دسته بندی | صنایع |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 2700 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 98 |
زمستان 94 -
معرفی و بررسی اهمیت مدیریت عملیات
مقدمات مدیریت عملیات
نوع شناسی typology برای عملیّات
ارزیابی عملیات
روندها
هر چه زمان می گذرد، فضا به سمت خدمات می رود
جهانی شدن Globalization
کیفیت بهتر محیط زیست
مدیریت cross-functional
تجارت الکترونیک
مدیریت زنجیره تأمین SCM
روندهای حاکم بر مدیریت زنجیره تأمین
Strategy Fit
قدم اول درک عدم قطعیت مشتریان و زنجیره ی تأمین
قدم دوم فهمیدن زنجیره ی تأمین
قدم سوم Achieving Strategic Fit
مدیریت خدمات
Service Classification
چالش های مدیران خدمات
Service package
ارزیابی خدمات
ویژگی های خدمت
خدمت یا محصول؟
Capacity Management
Demand Management
performance measurement
مقایسه ی خدمات و تولید از لحاظ فرآیند
layout
Material Management Purchasing
تفاوت بین purchasing ، Procurement ، Buying ، Sourcing و Supplying
پارامترهای اثر گذار
پارامترهای اثرگذار از دید خارجی
پارامتر های موثر داخلی
ساخت یا خرید
استراتژی برای make ، buy یا hybrid
Design Collaboration
Strategic Issues- Local vs Global View
Purchasing Paradaigms
IT Value Chain
Inventory Management
لایه های مدیریت موجودی
انواع موجودی
The role of cyle inventory in Supply Chain
ABC classification
Impact of Aggregation on safety inventory
multii-echelon
Typical Inventory Process
Closed Loop Process in Practice
مدیریت تولید
Product Variety
Market and Soceity needs
Dedicated Manufacturing lines
Planning
Some planning guidelines
ERP Enterprise Resource Planning <--> APS Advanced Planning System
پیچیدگی های حوزه ی برنامه ریزی تولید
Demand priorities
Dependent vs Independent demand
Date effective
Frozen window
Holiday Calendar
Max lateness
Max delivery shipment
Build Ahead limit
Fair-share
Constrained vs unconstrained planning
Production Planning System
چالش ها در راستای برنامه ریزی تولید
چالش اول permenant Demand-Supply Balance
چالش دوم Ensure an Optimal D/S Balance
Traditional Production Planning - MRP
لایه های مختلف برنامه ریزی برای تولید
Master Planning
Distribution
distribution roles
نقش اول Combining right portfolio of products
نقش دوم Delivery of products in a right time to a right place
نقش سوم Market assessment
سطح های توزیع
سطح اول Network Desing
سطح دوم Planning & Schedueling
سطح سوم Excecution
Advanced Planning Systems
Demand Planning
Inventory Planning
Master Planning
Demand Fulfillment
دسته بندی | صنایع |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 1755 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 41 |
جزوه درس مدیریت استراتژیک تکنولوژی دانشگاه صنعتی شریف
شامل 30 جلسه جزوه تایپ شده درس مدیریت استراتژیک تکنولوژی دکتر آراستی
دسته بندی | مکانیک |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 6598 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 250 |
افزایش کارایی نیروگاه گازی توسط خنک سازی ورودی (fogging)
تعداد صفحات : ۲۵۰ صفحه
انواع نیروگاهها:
نیروگاههایی که به منظور تولید انرژی الکتریکی به کار برده میشوند را میتوان به انواع زیر طبقهبندی کرد:
۱- نیروگاه آبی
۲- نیروگاه بخاری
۳- نیروگاه هسته ای
۴- نیروگاه اضطراری
۵- نیروگاه گازی
نیروگاه آبی
تبدیل نیروی عظیم آب به نیروی الکتریکی از بدو پیدایش صنعت برق مورد توجه خاص قرار داشته است زیرا علاوه بر این که آب رایگان در اختیار نیروگاه و صنعت قرار میگیرد تلف نیز نمیشود و از بین نمیرود بخصوص موقعی که بتوان پس از تبدیل انرژی جنبشی آب به انرژی الکتریکی، در کشاورزی نیز از آن استفاده کرد ارزش چنین نیروگاهی دو چندان میشود.
