دسته بندی | معماری |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 484 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 8 |
تحقیق معماران یوهان دی واچتر
- هنگ کنگ، چین: هنگ کنگ به دلایل زیادی شماره یک این لیست هست! هنگ کنگ 39 ساختمان بسیار بزرگ با بلندی بیش از 200 متر را دارد و همچنین به خاطر 4 تا از 15 ساختمان بلند دنیا به خود می بالد. همه اینها در یک شهر است! خط افق هنگ کنگ انتخاب گسترده ای از برجهای آسمان سای مجزا با روشنایی و انعکاس زیبای شبانه را به نمایش میگذارد. این شهر یک مثال روشن برای آسمان خراشها و افق پست مدرن است. در نهایت کوهستان به عنوان پشت صحنه (همانطور که می بینید) این پرده را عظیمترین افق این سیاره کرده است!
جمعیت: 6.8 ملیون نفر
2- شیکاگو: شیکاگو زادگاه آسمانخراشهای مدرن است. در سال 1885 که شیکاگو اولین ساختمان بلندمرتبه استوار خودش را ساخت، آن بلندترین بنا در دنیا نبود، اما اولین مثال از یک فرم جدید مهندسی در جهان بود که تقریبا چهره تمام شهرهای زمین را دگرگون کرد. شیکاگو 17 ساختمان بلندتر از 200 متر دارد که سه تای آنها جزو 20 ساختمان بلند دنیا و بلندترین در آمریکای شمالی هستند. شیکاگو بعضی از عالیترین نمونه های آسمان خراش های مدرن و معماری میان قرن را دارا می باشد.
جمعیت: 8.5 ملیون نفر
3- شانگهای- چین: حواستان باشد این را با یک پایگاه فضایی اشتباه نگیرید، شانگهای یک شهر واقعی است! پیشرفته ترین و بزرگترین شهر چین. در اوایل قرن بیستم گفته میشد شانگهای بین المللی ترین شهر دنیاست، اما در طی دوران مائو شکوه و جلال خود را از دست داد. اما همانطور که معماری مدرن آن نشان میدهد، اکنون این شهر جایگاه خود را دوباره به عنوان یکی از بزرگترین موتورهای اقتصادی جهان به سرعت به دست می آورد. در شانگهای شما 18 بنای بالای 200 متر خواهید یافت که یکی از آنها که به صورت دیوانه واری بلند است، برج تلویزیونی مروارید مشرق با 468 متر ارتفاع است.
جمعیت: 13.1 میلون نفر
4- نیویورک: نیویورک یکی از متراکم ترین و گوناگون ترین افقها، با عظیم ترین ساختمانها را دارد. فکر دائم هالیوود در مورد شهر جای تشکر دارد! همچنین افق این شهر قابل شناخت ترین افقها در جهان است. نیویورک 44 ساختمان جالب بالای 200 متر دارد: بیشترین در دنیا! محل برجهای اینک نابود شده تجارت جهانی، ساختمان مرکزی ایالتها، مجسمه آزادی و سازمان ملل متحد. نیویورک مرکز مالی جهان غرب است.
جمعیت: 21.0 میلون نفر
5- توکیو-ژاپن: توکیو پرجمعیت ترین شهر دنیاست. افق توکیو مشخصات یکتایی دارد که آن را از دیگر شهرهای بزرگ دنیا مجزا میکند. از جمله 15 بنای بالای 200 متر ارتفاع شامل برج توکیو که هر شب رنگش عوض می شود. اما به دلیل تراکم و اندازه عظیم شهر هر گوشه ای به نظر می رسد افق خاص خودش را دارد. با محدودیت های ارتفاع و چراغهای قرمز مورد نیاز که در بالا و وسط همه ساختمانهای بلند مرتبه برق میزند، شهر را تماشایی می کند. توکیو با روشنایی نئون و معماری معاصر یگانه پر شده است. و مانند نیویورک معمولا در فیلمها به خاطر زیبایی و چشم نواز بودن آن به تصویر کشیده می شود. یک واقعیت جالب: توکیو بزرگترین ناوگان هلی کوپتر دنیا را برای فائق آمدن به شرایط غیر عادی ترافیک را در خود دارد.
