دسته بندی | مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت |
بازدید ها | 7 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 176 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 56 |
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بازاریابی رابطه مند در 56 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
بخشی از متن
یکی از ویژگیهای اغلب بازارهای امروز، رقابتی شدن فزاینده آنها است. این رقابتی شدن به معنی نیاز به داشتن مزیت رقابتی قابل توجه است که سبب بقای شرکت در بازار میشود و دستیابی به چنین مزیت رقابتی نیز بدون وجود دانش مناسب و پیاده سازی استراتژیها و به کارگیری روشهای بازایابی مؤثر و کارا ممکن نیست به طور طبیعی در چنین شرایطی روشهای بازاریابی سنتی برای دستیابی به مزیتهای رقابتی و حفظ آنها کافی نیستند و روشهای نوین بازاریابی مورد نیاز هستند. با استفاده از رویکرد بازاریابی رابطه مند ضمن ایجاد رابطه بلند مدت با مشتری، میتوان فعالیتهایی را که از دید مشتری مهم و ارزشزا میباشند را شناسایی، تقویت و بهبود بخشید و مشتریان بیشتری را جذب و به سازمان وفادار ساخت. بدین ترتیب سازمانها ضمن بهره برداری از مزایای وفاداری مشتری میتوانند موقعیت خود را در این بازار رقابتی بهبود بخشند (جلالی گرگان و مهرانی، 58:1392).
بخشی از پیشینه تحقیق
حقگو(1394)، دانشجوی کارشناسی ارشد درپژوهشی به بررسی تاثیر بازاریابی رابطه مند در تبلیغات دهان به دهان ازطریق کیفیت ارتباط در میان مشتریان بانک مسکن پرداخته است. هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی تاثیر مشتری گرائی، رابطه گرائی، تعامل و ویژگی های کارکنان بر کیفیت ارتباط و در نتیجه تبلیغات دهان به دهان می باشد. ابزار جمع آوری داده ها نیز پرسشنامه ای شامل 27 گویه میباشد. به منظور بررسی روابط ساختاری از الگوی مدل یابی معادلات ساختاری با تاکید بر روش بیشینه درست نمائی بهره گرفته شده است. نتایج نشان داد که مشتری گرایی، رابطه گرایی، تعامل و ویژگی های کارکنان تاثیر مثبتی بر کیفیت رابطه دارند. همچنین مشخص شد کیفیت رابطه تاثیر مثبتی بر تبلیغات دهان به دهان دارد.
فهرست مطالب
2-1 مقدمه
2-2-1تعریف مشتری
2-2-2اهمیت مشتری
2-2-3 تعاریف و مفاهیم بازاریابی رابطه مند
2-2-4 اهمیت بازاریابی رابطه مند
2-2-5 مدلهای بازاریابی رابطه مند
2-2-6 ابعاد بازاریابی رابطه مند
2-2-7 بازاریابی رابطه مند در سطح جهانی
2-2-8 تعاریف و مفاهیم ارتباطات دهان به دهان
2-2-9 انواع ارتباطات
2-2-10 اهمیت ارتباطات دهان به دهان
2-2-11 انواع و سطوح ارتباطات دهان به دهان
2-2-12 روشهای بهبود ارتباطات دهان به دهان
2-2-13 عوامل موثر بر ارتباطات دهان به دهان و آثار آن
2-2-14 کیفیت رابطه با مشتری
2-2-15 اعتماد مشتری
2-2-16 تعهد مشتریان
2-2-17 رضایت مشتریان
2-2-18 اهمیت رضایت مشتری
2-2-19 تعاریف رضایت مشتری
2-2-20 مزایای رضایت مشتری
2-2-21 وفاداری مشتریان
2-2-22 مشتری وفادار
2-2-23 مزایای وفاداری مشتری
2-3 پیشینه تحقیق
2-3-1 پیشینه داخلی
2-3-2 پیشینه خارجی