دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 737 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 40 |
فهرست
مقدمه. 2
مدیریت تغییر. 3
الف. ماشههای برونی تغییر سازمانی عبارتند از: 11
ب. ماشههای درونی تغییر سازمانی عبارتند از: 12
کانونهای تغییر. 13
سه استراتژی رهبری تغییر. 15
این استراتژی برای رهبری تغییر هنگام رشد، تغییر سریع و رقابت شدید اثربخش است. مدیریت تحول سازمانی چیست؟ 16
مفاهیم مدیریتی. 16
برنامه های تحول سازمانی دو هدف عمده دارند که عبارتند از: 17
تغییر برنامه ریزی شده. 18
تحول سازمان شیوه خاصی رایزنی و مشاوره. 19
تحول سازمان فرآیندی است که توجه خود را به فرهنگ، فرآیندها و ساختار مورد استفاده یک سیستم جامع معطوف می دارد. 19
مدل اقدام پژوهی. 20
فرآیند تغییر چیست.. 20
جاده تغییر. 21
معیارهای اجرای تغییر. 22
چگونه با مقاومت در برابر تغییر برخورد کنیم. 23
منبع. 42
مقدمه
مدیریت تغییر چیست؟ این سوالی است که شما بارها از همکار خود در حین کار یا در کنفرانسهای رسمی پرسیده اید.
در حالی که اکثر ما به معنی مدیریت تغییر آگاه هستیم ، در بازگو کردن تعریف آن برای دیگران دچار مشکل می شویم.
مدیریت تحول یا مدیریت تغییر یا مدیریت انتقال عناوینی مشابه برای شاخه ای از علم مدیریت می باشند و ناظر به روشهای ایجاد دگرگونی در سازمان، تیم یا فرد هستند که با وجود داشتن ریشه علمی و عملیاتی مشترک یا حداقل مشابه، تفاوتهایی نیز برای آنها از طرف متخصصین ذکر می شود. شیوه های مدیریت تحول معمولاً به دگرگونی تخصیص منابع و امور مالی، چگونگی و ابعاد مدیریت فرایندهای تجاری، امور عملیاتی و دیگر ابعاد سازمانی می پردازند تا سازمان مربوطه بسته به اهداف و نیازها تغییر شکل یا حتی ماهیت پیدا کند.
مدیریت تغییر
مدیریت تغییر ترکیبی از ابزارهای سازمانی است که میتواند در کمک کردن به تغییرات فردی از آن استفاده کرد که باعث تغییرات موفق فردی می گردد که در نتیجه منجر به تشخیص و پذیرش تغییر می شود.
مدیریت تغییر شامل فرایند، ابزار و تکنیک ها یی در خصوص مدیریت افراد است که در حوزه تغییر برای رسیدن به اهداف ملزومه در تجارت صورت می پذیرد.
مدیریت تغییر از شرایط کنونی سازمان به سمت شرایط تغییر در سازمان و رسیدن به آینده مطلوب دلالت دارد.
در اینکه چطور مدیریت تغییر را تعریف کنیم برسی دو موضوع حائز اهمیت است ، مفهوم تغییر و مدیریت پروژه. دو موضوع مدیریت تغییر و مدیریت پروژه از عوامل بسیار مهم در تغییر سازمان برای پیشبرد موفقیت و تبدیل آن به سرمایه می باشد.
هدف از تغییرچیست؟ پیشبرد موفقیت با تغییر روش درانجام کارها .
زمانی که تغییری در یک سازمان صورت می گیرد عواملی را در یک سازمان تحت تاثیر خود قرار می دهد که شامل فرایندها،سیستمها،ساختار سازمان و جایگاه شغلی می باشد.
از آنجایی که برای پیشبرد یک سازمان رویکرد ها و ابزار متعددی استفاده می شود و این پیشبرد در اثر تطبیق یک یا دو تا ا ز ۴عامل بالا تعیین می شود، عموما تغییرات از بازخورد یک سری از مشکلات و فرصت های خاص در یک سازمان بوجود می آید که در اثر محرک های درونی و بیرونی صورت می پذیرد.
از آنجایی که قرار گرفتن در مسیر رقابت بیشتر ،نزدیک تر شدن به مشتری ها و کار آمد تر شدن میتواند انگیزه ای مفید برای تغییر در یک سازمان باشد ، بنابراین از این منظر این اهداف باید تاثیری ویژه ای بر فرایند ها ،سیستم ها، ساختارها ی سازمانی و جایگاه شغلی داشته باشد.
