فایل فردا

مرجع دانلود فایل های دانشجویی

فایل فردا

مرجع دانلود فایل های دانشجویی

گزارش کاراموزی DHS نیل

گزارش کاراموزی DHS نیل در 30 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی کارآموزی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 36 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30
گزارش کاراموزی DHS  نیل

فروشنده فایل

کد کاربری 1280
کاربر

گزارش کاراموزی DHS نیل در 30 صفحه ورد قابل ویرایش




برنامه که از واحد مرکزی شرکت ارائه می شود از طریق مدیریت به سرپرست های واحد داده می شود که سرپرست هر واحد با توجه به برنامه ریزی تولید ونقشه ی ارائه شده به انبار می رود وسایل وقطعات مورد نیاز را از انبار درخواست می کند . وهر یک از سرپرست ها برنامه کاری را برای اُپراتو رهای واحد تو ضیح می دهند وکار را شروع می کنند .

1- برش :

در این مرحله میلگراستیل پزشکی با قطر هاوطول های مختلف ،با توجه به نقشه ی طراح وتعدادتو لید آن را به وسیله ی کولیس بزرگ 30cmاندازه گیری می کنیم وبه وسیله اره لنگ به قطعات مورد نظر تقسیم می کنیم .

2- سایز وسوراخ کاری :

- سایز :

قطعاتی را که بریده ایم برای دقت بیشتر آنرا دو باره با دستگاه تراش از دو طرف پیشانی تراشکاری می کنیم با تلاقی مشخص

- سوراخ کاری :

در این مرحله کار با دستگاه تراش صورت می گیرد .

در قطعه ی مورد نظر باید 2 سوراخ ایجاد شود یکی برای عبور پیچ ودیگری برای عبور کرشنیروایر ،حال قطعه را در داخل سر نظام دقیق وراست بدون لنگی قرار می دهیم سپس مرغک را جلو می آوریم وبا استفاده از ته های مورد نیاز سوراخ ها را می زنیم سوراخ ها باید در یک محور باشند در غیر این صورت باید اصلاح شوند وگرنه جز ءضایعات محسوب می شوند درستی کار را با میله ی راهنما بازرسی می کنیم .

3- تراشکاری :

در این مرحله با توجه به نام آن این کار توسط دستگاه تراش انجام می شود . قطعه ی خام را طی دو مرحله ی تراش می کنیم . در مرحله ی اول بیشترین بار برداری را انجام می دهیم وبه ضخامت کاری معرف است ودر مرحله ی دوم بار برداری ما جزی است که بیشتر جهت زیبایی ودقت کار است ،وبه نازک کاری معروف است . وبعد از اتمام کار باید نیل از دو قسمت ساقه وheadتشکیل شده باشد .



- دو پهلو کردن :

در این مرحله کار تو سط دستگاه دریل فرز یا جابرانجام می شود ،کار را با تنظیمات لازم شروع می کنیم با توجه به نقشه ی قطعه بارهای مورد نظر را محاسبه می کنیم وبه دستگاه فرز می دهیم . سپس نیل را روی گیره قرار داده ومحکم می کنیم وبا وسایلی مانند مس وساعت نیل را تا حد امکان تراز می کنیم سپس دستگاه را روشن کرده وبُراده برداری پهلوی اول را شروع می کنیم پس از اتمام کار به وسیله ی میکرومتر آن را اندازه می گیریم وبعد براده برداری پهلوی دوم را شروع می کنیم ودوباره پس از اتمام کار به وسیله ی میکرومتر آن را اندازه می گیریم ودر صورتی که در محدود ی تلاقی باشد قطعه ی بعدی را شروع می کنیم در غیر این صورت اگر قابل اصلاح نباشد جزءضایعات محسوب می شود .

5- تلاویز کاری

در این مرحله ما نیل را پیچ کمپرسشن comperestion تلاویز می کنیم.

وسایل مورد نیاز ما :

تلاویز ،دسته ی تلاویز ،روغن جهت خنک کردن تلاویز

نحوه ی کار :

تلاویز را محکم به دسته ی تلاویز می بندیم وسپس شروع به چرخاندن آن می کنیم چرخش آن بصورت از (0 تا ?2)یعنی یک دور کامل ومثبت پیش روی وسپس از (?2 تا ?) بصورت منفی وپس روی به عقب بر می گردیم . تا براده برداری بصورت کامل انجام شود . این کار را ما دستی انجام می دهیم .

