دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 212 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 77 |
|
|
بصورت فایل ورد همراه با منابع مقدمه ...................................................... |
18 |
2-1 بخش اول : یادگیری سازمانی ............ |
19 |
2-1-1 مقدمه ............................................................. |
19 |
2-1-2 تعریف یادگیری و عناصر آن ............................ |
21 |
2-1-3 تعاریف یادگیری سازمانی ....................................... |
22 |
2-1-4 نظریه پردازان یادگیری سازمانی .......................... |
24 |
2-1-5 ویژگی های یادگیری سازمانی ............................ |
25 |
2-1- 6 فرایند یادگیری سازمانی ............................... |
26 |
2-1-6-1کسب دانش ................................................... |
26 |
2-1-6-2 توزیع اطلاعات ......................................... |
26 |
2-1-6-3 تفسیر اطلاعات .......................................... |
28 |
2-1-6- 4 حافظه سازمانی .............................................. |
29 |
2-1-7 یادگیری سازمانی و سازمان یاد گیرنده ............ |
31 |
2-1-8 ایجاد یک سازمان یادگیرنده .................... |
33 |
2-1-9 ابعاد یادگیری سازمانی .................................. |
35 |
2-1-10 مهارت های پنج گانه لازم برای ایجاد یادگیری سازمانی .... |
35 |
2-1-11 مولفه های یادگیری سازمانی ............................ |
36 |
2-1-12 سه مدل یادگیری سازمانی در تشخیص فرصت کارآفرینانه ... |
38 |
2-1-12-1 یادگیری ادراکی در فاز اکتشاف .................. |
40 |
2-1-12-2 یادگیری رفتاری در فاز شکل گیری ........... |
42 |
2-1-12-3 یادگیری اجرایی در طول هر دو فاز تشخیص فرصت . |
44 |
2-1-13 تشخیص فرصت از طریق یادگیری ...................... |
46 |
2-1-13-1 تشخیص فرصت از طریق یادگیری ادراکی ...... |
46 |
2-1-13-2 تشخیص فرصت از طریق یادگیری رفتاری ............ |
47 |
2-1-13-3 تشخیص فرصت از طریق یادگیری اجرایی ....... |
48 |
2-1-14 تاریخچه سازمان یادگیرنده ................. |
49 |
2-1-15 تعاریف سازمان یادگیرنده ..................................... |
51 |
2-1- 16ویژگی های سازمان یادگیرنده ......................... |
51 |
2-1-17 ایجاد یک سازمان یادگیرنده ............................... |
52 |
2-1- 18 اهمیت سازمان یادگیرنده .................... |
54 |
2-1-19 تفاوت بین یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده ... |
54 |
2-1-20 تفاوت سازمان های سنتی با سازمان های یادگیرنده .. |
56 |
2-1-21 راهبردهای گسترش سازمان یادگیرنده ........ |
59 |
2-1-22 موانع بکار گیری یادگیری سازمانی ....... |
61 |
2-1-23 مهارت های پنج گانه لازم برای ایجاد یادگیری سازمانی ... |
61 |
2-1-24 مولفه های یادگیری سازمانی ........................... |
62 |
2-2 بخش دوم : بهره وری منابع انسانی ............... |
65 |
مقدمه ............................................................. |
65 |
2-2-1بهره وری ............................................................... |
66 |
2-2-2تاریخچه بهره وری ............................................. |
67 |
2-2-3 عوامل پنج گانه مؤثر بر بهره وری ....................... |
68 |
2-2-4 عوامل مؤثر بر بهره وری نیروی کار ............... |
70 |
2-2-5عوامل مؤثر بر بهره وری نیروی انسانی ............. |
71 |
2-2-6مدل ACHIEVE ..................................................... |
72 |
2-2-7 تأثیر حقوق و دستمزد بر بهره وری ............................ |
74 |
2-2-8 شرایط لازم برای بهبود بهره وری نیروی انسانی در سازمانها .. |
75 |
2-2-9 اندازهگیری بهرهوری ......................................... |
77 |
2-3 چندی درباره سازمان مورد پژوهش .................... |
78 |
2-3-1 تعریف شهرداری ......................................... 2-3-2 شهرداری محلات ........................................... |
78 79 |
2-4 پیشینه پژوهش ................................ |
80 |
2-4-1 تحقیقات انجام گرفته در خارج از کشور ........... |
80 |
2-5 جمع بندی .............................................. |
84
|
منابع فارسی:
1ـ اسدی، اصغرو دیگران ، 1379 ، سازمان یادگیرنده ، طرح تحقیق برای پروژه تدوین لایحه وزارت علوم – تحقیقات و فناوری
2ـ الحسینی، سید حسن ،1380 ، چاپ اول ، سنجش بالندگی سازمانها با رویکرد تحلیلی- کاربردی، تهران؛ نشر بهاریه.
3ـ الوانی، سید مهدی ، 1382،سازمانهای یاد دهنده ،نسل جدید سازمانهای یادگیرنده، فصلنامه علمی، تخصصی مدیریت و توسعه، شماره 18، تهران: انتشارات موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت.
4ـ ایران نژاد ،سلیمان،1378، چاپ اول ، مدیریت در آینده – قرن 21
–آموزشی تدبیر ،1376، شماره 20 ، صفحه 12-75
6ـ حیدری تفرشی، غلامحسین و دیگران ، 1381، نگرشی نوین به نظریات سازمان و مدیریت در جهان امروز، تهران؛ نشر فراشناختی اندیشه.
7ـ دفت ، ریچارد ال ، 1380، تئوری و طراحی سازمان ، ترجمه علی پارسیان و محمد اعرابی ،تهران:انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی
8ـ رضایی کلید بری ، علیخان گرگانی ، سلیمی وحمید رضا و روح الله و سعید باقر، 1391
بهره وری منابع انسانی (با تاکید بر مفاهیم ،مدل ها و عوامل موثر )، چاپ ابریشم ، جلد یک
9ـ رهنورد، فرج ا…، 1378، یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده، فصلنامه علمی –کاربردی مدیریت دولتی ، شماره 43 ، تهران، مرکز آموزش مدیریت دولتی.