غییر اجتناب ناپذیر است و باید به منظور ایجاد تحولات سازنده و مؤثر در سازمانها، طراحی و مدیریت شود. جهان امروز نیاز فزاینده به آن نوع از رهبری دارد که به ایجاد سازمانهایی که به سمت فعال کردن پتانسیل های خود می پردازند بها دهد و در عین حال به حل بحرانها و شرایط اضطراری محیط کار بیندیشد. در چنین شرایطی سازمانها باید بدانند که برای رسیدن به اقتدار آتی ناچارند اهداف «شدن» را به اهداف «ماندن» ترجیح دهند.به بیان دیگردر عصر حاضر، تحول، بازسازی و نوسازی یکی از ابعاد مهم سلامت سازمانی بوده و بنابراین، مدیریتِ تغییر در سازمانها یکی از مشکلترین وظائف مدیــــران پیشرو است. در همین راستا مقاله حاضر بر آن است که ضمن بیان اهمیت و ضرورت مدیریت تحول در روزگار کنونی، به بیان مختصر عوامل تسهیل کننده تغییر و بهــسازی در سازمانها و راهکارهای غلـــبه بر مقاومتها و موانع موجود بر سر راه ایجاد تحولات و نوآوریهای سازمانی بپردازد.
دسته بندی | حقوق |
بازدید ها | 54 |
فرمت فایل | rar |
حجم فایل | 88 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 45 |
در مقوله جرایم اقتصادی باید بیشتر سراغ از روابط اقتصادی گرفت تا دانست آیا به واقع در روابط اقتصادی میان افراد با هم یا میان افراد با نهادهای عمومی دولتی، هستی جرم اقتصادی را می توان یافت. دانستن این نکته منوط به درک رابطه بین مرتکب و رفتار مجرمانه است که در این جا ضروری است تا به نظریه های جرم اقتصادی نیز اشاره شود. تئوری های اقتصادی در این زمینه تأثیر عمده ای در حقوق و از جمله در حقوق کیفری داشته است. جرایم اقتصادی جرایمی هستند که علیه امنیت اقتصادی و امنیت بین المللی کشور رخ می دهد و همچنانکه در فصل قبلی بررسی شد تعریف جامع از جرایم اقتصادی ارائه نگردیده است. نی زا توجه به اینکه بیشترین جرایم اقتصادی، از افراد مجرمین به اصطلاح یقه سفیدان که دارای ارتباط با مسولان و کسانی هستند که دارای نفوذ بین حکومت ها و دارای امکانات فراوان هستند نیز به نوعی دارای یک وجهه اجتماعی هستند. در فصل حاضر مهمترین جرایم اقتصادی موجود با توجه به قوانین و حقوق موضوعه ایران مورد بررسی قرار گرفته است.
شاید به جرأت بتوان ادعا نمود که با آغاز پیدایش مفهوم مالکیت در جوامع بشری، بشر با پدیدههای مجرمانهی سرقت، خیانت در امانت، کلاهبرداری و... رو به رو شد که وجود اینگونه ناهنجاریها و چالشها در واقع نوعی جرم و اخلال در حق مالکیت خصوصی قلمداد می شود. قدیمی ترین مفهوم جرم اقتصادی در ارتباط با تجاورز علیه نظم خانه و سرایداری توصیف شده است. جرم اقتصادی عبارت است از هر فعلی که نقض کننده روابط اجتماعی خانه و خصوصاً نظم پدر سالاری باشد. ارااستربرگ، از افزایش موارد نقض مقررات اقتصادی در سوئد پس از قرن 16 نام می برد. در این زمان جرم اقتصادی تعریف و طبقه بندی دقیقی نداشت و تخلفات مالیاتی، عوارض یا نقض مقررات تجاری که هم اکنون ممکن است جرم اقتصادی تلقی شوند، مشمول سایر عناوین جرایم علیه مقامات یا نقض مقررات دولتی یا جرایم مالی قرار می گرفتند. برخی نیز جرم اقتصادی را طبقه ای خاص از جرایم می دانند که تا اواسط قرن 16، چهارو نیم درصد جرایم ثبت شده را تشکیل می داد.[1] همچنین باید توجه داشت که تمایز روشنی بین جرایم اقصادی و جرایم مربوط به ضدیت با قدرت حاکمه وجود ندارد. مفهوم جرم اقتصادی و مصادیق آن، در کشور هایی که دارای سیستم اقتصاد دولتی یا سوسیالیستی هستند متفاوت است و این تفاوت در شدت و ضعف مراتب یک جرم یا میزان مجازات موثر است.
سیر شکل گیری جرم اقتصادی در مفهوم حاضر را باید از قرن 19 جستجو کرد. سیاست اقتصادی در این قرن بر مبنای آزادی بازار و عدم دخالت دولت در امور اقتصادی و تجاری قرار...