6- پیچ بری :

قطعه را بین دو مرغک قرار داده ومحکم می بندیم بعد از روشن کردن وگردشی دستگاه ،تیز بُر که فرم گام روی ان تعبیه شده است از روی headنیل حرکت کرده وگام آن که تو سط گیر لکبی دستگاه مشخص می شو د؛ بر روی headنیل شکل می گیرد . این کار با توجه به عمق گام طی چندین مرحله انجام می شود .

7- شیار زدن :

این کار با دستگاه فرز (جابر)انجام می شود وتوسط تیغه فرم پولکی انجام می شود شیار را عمود بر سوراخ نیل وموازی با دو پهلو می زنیم این کار جهت محکم بودن پیچ وبعنوان آچار برای پزشک مورد استفاده قرار می گیرد .







8- پولیش کاری :

در این واحد که قسمت مجزایی از واحدهای دیگر است به نام پولیش کاری نامگذاری شده که در این قسمت عملیات پولیش مکانیکی صورت می گیرد ،که کار اصلی براق کنندگی وصیقل دادن قطعات وسایز قطعات بر طبق نقشه است .

پولیش مکانیکی عبارت است از پرداخت وپردازشی قطعات

دستگاه های که در این واحد مورد استفاده قرار می گیرد دینام است ،دینام های با دورهای بسیار قوی یک میله ی آهنی به نام دَکَل در کنار دینام ویک غلطک روی دینام بنام غلطک پایین ویک غلطک در بالای دینام به نام غلطک بالا به وسیله ی

مهار کُش نگهداری می شود .وسمباده نیز به صورت دایره ی مثل تسمه روی غلطک ها قرار می گیرد وبه چرخش در می آید وبار برداری می کند .

ما از چندین نوع سمباده برای لایه برداری استفاده می کنیم . که به تعدادی از آنها اشاره می کنیم.

P400:برای لایه برداری کم وبه وسیله ی واکسی سفید تبدیل می شود به برقی وبرای صاف کردن وصیقلی کردن بیشتر برای استیل .

P1000: لایه برداری متوسط وبرای قطعات تیتانیم بکار می رود . در این نوع واکسی سفید استفاده نمی شود.

P60:برای لایه برداری زیاد وبرای سایز کزدن ،واکسی سفید به این نوع زده نمی شود . وسیله ی دیگری که مورد استفاده قرار می گیرد ،گلانس است که عبارت است تعدادی پارچه که بیشتر از لباس سربازی استفاده می شود . به خیاط داده وآن را بصورت دورانی درست کرده . وبه وسیله ی واکسی برای براق کنندگی قطعات مورد استفاده قرار می گیرد .

§ پلی باند :

برای لایه برداری شیار داخل قطعاً نیتانیم واستیل مورد استفاده قرار می گیرد وجنس آن خاک سمیاوی فشرده است .

در این قسمت بیشتر کارها دستی صورت می گیرد .

§ الکترو پولیش :

در این واحد بعد از پولیش مکانیکی که عملیات خنثی کاری ،پرداخت کاری وبرقی نوبت به الکترو پولیش می رسد .

قطعات اَرتو پدی استیل از طریق دستگاه رکتی فایر ،الکترو پولیش می شوند با مدت زمان مورد نیاز وبعد از آن به واحد کنترل فرستاده می شود .

. R- داخلی :

توسط دستگاه تراشی در بین دو مرغک وبه وسیله ی رنده Rداده می شود .

7.اسپارک کاری با پرس :

این کار تو سط 10ton که با سمبه های مخصوص HSSانجام می شود که سمبه داخل قالب مخصوص قرار می گیرد . وقطعه نیز در داخل نیکسچر قالب قرار می گیرد ومحکم می شود . سپس با فشار دستگاه اسپارک می شود .

8. پخ زنی :

این کار توسط دستگاه تراشی به وسیله ی رنده پخ داده می شود .