جمعیت: 32.0 میلون نفر
دسته بندی | معماری |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 3388 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 44 |
تحقیق معمار بزرگ میس وندروهه دارای 44 صفحه با فرمت ورد و قابل ویرایش میباشد
مقدمه
در تاریخی که به نام معماری می شناسیم هیچگاه در طریق ساخت اینچنین تغییرات مهم ، همانند آنچه که در قرن گذشته اتفاق افتاد ، به وجود نیامده بود. بر اثر افزایش بی سابقه جمعیت جهان ، فعالیتهای الحاقی صورت دیگری یافتند ، اما درهیچ زمینه ای مانند معماری این چنین با شکوه به نمایش درنیامدند.
نیاز به مسکن مناسب جهت نماد کثیری از مردم ، سازندگان را ملزم به ساخت درارتفاع نمود و تکنولوژی نیز ابزار زیر را در اختیار آنان قرار داد : اول : اسکلت فولادی ، با قابلیت اجرا درارتفاعات زیاد و بی نیاز از داشتن دیوار های ضخیم درروی زمین ، دوم : آسانسور مکانیکی ، و به دلیل نیاز به انباشتن کالاها و اینکه باید بر روی خط تولید مونتاژ شوند ، ساختن بناهای فضادار با دهانه تیپ شروع گردید این چنین شد که تکنولوژی راه حل های مناسب برای فضاهای سرپوشیده وسیع با آهن و شیشه و متعاقبا" مقتضای عظیم بتن آرمه را به بازار عرضه کرد، ونیز بدین دلیل که حمل و نقل و ارتباطات به صورت وسایلی درآمدند که جامعه بدون آنها قادر به کارکردن نبود لذا لزوم ساختن راه ها و جاده های بزرگ ، ایستگاه های راه آهن ، کانالها و بنادر عظیم شدیدا" محسوس گردید . تعداد کثیری از انواع ساختمانها که امروزه جزء لاینفک زندگی روزمره ما گردیده اند تا سال 1805 حتی وجود خارجی نداشتند. کارخانة مدرن ، آسمان خراش مدرن ، بازارهای خرید، مدرسه مدرن ، بیمارستان مدرن ، اینها همه اختراعات جدیدی هستند که تا نیمه قرن هیجدم خبری از آنها نبود. هنگامی که معماران برروی چنین زمینه هایی کار را شروع کردند ، یافتن سبک مشخصی برای این فرم ساختمانهای نوظهور ، کاری بس مشکل جلوه کرد.
امروزه این پیشگامان جزئی از تاریخ معماری اند : لوئیس سولیوان استادی که به تنهایی زمینه معماری آسمان خراش را فراهم آورد. ژوزف پاکستون ، که درسال 1851 در لندن کاخ کریستال راساخت . نمایشگاهی که حدودا" هفتاد هزار متر مربع وسعت داشت ، عده ای نیز قبل و بعد ازاو اولین ساختمانهای عظیم از فولاد و شیشه را در انگلستان ، فرانسه ، آلمان و ایالات متحده ساختند ، و بالاخره تئوریسین ها و محققانی که فلز ، شیشه و سنگ بعضی از خصوصیات ساختمانی را مشاهده کرده و فرم های بدون تزئین را مورد تاکید قرار دادند ، همگی پایه گذار چیزی بودند که امروزه معماری نوین نامیده می شود. بدون همکاری تعدادی ازهنرمندان منفرد ، که قادر به استفاده از وسایل جدید بودند درشروع قرن حاضر ودر دهة آغازین آن ، به رغم روحیه جدید زمان و به رغم قدرت مهندسان معمار نوین محدود به راه- حلهایی صرفا" اقتصادی می گردید . دراین جزوه به شرح حال
میس ون درو که یکی از معماران مدرن می باشد می پردازیم :
میس ون درو در هفتم مارس سال 1886 در آلیس گراتای آلمان متولد شد. میس بدلیل وضعیت سخت خانواده اش نتوانست درس خود را ادامه دهد و وارد دانشگاه شود. میس کار خود را به عنوان یک بنا شروع به کار کرد. میس ازگذراندن این دوره زندگی اش بسیار خوشحال بود زیرا معتقد بود که ساختن را در گل و لای و هیاهوی کارگاه آموخته است و نه در سر میز طراحی .
درسال 1907 اولین مسئولیت کاری به او ارجاع گردید یعنی : خانة پروفسور رایل درحومة برلین ، با اینکه این ساختمان از نظر تفکر و جزئیات سنتی بود ولی اجرای آن توسط یک شاگرد 20 ساله حیرت همگی را برانگیخت .