[1] خدادادیی، لیلا، مفهوم جرم اقتصادی و تحولات آن، تعالی حقوق، سال دوم، شماره 6، مرداد و شهریور 1389، ص 49
دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 2212 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 60 |
فهرست
مقدمه. 4
تاریخچه پل کابلی.. 5
پل کابلی و نحوه عملکرد آن.. 5
طبقه بندی پل های کابلی.. 6
مزایای و تفاوت های پل کابلی.. 6
مهار کابلی چگونه کار می کند؟. 7
پل کابلی و نحوه عملکرد آن.. 8
مزایای و تفاوت های پل کابلی.. 9
سازه های پارچه ای.. 10
شکل غشا در سازه های پارچه ای: 10
جنس غشا در سازه های پارچه ای : 10
سیستم های تکیه گاهی: 10
گسترش جانبی قاعده غشا 11
تحلیل واکنش سازه های پارچه ای در برابر بارهای وارده 11
مراحل تولید و ساخت... 12
تعریف سازه کششی.. 12
انواع سازه کششی: 13
فرم های اصلی سازه های کششی.. 13
سطح زین اسبی.. 14
خیمه (Conic): 14
آرک (Arch): 14
دلایل استفاده از سازه کابلی 15
منحنی مضاعف... 16
مزایای سازههای کابلی.. 16
رفتار سازههای کابلی.. 17
تحلیل استاتیکی قطعات و سیستمهای سازههای کابلی.. 17
رانش در سازههای کابلی.. 18
سازههای معلق با فرم منحنی طنابی.. 18
سازههای با کابل مضاعف... 18
سازههای با انحنای دوگانه. 18
پل کابلی و نحوه عملکرد آن.. 19
طبقهبندی پلهای کابلی.. 19
مقایسه پل کابلی ترکهای و معلق و پل بازوئی.. 20
سیستم کابلی برای مقاوم سازی ساختمانهای بتنی.. 20
مزایای این سیستم.. 21
تاریخچه پل کابلی.. 22
الگوی یک پل کابلی.. 22
پل کابلی و نحوه عملکرد آن.. 22
طبقهبندی پلهای کابلی.. 23
مزایای و تفاوتهای پل کابلی.. 24
مهار کابلی چگونه کار میکند؟. 24
پلهای معلق.. 26
سازه های کابلی.. 26
سقف های کابلی : 27
معایب سقف های ساده کابلی.. 27
مزایای سازه کابلی.. 29
سقف زین اسبی کلگری: 29
افت کابل.. 37
کابل مضاعف... 39
تاریخچه پل کابلی.. 41
پل کابلی و نحوه عملکرد آن.. 41
طبقه بندی پل های کابلی.. 42
مزایای و تفاوت های پل کابلی.. 42
مهار کابلی چگونه کار می کند؟. 43
طراحی سازه کابلی.. 47
پل کابلی و مزایا و معایب آن: 49
ازخواص کابل می توان به موارد زیر اشاره کرد: 54
تاریخچه پل کابلی: 54
طبقهبندی پلهای کابلی: 55
تعریف سازههای چادری.. 57
تاریخچه سازه چادری.. 57
مزایای سازههای غشایی.. 58
تکیه گاه ها 58
منابع.. 59
مقدمه
سازههای کابلی سازههایی هستند که تنشهای داخلی فقط به صورت فشار و کشش مستقیم است. اگر بار دیگری به آن اضافه شود، شکل بارگذاری تغییر کرده و به صورت سه بخش که هر یک قسمتی از بار را تحمل میکنند، تقسیم میشود. بارهای اضافی دیگر تعداد تقسیمات را افزایش داده تا به فرم منحنی کامل که عمل توزیع را بر عهده دارد، تبدیل نشود. در هر حال کابل فقط تحت کشش است. در این نوع سیستم اعضای اصلی که همان کابلها هستند به صورت کششی عمل می کنند. این سازهها برای طراحی پلها، پوشش دهانههای بزرگ، سقفها و … مورد استفاده قرار میگیرند. سادهترین مثال از یک سازه کششی یک وزنه آویخته از یک کابل است، وزنه دقیقاً در امتداد کابل ساکن میشود. در حالی که بین دو نقطه اتصال به صورت کشش در یک خط راست قرار میگیرد.
تاریخچه پل کابلی
با اینکه به نظر می رسد پل های کابلی به آینده چشم دوخته اند، ایده آن ها مسیر طولانی را پیموده است. اولین طرح شناخته شده از یک پل کابلی در کتابی به نام "ماشین های نووا" - منتشر شده در سال 1595 - آورده شده ولی این ایده تا قرن حاضر که مهندسان شروع به استفاده از پل های کابلی نمودند؛ مورد استقبال واقع نشده بود. در جنگ جهانی دوم که فولاد کمیاب بود، این طرح برای بازسازی پل های بمباران شد که هنوز فوندانسیون هایشان پابرجاست، کامل بود. با اینکه از احداث پل های کابلی در آمریکا دیری نمی گذرد، واکنش ها در این مورد بسیار مثبت بوده است.
پل کابلی و نحوه عملکرد آن
یک پل کابلی نوعی، یک تیر حمال(عرشه پل) پیوسته با یک یا چند برج بنا شده بالای پایه های پل در وسط دهانه است. از این برج ها، کابل ها به صورت اریب به سمت پایین (معمولا هر دو طرف) کشیده شده و تیر حمال(عرشه پل) را نگه می دارد.
کابل های فولادی بی نهایت قوی و در عین حال بسیار انعطاف پذیر هستند. کابل ها بسیار مقرون به صرفه می باشند چون سبب ساخت سازه ای سبکتر و باریکتر شده که در عین حال قادر به پل زدن بین مصافت های بیشتری است.اگرچه تنها تعداد کمی از آن ها برای نگه داشتن کل پل قوی هستند، انعطاف پذیریشان آن ها را در مقابل نیرو هایی که به ندرت در نظر گرفته می شوند مانند باد؛ ضعیف می نماید.