آن چیز که استفاده از نیروی آب را برای تولید انرژی الکتریکی محدود میکند و به آن شرایط خاصی میبخشد گرانی قیمت تأسیسات (سد و کانال کشی و غیره) میباشد. از این جهت است که در کشورهای مترقی و پیشرفته و صنعتی با وجود رودخانههای پر آب و امکانات آب فراوان هنوز قسمت اعظم انرژی الکتریکی توسط نیروگاههای حرارتی تولید میشود و نیروگاههای آبی فقط در شرایط خاص میتواند از نظر اقتصادی با نیروگاههای حرارتی رقابت کند.
نیروگاه بخاری:
اگر بتوان در تحویلات یک نیروگاه بخار از آن مقدار کالری که در آخرین مرحله از توربین خارج شده و در کندانسور تبدیل به آب میگردد استفاده صنعتی نمود، راندمان حرارتی نیروگاه به مقدار قابل ملاحظهای بالا میرود بدین جهت در تمام جاهائی که علاوه بر انرژی الکتریکی احتیاج به مقدار زیادی کالری یا انرژی حرارتی باشد از توربین بخاری استفاده میشود که بتوان پس از انجام کار الکتریکی از حرارت باقی مانده نیز استفاده کرد بعبارت دیگر در این نوع توربین بخار، بخار خارج شده از آخرین مرحلة توربین توسط لولههایی برای مصارف صنعتی و حرارتی هدایت میشود و بخار پس از تحویل انرژی حرارتی خود تقطیر شده و آب مقطر آن مجدداً به دیگ بخار باز میگردد و چنانچه دیده میشود عمل کندانسور را مصرف کننده انرژی حرارتی انجام میدهد.
البته عمل تقطیر در اینجا در درجه حرارت بیشتری انجام میگیرد تا در کندانسور که تقریباً خلاء ایجاد میشود و بدین جهت گوئیم توربین در چنین نیروگاهی با فشار مخالف کار میکند.
یک کارگاه صنعتی بزرگ که دائماً انرژی حرارتی مصرف میکند بهتر است مصرف الکتریکی خود را نیز خود، تهیه کند. زیرا در این صورت نیروی برق تولید شده یک نیروی باز یافته است که در کنار تولید انرژی حرارتی بدست آمده است. بدین جهت است که در کارخانجات شیمیایی، کاغذسازی، بریکت سازی، آبجو سازی و غیره اغلب از این نوع مراکز حرارتی که در ارتباط با مولد برق میباشد استفاده میشود.
نیروگاه هسته ای :
نیروگاه هستهای، نیروگاهی است که در آن از انرژی هستهای برای تولید انرژی الکتریکی استفاده میشود. نیروگاه حرارتی با سوخت فسیلی بعلت این که در سالهای متمادی تکامل پیدا کرده است امروزه نسبت به نیروگاههای هستهای که هنوز مراحل ابتدائی را میگذرانند و در شرف تکمیل هستند بسیار اقتصادیتر و ارزانتر است و فقط نیروگاه هستهای با قدرت MW600 به بالا میتواند تا حدودی با نیروگاههای حرارتی نوع دیگر رقابت کند نیروگاه هستهای با قدرت کمتر از M W600 فقط به عنوان یک نیروگاه آزمایشی مورد استفاده قرار میگیرد.
بنا بر فرضیههای جدید، اتم تشکیل شده است از تعدادی الکترون با بار منفی و یک هسته با بار مثبت الکترونها با سرعتی در حدود M/S1000000= V در فواصل معین و در روی مدارهای مشخص به دور هسته داخلی اتم که ساکن میباشد میگردند.