تا مدتها روحیه سنتی درخانه هایی که میس می ساخت مشاهده می شود. بطور مثال خانة مولر که میس آن رابه سال 1624 طرح کرد، کاملا واجد این روحیه است. تک پنجره ها ، لنتوهای مثلثی ، بام شیبدار ، بیرون زدگی دودکشها به صورتی که دراین خانه ساخته شده اند ازمظاهری بودند که بتدریج درمعماری مدرن به دست فراموشی سپرده شدند.
درسال 1918 میس بعد از خاتمه دوران سربازی درناحیه بالکان به برلین برگشت . در مراجعت از بالکان خود را در گرداب انقلابهای مختلفی مشاهده نمود که همه با هم بوقوع پیوست . قبل از همه انقلاب سیاسی مطرح بود . اما درمیان این درگیریهای سیاسی انقلاباتی دردنیای هنر بوقوع پیوستند : امپرسیونیستهای آلمانی یعنی حکومت کنندگان دوران قبل از جنگ کوشش به بازگشت خود می نمودند.
وا کسپرسیونیستهای جدید تقدیری گذرا داشتند جریانات دیگری از فرانسه ، هلند و روسیه با تمایلاتی مشهود نسبت به روند جدید کوبیسم بچشم می خورد. آلمان ازتمام این وقایع فرهنگی ، چه قبل و چه در بعد از جنگ ، کنار گذاشته شده بود. با شکست حکومت کایزر نکته نظرهای جدید مستمع پیدا نمود. نسل جدید هنروران جوان ازجمله
میس ون درو جذب دنیایی جدید هنر گردیدند. در این جو هیجان انگیز میس امکان یافت که با گذشته خود وداع کامل نماید. یک خانه دیگر به سبک کلاسیک همانند طراحی نمود. اما این خانه هرگز ساخته نشد و این آخرین کوششی بود که نئوکلاسیسم را با نیاز زمان منطبق
می ساخت .
اندیشه های میس ون درو بر اصول و مبانی ساختمان استوار است. این موضوع به روشنی درهنر معماری او مشاهده می شود آثار معماری او از اصیلترین نمونه های معماری عصر حاضر به شمار می رود دراین راستا سعی می کنیم تا هنر او را درخلال کارهای متنوعش ، از نمایش ترکیب سادة یک دیوار آجری تا نمایی شفاف از فولاد و شیشه ، آشکار کنیم .
ضرورت استواری هنر معماری با اصول و قواعد ساخت و ساز ، مطلب جدیدی نیست ، زیرا ویولت لدوک (Voilt-le-duc) که نظرات خود را دربارة هنر معماری درسال 1860 درکتاب مناظرات تشریح کرد، معتقد بود که باید مواد و مصالح را در هر دوره به صورت مناسب و با رعایت امانتداری ، بکار برد. تأثیر زیبایی شناختی برای او نه آنگونه که برای بیشتر معاصرین دارای اولویت بود ، بلکه مدلی گذرا به حساب می آمد . دست یابی به مصالحی که به خوبی بررسی شده باشد ، از اهداف ون درو به شمار می رفت . طبق گفتة او :(( باید از هرفرمی که مطابق با ساختار ساختمان ، انتظام نیافته باشد ، دوری جست.))
در غوغایی که تأثیر مدل بوجود می آورد ، شجاعت و بی توجهی زیادی از خود نشان می داد ، تا بتواند دراین روش ، امین باقی بماند و با تحولات زودگذر و مقطعی دچار تغییر نشود . او هیچ وقت از تکرار این مطلب که به هیچ وجه برای ابداع فرمهای جدید و بدون حساب و کتاب ، ارزشی قائل نیست ، خسته نمی شد. همچنین از اقتباس مردن از برخی نمونه هایی جدید که با روح عصر هماهنگی نداشت ، دوری
می کرد. او معتقد بود که باید سعی معمار در جهت تحقیق و کنکاش آن تأثیراتی باشد که در ساختار بدرستی تعبیر می شود.
دسته بندی | معماری |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 1758 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 17 |
تحقیق معماری پست مدرن دارای 17 صفحه و با فرمت ورد و قابل ویرایش
از دهه شصت میلادی موضوع پست مدرن در معماری به صورت یک سبک مهم مطرح شد و انتقادات زیربنایی به اندیشه منطق گرا وتکنو مدار معماری مدرن وارد گردید. آغازگر این جنبش کسی نبود مگریکی از شاگردان لویی کان به نام رابرت ونچوری.