برای پل های کابلی با دهانه های طولانی به خاطر تضمین ثبات و پایداری کابل ها و پل در مقابل باد، می بایست مطالعات دقیقی انجام شود. وزن سبکتر پل یک وضع نامساعد در بادهای سهمگین و یک مزیت در مقابل زلزله محسوب می شود. نشست غیر هم سطح فوندانسیون ها که به مرور زمان یا طی یک زلزله روی می دهد، می تواند پل کابلی را دچار آسیب کند. پس باید در طراحی فوندانسیون ها دقت به عمل آورد.
ظاهر مدرن و در عین حال ساده پل کابلی آن را به یک شاخص واضح و جذاب تبدیل کرده است. خصوصیات منحصر به فرد کابل ها و به طور کلی سازه، طراحی پل را بسیار پیچیده مینماید. برای دهانه های طولانی تر، جایی که باد و نوسانات باید مورد توجه قرار گیرند؛ محاسبات بی نهایت پیچیده اند و عملا بدون کمک کامپیوتر و آنالیز کامپیوتری غیر ممکن می باشند. علاوه بر این ساخت پل کیده ای مشکل می باشد. اتصالات، برج ها، تیر های حمال و مسیر کابل ها سازه های پیچیده ای هستند که مستلزم ساخت دقیق می باشند.
طبقه بندی پل های کابلی
طبقه بندی واضحی برای پل های کابلی وجود ندارد. به هر حال آن ها می توانند توسط تعداد دهانه ها، برج ها و کابل ها و همچنین نوع تیر های حمال از یکدیگر تمیز داده شوند.
تنوع بسیاری در تعداد و نوع برج ها و همچنین تعداد و چینش کابل ها وجود دارد. برج های نوعی به صورت تکی، دوتایی، دروازه ای و یا حتی برج های A شکل استفاده شده اند.
علاوه بر این چینش کابل ها به طور عمده ای متفاوت می باشند. بعضی اقسام دارای چینش تکی، چنگی(موازی)، پنکه ای(شعاعی) و ستاره ای هستند. در بعضی موارد تنها کابل های یک طرف برج به عرشه وصل می شوند و طرف دیگر روی یک فندانسیون یا وزنه برابری لنگر می اندازند.
مزایای و تفاوت های پل کابلی
برای طول متوسط دهانه ها (150 تا 850 متر) پل کابلی سریعترین انتخاب مناسب برای یک پل می باشد. نتیجه یک پل مقرون به صرفه است که زیبایی آن غیر قابل انکار است. همچنین پل کابلی بهترین پل برای طول دهانه بین پلهای بازویی و معلق می باشد. در این محدوده طول دهانه، یک پل معلق مقدار بسیار بیشتری کابل نیاز خواهد داشت و این در حالی است که یک پل بازویی کامل، به طور قابل ملاحضه ای به مصالح بیشتر نیاز دارد که آن را به مقدار چشمگیری سنگین تر می نماید.
ممکن است به نظر برسد پل کابلی شبیه پل معلق است. با اینکه هر دو دارای عرشه هستند که از کابل ها آویزانند و هر دو دارای برج هستند؛ ولی این دو پل بار عرشه را به طرق بسیار متفاوتی نگه می دارند. این اختلافات در چگونگی اتصال کابل ها به برج می باشد. در پل معلق کابل ها آزادانه از این سر تا آن سر دو برج کشیده شده اند و انتقال بار به تکیه گاه های واقع در هر انتها صورت می گیرد. در پل کابلی، کابل ها در حالی که به برج ها متصلند به تنهایی بار را تحمل می کنند. در مقایسه با پل های معلق، پل کابلی به کابل کمتری نیاز دارد، می توان آن را از قطعات بتن پیش ساخته مشابه ساخت و همچنین احداث آن سریع تر است.
مهار کابلی چگونه کار می کند؟
بایستید و دستان خود را به صورت افقی در هر طرف دراز کنید. فرض کنید آن ها پل هستند و سرتان نیز برجی در وسط آن است. در این موقعیت ماهیچه های شما دستانتان را نگاه می دارد. سعی کنید یک مهار کابلی برای نگه داشتن دستانتان بسازید. یک تکه طناب به طول حدودی 150 سانتیمتر بردارید. از یک دستیار بخواهید هر یک از دو انتهای طناب را به هر یک از آرنج هایتان ببندد. سپس وسط طناب را روی سر خود قرار دهید. اینک طناب مانند یک مهار کابلی عمل می کند و آرنج هایتان را بالا نگه می دارد. از دستیارتان بخواهید تکه طناب دیگری به طول حدودی 180 سانتی متر را این بار به مچهایتان ببندد. طناب دوم را روی سرتا ن قرار دهید. حالا شما صاحب دو مهار کابلی هستید. فشردگی و فشار نیرو را در کجا احساس می کنید؟ ببینید مهار کابلی چگونه بار پل (دست هایتان) را به برج ( سر شما) منتقل می کند!