هسته اتم خود از ذرات الکتریسیته مثبت به نام پروتون و ذراتی از نظر الکتریکی خنثی و بدون بار بنام نوترون تشکیل شده است.
مجموع پروتون و نوترون، نوکلئون نامیده میشود. ( NUKLEON) بدیهی است چون اتم از نظر الکتریکی خنثی است لذا تعداد پروتونهای هسته برابر تعداد الکترونهای دوار آن است.
تعداد پروتونها را عدد اتمی عنصر مینامند و تعداد کل پروتون و نوترونهای اتم را عدد جرمی عنصر مینامند. این تعداد مساوی نزدیکترین عدد صحیح به وزن اتمی جسم است. مثلاً آلومینیوم که وزن اتمی آن ۲۷ است، دارای ۱۴ عدد نوترون و ۱۳ عدد پروتون در هسته و ۱۳ عدد الکترون در خارج هسته میباشد.
به ترتیب برای معرفی عناصر آنجایی که فعل و انفعالهای مربوط به هسته در میان باشد هسته عناصر را با دو رقم فوقالذکر (عدد جرمی و عدد اتمی) مشخص میکنند.
طبق قوانین فیزیکی باید پروتونها که همه دارای بار مثبت هستند و یکدیگر را دفع میکنند و چون این کار انجام نمیشود باید نیرویی قوی موجود باشد که اینها را به هم متصل نگه میدارد و نمیگذارد هسته متلاشی شود. این نیرو را نیروی جاذبه هستهای یا به اختصار نیروی هستهای یا نیروی اتصالی مینامیم. این تجمع و ترتیب نوکلئون کاملاً مستقل از حرارت، فشار و اثرات شیمیایی میباشد و به این جهت کاملاً پایدار و با ثبات است.
منبع این نیرو کجاست؟ امروزه ثابت شده است که جرم یک هسته کوچکتر از مجموع جرمهای اجزاء تشکیل دهنده هسته (نوکلئون) است.
فهرست مطالب در ادامه
فصل اول- انواع نیروگاهها
نیروگاه آبی
نیروگاه بخاری
نیروگاه هسته ای
نیروگاه اضطراری
نیروگاه گازی
فصل دوم- ساختمان توربین گازی
کمپرسور
محفظه احتراق
توربین
فصل سوم- تعریف مسأله و ضرورت خنک کردن هوای ورودی کمپرسور
سیستمهای خنک کننده تبخیری
۱-سیستم air washer
۲-سیستم خنک کننده media
۳-سیستم فشار قوی fog
سیستمهای خنک کننده برودتی
۱-چیلرهای تراکمی
۲-چیلرهای جذبی
سیستمهای ذخیره سازی سرما
فصل چهارم
سیستم تماس مستقیم
سیستم غیر تماسی
خنک سازی تبخیری به وسیله فاگینگ (مه پاشی)
تولید fog
توزیع اندازه ذرات
ملاحظات خوردگی در کمپرسورهای توربین گاز
نحوه توزیع fog-فاکتور موثر بر تبخیر
سیستم کنترل
مکان نازلها در توربین گازی
کیفیت اب مصرفی
نمودار رطوبت سنجی پاشش ورودی
شرایط محیطی و قابلیت کاربرد پاشش fog در ورودی
اسیب FOD
موارد یخ زدگی
تحریک کمپرسور
تغییر شکل حرارتی ورودی
مسایل مربوط به خراب شدن
خوردگی در مجرای ورودی
فرسودگی روکش کمپرسور
انتخاب سیستم مناسب
بررسی اقتصادی
خنک سازی هوای دهانة ورودی – ویژگی طراحی و عوامل اقتصادی
امور اقتصادی و مالی (تأمین بودجه)
راه حل b/o /o در polar works
سرمایه گذاری بلند مدت در مقابل سرمایه گذاری کوتاه مدت
راهکار POLAR WORKS
مقایسه تکنولوژی فاگینگ در مقابل سیستم POLAR
ظرفیت و گنجایش اضافی و عوامل اقتصادی و اعتباری آن
ارزیابی بهینه سازی پروژه های نیروی جدید با خنک کردن هوای ورودی به توربین گازی
سیستم خنک کننده مهی با روش نوری برای توربین گازی