وی در سال 1966 کتابی به نام پیچیدگی و تضاد در معماری به رشته تحریر در آورد. به گفته معلم سابقش وینسنت اسکالی ((این کتاب مهمترین کتاب از سال 1923- به سوی یک معماری نوین – کوربوزیه است)).
در این کتاب ونچوری اصول فلسفی و جهانبینی معماری مدرن را زیر سئوال برد. وی بینش تکنو مدار را رد کرد و به جای آن خواهان توجه به خصوصیات انسانی و یک معماری انسان مدار گردید. در این کتاب نقد ونچوری عمدتا متوجه میس ونده رو است زیرا که وی تا پایان عمر نماد معماری مدرن بود و از عقاید خود در دهه های 20 و30 میلادی هیچ گاه عدول نکرد.
در جواب شعار میس کمتر بیشتر است ونچوری در کتاب خود بیان می کند که کمتر کسل کننده است. از نظر ونچوری معماری تنها تکنیک و تکنولوژی نیست بلکه مسائل بسیار پیچیده ومتضاد در ساختمان وجود دارد که نمی توان آنها را نادیده گرفت یا حذف کرد.
چارلزمور دیگر معمار پست مدرن در جواب شعار میس می گوید : بیشتر بیشتر است به جای کسرگرایی و حذف صورت مسئله باید جمع گرایی را مورد توجه قرار داد و راه حل مناسب برای مجموعه ای از مسائل یافت.
البنه یک طنز زیبا و یک دوگانگی معنا در این شعر ملحوظ است زیرا که مور نام فامیل خود را در ابتدای این شعار قرار داده است. یعنی معنای دیگر این شعار این است که من بشتر هستم.
از نظر ونچوری ساختمان ها نمی توانند همه دارای یک فرم و فلسفه باشند. ساختمان مانند یک ماشین نیست که تنها شامل مجموعه ای از مسائل تکنولوژیکی و مکانیکی باشد. اگر کوربوزیه معبد پارتنان با مجموعه ای از احجام وسطوح از پیش طراحی شده و قواعد وتناسبات ریاضی نماد بوده است برای رابرت ونچوری نه فرمول های از قبل تعیین شده بلکه شهرک های دامنه کوهپایه های ایتالیا که بر اساس نیازهای مردم و شرایط اقلیمی بنا شده ملاک است.
ونچوری سبک بین الملل را کاملا مردود می داند و به جای آن معتقد به زمینه گرایی است. یعنی هر
بنایی باید بر اساس زمینه های فرهنگی اجتماعی تاریخی و کالبدی و شرایط خاص آن سایت و ساختمان طراحی و اجرا گردد.می توان آن را سبک محلی و یا سبک بومی نام نهاد. مدرنیست ها معماری را یک مسئله تکنولوژیک می دانستند. تکنولوژی یک خصوصیت عام دارد و در سرتاسر جهان از قواعد و اصول یکسان تبعیت می کند. ولی پست مدرنیست ها به معماری یک نگرش فرهنگی دارند و فرهنگ در هر منطقه ای متفاوت با سایر مناطق است.
اکنون این سئوال مطرح است که چه مسائلی باید فرم (شکل به علاوه معنا) ساختمان را مشخص کند و این فرم باید پاسخگوی چه مسائلی باشد؟
از نظر معماری پست مدرن این مسائل را می توان در موارد زیر خلاصه کرد :
1-خصوصیات فرهنگی اجتماعی تاریخی و اقتصادی افرادی که از آن ساختمان استفاده می کنند
2- خصوصیات شهری خیابان میدان کوچه مغازه
3-شرایط اقلیمی رطوبت سرما گرما جنگل صحرا
4- نحوه زندگی روزمره اهالی ساختمان نیازه های آنها عادات آنها طرز استفاده و پیش زمینه های ذهنی آنها در رابطه با فرم های زیستی.
ونچوری سعی می کند تا مجددا ارتباط معماری و ساختمان را با هویت انسانی برقرار کند.به عقیده وی شرایط تعیین کننده شکل ها نمادها است. در شرایط متفاوت شکل ها و نمادها باید متفاوت باشد. ونچوری تزئینات را رد نمی کند بلکه تزئینات ساختمان را بخشی از خصوصیات فرهنگی و تاریخی هر منطقه می داند که می تواند در ساختمان جدید مورد استفاده قرار گیرد.