با اینکه به نظر می رسد پل های کابلی به آینده چشم دوخته اند، ایده آن ها مسیر طولانی را پیموده است. اولین طرح شناخته شده از یک پل کابلی در کتابی به نام "ماشین های نووا" - منتشر شده در سال 1595 - آورده شده ولی این ایده
دسته بندی | عمران |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 1395 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 85 |
فهرست
مقدمه. 3
پانل سه بعدی چیست؟. 4
مشخصات فنی.. 4
ویژگیها 5
استحکام. 5
ضد حریق.. 6
انواع. 6
پانلهای سه بعدی سقفی.. 6
مزایای یونوپانل.. 6
نحوه اجرا 8
ساختمانهای ویلایی و مسکونی تا دو طبقه. 8
کارخانههای تولیدکننده در ایران.. 8
انواع پانل سه بعدی.. 10
پانلهای سه بعدی سقفی.. 11
مزایای یونوپانل.. 11
کاهش وزن آهن و بتن مصرفی 8. 11
محاسن این سیستم : 13
معایب : 15
پانل سه بعدی.. 17
اجزای پانل.. 18
طرز تهیه فوم : 19
مش چیست ؟. 20
روش اجرا 21
نصب تأسیسات... 23
ساخت بتن.. 23
روش کار با پمپ مکانیکی.. 27
ایمنی در ساخت: 27
مزایا 28
تری دی پانل.. 30
اجزاء: 31
اجزای تشکیل دهنده تری دی پنل.. 33
نحوه اجرای کلی: 36
پانل سه بعدی یا پانل ساندویچی چیست : 40
مقایسه دیوار آجری و تری دی پانل ۳d panel: 42
نحوه اجرا: 43
قدم سوم شاتکریت: 52
نحوه اتصال به اسکلت فولادی: 82
انواع پنل ها 83
منابع: 85
مقدمه
پانل سه بعدی یا بتن ساندویچی دهها سال است که صنعت ساختمان سازی در کشورهای پیشرفته از حالت سنتی خارج و روند صنعتی به خود گرفته است، از تبعات این تحول ویژگیهایی همچون سبکی، مقاومت، یکپارچگی، عایق بودن، سرعت در نصب، سهولت در اجرا و… است که فرایند تولید استاندارد و ایمن را کامل میکند.
بتن ساندویچی، متشکل از یک لایه فوم پلی استایرن بین لایههای بتن است. برای تهیه قطعات از این نوع بتن، دو شبکهٔ فلزی میل گردهای بهم جوش خورده در طرفین یک فوم قرار داشته و بتن با استفاده از پمپ بر روی این سطح پاشیده میشود. ضخامت نهایی قطعه بتنی، در حدود ده الی دوازده سانتیمتر میباشد. از مزایای این نوع سیستم سازهای میتوان به این موارد اشاره کرد:کاهش وزن ساختمان، صلبیت سازه و تغییر مکان محدود، توزیع مناسب نیروی زلزله با توجه به یکپارچگی خوب کفها و دیوارها، کاهش قیمت تمام شده، کاهش سطح اشغال دیوارها، سرعت زیاد در ساخت و ساز، کاهش هزینه و سهولت در نصب تأسیسات برقی و مکانیکی، سهولت در اجرای بازشوها، عایق حرارتی و کاهش هزینههای مصرف انرژی در دراز مدت و عایق صوتی.
کشور ایران با دارا بودن شرایط اقلیمی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی خاص و بالاخص قرار داشتن اکثر نقاط آن در مسیر کمربند زلزله خیز جهانی و کمبود شدید مسکن، به واسطه رشد روزان افزون جمعیت کشور و جوان بودن بافت جمعیت ایران، نیازمند این تحول است تا از مصالح بهینه شده و از سیستم صنعتی تولید مسکن استفاده شود.
بیش از ۴۰ سال است که در کشورهای پیشرفته استفاده از پانلهای سه بعدی متداول گردیده است. استفاده از این گونه پانلها در دهه ۵۰ در ایران نیز مطرح گردید که به دلایلی تا اواسط دهه ۷۰ پیشرفت زیادی نداشته است. اما اخیراً توجه زیادی به آن شده و سازمان زمین و مسکن هم در سالهای ۸۰ و ۱۳۸۱ با انتشار دو جلد دفترچه راهنما و مشخصات فنی پانلهای سه بعدی، در راه شناساندن آن سعی زیادی نموده است.
پانل سه بعدی چیست؟
پانل سه بعدی یک المان پیش ساخته متشکل از یک هسته عایق که یونولیت نام دارد تشکیل شده بین دو شبکه ساخته شده از مفتول و اعضای خرپایی قرار گرفته که دو شبکه فلزی را به طور مناسبی به هم وصل میکند.