خنک سازی دهانه هوا برای توربینهای گازی با سیستم optiguide
تزریق swirl flash برای بهبود کارکرد نیروگاه
فصل پنجم
راه هوشمندانهای برای رسیدن به قدرت بیشتر از یک توربین گازی وجود دارد
چکیده مطالب
خنک سازی ورودی
مه پاشی fogging
اثر فاگینگ در نیروگاه قم
پیوست
منابع
دسته بندی | برق |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 813 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 25 |
تخلیه سطحی
مقصود از تخلیه سطحی، تخلیهای است که بر روی سطح عایق جامد یا مایع صورت گیرد. در حقیقت، اینسطح فصل مشترک دو نوع عایق جامد و گاز، جامد و میع و یا مایع و گاز است. استقامت الکتریکی این فصلمشترک معمولاً کمتر از استقامت الکتریکی هر یک از دو عایق است. برای روشن شدن مطلب، آزمایش زیر راانجام میدهیم:
آزمایش
دو الکترود صفحهای را به فاصله معین d از یکدیگر در هوا قرار میدهیم و ولتاژ بین دو صفحه را بالامیبریم تا شکست ایجاد شود. ولتاژ شکست را یادداشت میکنیم و U1 مینامیم. در مرحله بعد، مطابق شکلزیر یک عایق جامد مانند شیشه یا چینی یا فیبر استخوانی را بین دو صفحه قرار میدهیم و آزمایش را تکرارمیکنیم. ولتاژ شکست را U2 مینامیم. ولتاژ U2 کمتر از ولتاژ U1 است و تخلیه بر روی سطح عایق جامدیعنی فصل مشترک عایقهای جامد و گاز انجام میشود، در صورتی که استقامت الکتریکی ماده عایق جامد(شیشه، چینی، فیبر استخوانی) بیشتر از استقامت الکتریکی هوا در شرایط عادی است.
مهمترین دلیل این مطلب، آلودگی در سطح عایق جامد است. این آلودگی خواهی نخواهی بر روی فصل مشترکوجود دارد و باعث افزایش قابلیت هدایت الکتریکی در این سطح میگردد. این آلودگی ناخواسته البته یکنواختنیست و در نتیجه تقسیم ولتاژ بر روی سطح عایق جامد نیز یکنواخت نخواهد بود. پس در قسمتی از این سطح(قسمت تمیز) شدت میدان الکتریکی بزرگ میشود و در قسمت دیگر (قسمت آلوده) شدت میدان کوچکمیگردد. شدت میدان بزرگ باعث شکست میشود و شرایط شکست در تمام طول را فراهم میکند. با شکستعایق در یک قسمت، کل ولتاژ در قسمت دیگر افت میکند و شدت میدان در آن قسمت بالا میرود.
دلایل دیگر شکست بر روی فصل مشترک، ناهمواری این سطح و افزایش شدت میدان الکتریکی درفرورفتگیهاست. دلیل دیگر لبههای نشست عایق جامد بر روی الکترودهاست. در این لبهها، به دلیل اینکهضریب دی الکتریکی عایق جامد بزرگتر از ضریب دی الکتریکی گاز است، شدت میدان الکتریکی بالا میرود و
باعث شروع تخلیه میگردد. دلیل دیگر این است که عایق به صورت کامل بر روی الکترود نمینشیند و در اینمحل نیز شدت میدان به نسبت ضرایب دی الکتریکی دو عایق بالا میرود. این نکات در شکل زیر نشان دادهشده است.
دسته بندی | عمران |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 2529 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 30 |
تعریف سیستم
براساس کاربرد اجزایی به نام استاد (Stud) یا وادار و تراک (Track) یا رانر (Runner)شکل گرفته است.
مزیتهای سیستمهای 3Dپانل، I.C.F، F.R.P و L.S.F ...