رابرت ونچوری در سال 1972 کتاب دیگری به نام یادگیری از لاس و گاس منتشر کرد. در این کتاب نیز او سعی نمود که توجه معماران را به فرهنگ مردم و خصوصیات زندگی روزمره آنها جلب کند. وی در کتاب خود عنوان کرد که نمادها آنهایی نیستند که به ما به عنوان قشر روشنفکر به جامعه دیکته کنیم بلکه آنهایی هستند که خود مردم طرح کرده اند و قابل فهم برای آنها است. وی بر این نظر است که سردرهای مورد استفاده بر بالای مغازه ها و احجام معماری عامه پسند و مطابق درک عامه آن چیزی است که به لاس وگاس جذابیت بخشیده و باید مورد توجه معماران قرار گیرد.
در اکثر کارهای معماران پست مدرن مشاهده می شود که آنها سعی دارند تا از نشانه ها و نمادهایی استفاده کنند که در هر منطقه مشخص کننده نوع کاربری آن ساختمان است. مانند خانه مادر ونچوری که برای طرح آن از نمادهای یک خانه و آنچه در غرب به عنوان خانه محسوب می شود استفاده شده است. بر خلاف ایده مطرح شده در ویلا ساووا خانه ماشینی است برای زندگی و یا خانه شیشه ای کمتر بیشتر است در خانه مادر ونچوری ایده خانه خانه است بیان شده.
دسته بندی | خدماتی و آموزشی |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 86201 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 20 |
مطمئن ترین و حرفه ای ترین بسته کسب درآمد اینترنتی
همین امروز کسب و کار اینترنتی خود را شروع کنید
بدون نیاز به سرمایه اولیه
قابل استفاده برای همه افراد
موفقیت اتفاقی نیست
تضمینی از ماهیانه حداقل3000000 تومان تا
ماهیانه 50000000 تومان به همراه فایل های تصویری
اگر هر کسی به هر دلیل بتواند زندگی فوق العاده ای
داشته باشد، حق ندارد آن را تنها برای خود بخواهد.
متاسفانه اکثر مردم، آنچنان در حال تلاش و تقلای جسمی، برای گذراندن امور زندگی هستند که فرصت نمی کنند به دنبال جواب این گونه سئوالات بگردند و با خود بیندیشند که چرا تاکنون زندگی خوبی نداشته اند و چگونه می توانند یک زندگی عالی و موفق را برای خود ایجاد کنند. آنها افراد موفق را خیلی خوش شانس تصور می کنند و نمی دانند که موفقیت و خوشبختی نیز مانند هر کاری در این جهان اصولی دارد و در واقع مرز بین خوشبختی و بدبختی فقط یک راه ساده است. ما این راه ساده را برای شما فاش می کنیم و هزینه تهیه این بسته را طوری قیمت گذاری کردیم که تمامی اقشار جامعه توان تهیه آن را داشته باشند.از همین حالا ورود شما را به جمع افراد خوشبخت تبریک می گوییم.
خواندن این مطلب فقط 5 دقیقه وقت خواهد برد اما این 5 دقیقه میتواند زندگی شما را تغییر دهد
دیگر نیازی به کار بیرون در خانه نیست و فقط با صرف 2 تا 4 ساعت در روز درآمدی باورنکردنی خواهید داشت
نویسنده این مطلب به شما تضمین خواهد داد که بعد از گذشت 1 ماه به درامد بالای سه میلیون تومان خواهید رسید
کافیست روزانه فقط 2 تا 4 ساعت وقت بگذارید و در خانه درامدی این چنینی داشته باشید
توجه : این محصول در ابتدای هر ماه بروزسانی می شود و آپدیت های جدید به ایمیل شما ارسال می شود
دسته بندی | تولیدی |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 109 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 18 |
مقدمه :
صنعت نساجی در ایران بعد از صنایع نفت و گاز و پترو شیمی یکی از
گسترده ترین و قدیمی ترین صنایع موجود در کشو ر است . از این لحاظ
توجه به مسائل و مشکلات آن و برنامه ریزی جهت حفظ و گسترش و
پیشرفت این صنعت یکی از ضروریات برنامه ریزان اقتصادی و صنعتی کشور
می باشد . سابقه نساجی در ایران به قرنها سال پیش از اسلام بر
می گردد . لیکن بموازات نفوذ و گسترش بازرگانی غرب در ایران ورود
محصولات خارجی و در نتیجه سلب قدرت رقابت در این صنعت واحد های
تولیدی داخلی و دچار ضعف و رکودهایی گشته که اینک پس از انقلاب
اسلامی زمینه های رشد و شکوفایی این رشته از صنعت روز به روز بهبود
می یابد .