مشخصات فنی
شبکه استاندارد از مفتول شماره ۵/۲ تا ۵/۳ میلیمتر تا حداکثر ۸ میلیمتر میباشد که با چشمههای ۵× ۵ سانتیمتر ساخته میشود. پوششهای بتنی از حداقل ۳ سانتیمتر تا ۵/۵ سانتیمتر میباشد که با توجه به باربر بودن دیوارها متفاوت میباشد.
ابعاد استاندارد پانلها به عرض ۲۰۰/۱ متر و ارتفاع ۷۰/۲ به بالا ساخته میشود که بسته به مورد استفاده قابل تفسیر میباشد بتن پاشیده شده روی پانلها به مقاومت حداقل mpa20 برای پانلهلی باربر و mpa15 برای دیوارهای غیر باربر استفاده میشود. مقاومت کششی مفتول مورد استفاده kg/cm2 4000 برای پانلهای باربرو kg/cm2 3000 برای پانلهای غیر باربر میباشد عایق استفاده شده از نوع پلیاستایرن منبسط شده با دانستیه تشکیل شده که حداکثر شاخص گسترش شعله ۲۵ و حداکثر شاخص گسترش دود آن ۴۵۰ میباشد.
ویژگیها
پانلهای سه بعدی با استفاده از نوع نسوز عایق پلیاستایرنی (یونولیت یا کندسوز) خواص مفید بسیاری از جمله وزن کم، عایق صوتی و حرارتی (گرمایشی و سرمایشی بین ۵۰ تا ۸۰ درصد)، استحکام و یکپارچگی مطلوب، سرعت در نصب (۵۰٪ سریعتر)، شکلپذیری و انعطافپذیری مناسب و مقاومت در برابر زمین لرزه و فشار باد (تا ۴۰۰ کیلومتر در ساعت) دارند.
استحکام
دلیل استحکام دیوارهای سه بعدی خرپای موربی میباشد کهاز هر دو طرف به وسیله جوش به مش محکم گردیده و امکان انتقال نیروهای وارده را به صورت عملی به هر طرف میسر میسازد.
ویژگیهای منحصربهفرد دیوارهای سه بعدی، استحکام بی نظیر آن است که در نتیجه طراحی مناسب سیستم سه بعدی در تحمل وزن و عملکرد صحیح نقطه جوشها در شبکه از طریق خرپاهای کشیده شده که کاملاً از هر نقطه به نقطه بعدی جوش شده و تعداد زیاد نقاط جوش بین هر دو خرپا و مش باعث تقویت شبکه گردیده است.
استحکام دیوارهای سه بعدی امکان عملیات نصب را آسان مینماید زیرا:
خم شدن و شکستن دیوارها رخ نمیدهد.
برای حفظ دیوارها در وضعیت مورد نظر نیروی زیادی لازم است.
نصب درب و پنجرهها آس
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 4 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 192 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 55 |
فهرست
مقدمه. 3
تعریف تیزهوش.... 3
کودک تیز هوش.... 5
تعریف کود کان تیزهوش.... 5
خصوصیات کودکان تیزهوش.... 6
افراد تیز هوش را به چهار دسته تقسیم می کنند : 7
سرچشمه های تیزهوشی.. 8
شناسایی کودکان تیزهوش.... 9
ویژگیهای تیزهوشان.. 10
ویژگیهای یادگیری.. 10
خصایص جسمانی کودکان تیزهوش.... 12
آموزش کودکان تیزهوش.... 12
انتظارات بزرگ ، خواسته های ناعادلانه. 14
آزمونهای هوش.... 14
آزمونهای فردی.. 14
آزمونهای گروهی هوش.... 15
تعریف هوش از نظر علمی.. 17
ویژگی های عمومی کودکان و دانش آموزان تیزهوش.... 17
رابطه ی بین هوش و نبوغ. 20
شناسایی کودکان با هوش.... 21
راهکارهایی برای پرورش استعداد اولیه ی کودک... 23
ویژگی های افراد باهوش.... 23
ضرورت شناسایی استعدادهای درخشان.. 28
این کودکان توانایی های بالقوه اثبات شده ای در چندین زمینه دارند. 29
شناسایی تیزهوشی و استعداد به طرق زیر: 30
والدین در حکم منظبط سازان.. 31
والدین در نقش برنامه ریزی اجتماعی.. 31
والدین و سایرین در نقش مصاحبان و شنوندگان.. 31
والدین در نقش مربیان.. 32
بازی برای هوش.... 32
در جستوجوی دانش باش.... 33
ورزش، ورزش، ورزش! 33
الفبای موسیقی، الفبای هوش.... 33
شیر مادر، عصاره هوش.... 34
کامپیوتر در خدمت هوش.... 34
صبحانه یادت نره! 34
