزیه و تحلیل روند تجارت خارجی ایران...................... 21

2-4) موانع، مشکلات و محدودیت های صادراتی............................. 22

2-5) ارائه چارچوبی جامع برای توسعه صادرات ................... 26

2-6) عملکرد صادراتی..................................................... 28

2-7) ابعاد عملکرد صادراتی و معیارهای اندازه گیری آن.................... 30

2-8) مشوق ها و محرک های صادراتی................................... 36

2-9) عملکرد صادراتی و مشوق های صادراتی........................ 39

2-9-1) اهداف مالی.................................................... 39

2-9-2) هدف ارتباط با سهامداران........................................ 40

2-9-3) اهداف استراتژیک.................................................. 41

2-9-4) اهداف یادگیری سازمانی........................................... 41

2-10) ابزارها و مشوق های صادراتی دولت................................ 42

2-10-1) دانش ذهنی................................................... 42

2-10-2) دانش عملی........................................................ 43

2-11)مدل مفهومی تحقیق........................................................ 44

2-12) تحقیقات مرتبط....................................................... 48

2-12-1) تحقیقات داخلی...................................................... 48

2-12-2) تحقیقات خارجی...................................................... 49

2-13)نتیجه گیری............................................................ 51

بخشی از منابع:

  • اوما، سکاران، 1380، روش های تحقیق در مدیریت، صائبی، محمد و شیرازی، تهران، مرکز آموزش مدیریت دولتی

ü اسلاموییان. کریم، خدادای. عباس، 1383، تاثیر تنوع سازی صادرات از کالاهای اولیه و کشاورزی به محصولات صنعتی بر روند بلند مدت رابطه مبادله در ایران، فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، شماره 32، صص 183 – 224.

ü بی ریا، سهیلا؛ جبل عاملی، فرخنده، 1385، عوامل موثر بر صادرات پسته، زعفران، خرما در سبد کالاهای صادرات غیر نفتی (1370-1380)، مجله اقتصاد کشاورزی و توسعه، سال چهارم، شماره 54، 101 -85.

ü حسینی. احمد، قاضی زاده. مصطفی، اسفنجانی. حسین، 1387، بررسی تاثیر بکارگیری بازاریابی الکترونیکی بر عملکرد صادراتی صادرکنندگان نمونه بخش صنعت در سالهای 1379 تا 1384 ، ماهنامه دانشور رفتار، سال پانزدهم، شماره 32، صص 124-141.

  • حافظ نیا، محمدرضا، 1388، مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی، تهران، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها(سمت)، چاپ شانزدهم.

ü خلیلیان، صادق؛ فرهادی، علی، 1381، بررسی عوامل موثر بر صادرات بخش کشاورزی ایران، مجله اقتصاد کشاورزی و توسعه، سال دهم، شماره 39، ص 84- 71.

ü دیلمی، احترام؛ محمدی، حمید؛ برجیان، امیر، بررسی روند و عوامل موثر بر صادرات گیاهان دارویی شیرین بیان و زیره، مجله دانش نوین کشاورزی- سال چهارم، شماره 11، ص 42- 31.

  • سرمد، زهره، عباس بازرگان، الهه حجازی، 1382، روش تحقیق در علوم رفتاری، تهران، انتشارات، چاپ هفتم.

مبانی نظری و پیشینه مسئولیت اجتماعی شرکت و اشتیاق شغلی کارکنان

مبانی نظری و پیشینه مسئولیت اجتماعی شرکت و اشتیاق شغلی کارکنان
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 167 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 49
مبانی نظری و پیشینه مسئولیت اجتماعی شرکت و اشتیاق شغلی کارکنان

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

1-2 مقدمه. 13

2-2 مسئولیت اجتماعی شرکت.. 14

3-2 گسترش اهمیت مسئولیت اجتماعی در عصر جهانی شدن. 17

4-2 سیر تاریخی مسئولیت سازمانها روندهای سه گانه ذیل را طی کرده است: 21

1-4-2 سیر تاریخی شکل‌گیری مفهوم مسئولیت اجتماعی.. 21

2-4-2 حد و مرز مسئولیت‌ها 25

5-2 مسئولیت اجتماعی مدیران. 29

6-2 مدل‌های مسئولیت اجتماعی: 29

7-2 تئوری‌هایی برای تجزیه و تحلیل و توضیح مسئولیت اجتماعی: 31

1-7-2 تئوری ذی‌نفعان: 31

2-7-2 تئوری‌ قرارداد اجتماعی: 31

3-7-2 تئوری مشروعیت (قانونی بودن): 32

4-7-2 تئوری نمایندگی: 32

8-2 مزایای مسئولیت اجتماعی شرکت: 33

9-2 مشکلات عمده در راه پذیرش مسئولیت اجتماعی: 34

10-2 بررسی مدل های مطرح در مبحث مسئولیت اجتماعی.. 36

1-10-2 مدل حلقه ای متحد المرکز مسئولیت اجتماعی شرکت.. 36

1-10-2 مدل هرمی مسئولیت اجتماعی شرکت (1991) 37

3-10-2 مدل دایره های متقاطع مسئولیت اجتماعی شرکت.. 39

11-2 تاریخچه اشتیاق شغلی.. 41

12-2 تعاریف و دیدگاه های اشتیاق شغلی.. 43

13-2 پیشینه تحقیقات.. 46

1-13-2 پیشینه تحقیقات خارجی.. 46

2-13-2 پیشینه تحقیقات داخلی.. 48

14-2 مدل مفهومی تحقیق.. 52

15-2 خلاصه فصل. 54

بخشی از منابع تحقیق

  1. ازکیا، مصطفی و دربان آستانه، علیرضا (1382)، روش های کاربردی تحقیق، تهران: کیهان
  2. الوانی، سید مهدی(1380)، تصمیم گیری و تعییین خط مشی دولتی، چاپ نهم، سمت.
  3. الوانی، سید مهدی (1381)، تصمیم گیری و خط مشی دولتی، چاپ هفتم، پیام نور.
  4. الوانی، سید مهدی و شریف زاده، فتاح(1381)، فرایند خط مشی گذاری عمومی، چاپ دوم، انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی.
  5. الوانی، سید مهدی و قاسمی، احمدرضا (1377)، مدیریت و مسئولیت های اجتماعی مدیران، تهران: مرکز آموزش مدیریت دولتی.
  6. امینی، فضل الله (1378)، بررسی تطبیقی مسئولیت های اجتماعی مدیران در واحد های دولتی و خصوصی، مطالعه کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، سازمان مدیریت صنعتی.
  7. ایران نژاد، پاریزی، مهدی (1371)، مسئولیت های اخلاقی و اجتماعی مدیریت، دانش مدیریت، شماره 18.
  8. ﺑﺎﺯﺭﮔﺎﻥ، ﻋﺒﺎﺱ، ﺳﺮﻣﺪ، ﺯﻫﺮﻩ ﻭ ﺣﺠـﺎﺯﻱ ، ﺍﻟﻬـﻪ. (١٣٨٠)." ﺭﻭﺵﻫـﺎﻱ ﺗﺤﻘﻴـﻖ ﺩﺭ ﻋﻠـﻮﻡ ﺭﻓﺘﺎﺭﻱ"، ﻧﺸﺮ ﺁﮔﺎﻩ، تهران.
  9. پی لستر، جیمز و جی آر، جوزف (1381)، چاپ اول، ترجمه مجتبی تبری و دیگران، نشر ساوالان.

10. تسلیمی، محمد سعید (1378)، تحلیل فرایندی خط مشی گذاری و تصمیم گیری، چاپ اول، سمت.