خوب بخور تا باهوش بشی.. 35
دوستی که هوش هدیه میدهد. 35
چه نسبتی از نوابغ بالقوه به طبقات مرحوم تعلق دارند؟. 36
چگونه با کودکان خود ارتباط برقرار کنیم.. 37
چگونه باید با کودک خود رابطه برقرار کنم؟. 37
لغات و ارتباطات نوعى: 38
الگوها 38
چه باید بکنیم چنانچه دچار مشکلى شدیم؟. 38
جامعه. 40
مسئله وراثت و محیط... 40
چند توصیه. 40
نکاتی که در عمل و ارزیابی باید رعایت کرد: 41
روش نمره گذاری: 42
آنچه والدین باید بدانند. 45
کـودک و ضـعـف حافـظـه. 46
بازی فکری.. 46
نشاط روحیروانی.. 47
بازی در زمین.. 47
نمایش و گسترش توانایی عقل.. 47
مباحث اساسی در تربیت کودکان تیز هوش چیست؟. 48
تحقیقات لویس ترمن.. 49
منابع : 54
مقدمه تعریف تیزهوش
کودکان تیز هوش چه کسانی هستند ؟ آیا آن دسته از افرادی هستند که خلاقیت دارند و رهبران نسل آینده خواهند بود ؟
از نظر تعریف به کودکی تیز هوش گفته می شود که با کمک فکر و استدلا و استفاده از فرآیندهای ذهنی عالی بتواند قضاوت صحیح بکند و دارای استعداد خاص در کارهای خلاقه باشد. کودکان تیزهوش و با استعداد کسانی هستند که برطبق تشخیص افراد صلاحیتدار و اهل فن به دلیل استعدادهای برجسته خود قادر به عملکردهای عالی هستند. فردی گفته می شود که با ابتکار و توانایی خود بتواند از عهده ی کارهای ابداعی و اختراعی و برنامه ریزی های مهم که افراد دیگر از انجام آن عاجزند برآید و نظریات و کشفیات وی از لحاظ کیفی و کمّی قابل ارزش و خارق العاده باشدمنابع انسانی میهن ما به هیچ وجه محدودتر از منابع غنی طبیعی آن نیست.
ما درکشوری زندگی می کنیم که برای رسیدن به استقلال و پیشرفت همه جانبه در زمینه های فردی و اجتماعی ، علمی و فرهنگی به شخصیتهای رشد یافته و به دلهای بیدار و مغزهای اندیشمند و دستهای ماهر و توانا نیازمند است. چنین شخصیتها و مغزها و دلها و دستهایی باید تربیت شوند ، برای چنین منظوری ضروری است که متخصصان تعلیم و تربیت و روان شناسی و سایر دست اندر کاران آموزش و پرورش آنچه در توان دارند به کار گیرند و لزوم تعلیم و تربیت منابع انسانی کشورمان و بویژه کودکان تیزهوش و با استعداد را تبیین کنند و اشاعه دهند.
به طور کلی استعداد بیش از حد، کنجکاوی، وسواس و علاقه ی شدید به کارهای ابتکاری از خصوصیات افراد نابغه به حساب می آید همه ی ما می توانیم در ذهن خود فرد یا افرادی را که هوش بالایی دارند مجسم کنیم. ما تحت تأثیر دانش و مهارت های آنها قرار می گیریم و گاه متعجب می شویم که آنها چگونه می توانند با صرف کوشش بسیار کمی مطالب زیادی را یاد بگیرند. گاهی اوقات فکر می کنیم این هوش از کجا آمده است؟ آیا این هوش فقط ناشی از عوامل ژنتیکی است و یا والدین و معلمان این دانش آموزان برای شکوفایی هوش آنها تلاش کرده اند؟ آیا افراد دیگری در جامعه وجود دارند که از هوش بالایی برخوردار باشند ولی به دلایل زیادی هوش آنها کشف نشده و یا افزایش پیدا نکرده است؟
آنچه اهمیت دارد این است که معلمان باید با توجه به توانایی های دانش آموزان، کیفیت آموزش خود را بالاتر ببرند و راه هایی برای رشد توانایی ها و خلاقیت دانش آموزان فراهم کنند. زیرا بسیاری از این افراد در آینده دانشمندان، هنرمندان و اقتصاددانان جامعه خواهند شد. دانش آموزان تیزهوش به تنهایی نمی توانند توانایی های بالقوه ی خود را ظاهر کنند و هوش آنها به شکل ماده ی اولیه ای است که باید شکل بگیرد. در این مبحث تلاش می کنیم تا این افراد را بهتر کشف کنیم و بهترین شیوه ها را برای تحول آنها برگزینیم.
از دیدگاه سنتی تیز هوشی مبتنی بر هوش کاملی است که بوسیله یک تست هوشی وانفرادی اندازه گیری می شود.از تستهایی که معمولاً برای سنجش هوش بکار می رود ، می توان از آزمون هوشی استنفورد- بینه و آزمون هوشی تجدید نظر شده و کسلر که مخصوص کودکان ساخته شده است ، نام برد. از نظر سنتی ، کودکان تیز هوش شناخته می شدند که نمره آنها در آزمون استنفورد وکسلر از سطح بخصوصی بالاتر باشد یکی از تعاریفی که از تیز هوشی به عمل آمده و منحصراً بر مبنای هوشی صورت گرفته است ، تعریفی است که بوسیله لوئی ترمن و همکارانش در مطالعه کلاسیک خود ارائه داده اند .این تعریف که بر اساس بهره هوشی تحت عنوان مطالعات ژنتیک درباره تیز هوشی منتشر شده است. این تعریف در تحقیقات و برنامه های زیادی که مخصوص تیز هوشان اجرا شده است مورد استفاده قرار گرفته است اما در سالهای اخیر نارضایی گسترده ای در برابر کاربرد بهره هوشی بعنوان تنها عامل تعیین کننده در تعریف تیز هوشان به وجود آمده است.دلایلی که برای این نارضایی عنوان شده است ، عبارت است از :شناخت محدودیتهایی که در آزمونهای بهره هوشی وجود دارد ، مفهوم سازی مجدد از ماهیت هوش و تحقیقات و تفکرات جدیدی که درباره کیفیت وچگونگی هوش ارائه شده است.
کودک تیز هوش
کودکان تیزهوش یا پرتوان برخلاف سایر کودکان استثنایى ممکن است در تمام دوران زندگى خود شناخته نشوندو کسى به نبوغ ذاتى آنان پى نبرد.
یک کودک تیزهوش موجودى است که عوامل ارثى و محیطى او را به صورت فردى پیچیده، استثنایى و باهوش تر از افراد عادى درآورده است.
کودکان تیزهوش نیازمندند که با کودکانی که از لحاظ سنی و توانایی با آنها مشابه اند، دوست شوند. بزرگترین مساله برای کودکان تیزهوش بخصوص در سال های اولیه دبستان ممکن است این باشد که آنها نسبت به سن شان بیش از حد می دانند و همین امر سبب می شود که توسط همسالان خود تحت فشار قرار بگیرند که هوش و کنجکاوی خود را بروز ندهند.
ودر این تحقیق سعی شده است تمام جنبه های کودکان تیز هوش مورد برسی قرار گیرد .امید است با وجود امکانات کم وکتب کم مطالب گردآوری شده مفید ومورد استفاده قرار گیرد.
تعریف کود کان تیزهوش
کودکان تیزهوش یاپرتوان برخلاف سایر کودکان استثنایى ممکن است در تمام دوران زندگى خود شناخته نشوندو کسى به نبوغ ذاتى آنان پى نبرد. بسیارى از انواع کودکان استثنایى به سهولت حتى ازطرف افراد عادى مشخص مى شوند . یک کودک نابینا یا عقب مانده ذهنى به زودى از روزهاوماه هاى اول زندگى، توسط اطرافیان تشخیص داده مى شود و از همان موقع اطرافیان درصدد چاره جویى یا لااقل مراجعه به پزشک، مدرسه و مربى متخصص برمى آیند. ولى کودک تیزهوش چون علامت مشخصى ندارد و از طرفى کمتر کسى با روحیه و رفتار او آشنایى داردممکن است سال ها و حتى تا پایان زندگى شناخته نشود. نبوغ نباید الزاماً در تمامرشته ها وموضوعات در کودکى ظاهر گردد. چه بسا کودک تیزهوشى که در برخى از رشته هااز استعدادى شگرف برخوردار است در بعضى از دروس یا مطالب در حدى عادى و متوسط رشدنماید. لذا نباید تصور کرد که کودکى تیزهوش است که در تمامى جهات مستعد و پرتوانباشد. به طور کلى مى توان گفت نخستین شرط تیزهوشى داشتن هوش بهرى (IQ) حدود بیش از ۱۳۰است و در جوار این بهره هوشى ممتاز، قدرت خلاقه، توانایى در استدلال و ابتکاردر کار رانیز باید در نظر گرفت. زودرسى استعداد و علاقه به رقابت با کودکان بزرگترنیز از جمله مشخصاتى است که نزدکودکان تیزهوش دیده مى شود و اصولاً اینگونه کودکانو نوجوانان به جاىبازى با همسالان، بازى و مباحثه با همفکران را ترجیح مى دهند وبه همین سبب اکثراً در گروه سنى بزرگترها جایى براى خود باز مى کنند
بررسى عده اى از متخصصان از جمله کالاهان (Callahan)نشان دهنده آن است که تیزهوشى در بین پسران بیش از دختران است و به عقیده وى در یک گروه سنى عده مذکران باهوش ازمؤنث ها بیشتر است. ولى آیا به واقع تیزهوشى با جنسیت رابطه اى دارد یا نه نیاز به بررسى هاى بیشترى دارد و هنوز به ثبوت نرسیده است. چندین پژوهش از جمله تحقیق ترمن(Terman) حاکى از آن است که تیزهوشى در برخى جوامع و در مورد برخى ازگروه هاىاجتماعى ممکن است بیش از گروه هاى دیگر باشد و دنباله تحقیقات وى و مارتین نشان دهنده آن است که کودکان تیزهوش از نظر سلامت، و به خصوص جنب وجوش و داشتن انرژىبر کودکان هم سن وسال عادى خود برترى دارند. هیچ یک از این تحقیقات را نمى توان به عنوان اصلى ثابت یا واقعیتى تغییرناپذیر