9.پیچ بری :

به وسیله ی دستگاه پیچ بری ،پیچ بین دو مرغک وقسمت Rپیچ داخل فیکسچر قرار می گیرد وسپس به وسیله ی تیز بُر الماسه وبا گام های مختلف ،گام مورد نظر را بر روی قطعه پیاده می کنیم .

§ پولیش کاری والکترو پولیشی وسلف یک :

برای پیچ ها هم روان کار مانند نیل DHSوپلاک DHS,DCSاست با این تفاوت که در قسمت الکترو پولیش جهت ایجاد سلف تب به ماشین کاری 1 فرستاده می شود بعد دوباره به الکترو پولیش .

سلف تب یعنی ؟

چرا در واحدهای الکترو پولیش سلف تب را انجام می دهند ؟

سلف تب شیاری است که روی نوک پیچ به طول 4-5mmایجاد می کنیم جهت اینکه وقتی پیچ در استخوان قرار می گیردخود پیچ رزوه ایجاد کنه وجای پیچ را درست کنه .

§ کنترل کیفی برای پیچ کورتیکال :

اولین مرحله شکل ظاهری است که چشمی بررسی می شود بعد کنترل شش گوشی که تو سط گیج آلنی مورد کنترل قرار می گیرد بعد طول پیچ ،قطر خارجی ،قطر head،طول headپروفیل رزوی وقطر داخلی توسط کولیس طبق اندازه های موجود در نقشه کنترل می شود برای پیچ های کنسلوسی اولین مرحله شکل ظاهری است که چشمی بررسی می شود بعد شش گوش جای آچار که تو سط گیچ آلنی کنترل می شود ،طول کلی پیچ ،طول محل رزوه شده ،قطر ساقه بنده ،قطر خارجی رزوه ،قطر head ،پرفیل رزوه ،طول headقطر داخلی رزوه کلاًتوسط کولیس مورد کنترل قرار می گیرد .

نام محصول:تیتانیم

- بازرسی در واحد Qc

10b- ایجاد رنگ وکنترل عملیات

11- بازرسی ایستگاهی

12- لیزر وکنترل عملیات

13-بازرسی ایستگاهی

14- بسته بندی

فلز Ti که بیشتر برای ستون فلزات مورد استفاده قرار می گیرددر واحدی بنام واحد ماشین کاری 3 در واحد Tiانجام می شود .

واحد برنامه ریزی وسر کار برنامه ی مورد نیاز به سرپرست واحد داده وسرپرست هم اقلام مورد نیاز به انبار گزارش کرده وتهیه می نماید وبا دستور سرپرست مراحل کار توسط اُپراتور شروع می شود :





§ پولیش مکانیکی :

در پولیش کاری این فلز،کار براق کنندگی وصیقل دادن قطعات وسایز قطعات را بر طبق نقشه انجام می دهیم .پولیش کاری قطعات Tiهم درست مانند استیل است . واز همان دستگاه ها وتناسب با هر قطعه از سمباده های پلی باند برای شیارها مورد استفاده قرار می گیرد .بعد از اینکه شکل واندازه ی قطعه به اندازه ی مورد نظر رسید به الکترو پولیش فرستاده می شود .

§ الکترو پولیش :

قطعات Tiبعلت جنس وخاصیت مقاومت در برابر خوردگی قابلیت الکترو پولیشی را ندارد . بدین جهت فقط با مواد شوینده شستشو داده شده کنترل شده وبه واحد کنترل کیفی داده شده وبعد از بررسی وکنترل کیفی جهت رنگ به الکترو پولیش برگشت داده می شود .

§ رنگ :

به وسیله ی دستگاه ریکتی فاتر ویک پالت اسید تر کیب شده از اسید سولفوریک وآب مقطر ویک سری مواد دیگر که طبق زمان مورد نیاز ولتاژمورد نظر قطعه را به رنگ درخواست شده در می آوریم ،طلایی ،آبی ،صورتی ،سبز ،نوک مدادی این تنوع رنگ ها در مورد هر قطعه وهر سایزی مختلف است .

1. برش :

میله ی تیتانیم قطر 10 به وسیله دستگاه تراش الماسه ی برش اندازه های مورد نظر را برش می دهیم .

2. تراشکاری :

1- پیشانی ترش دو طرف

2- مته مرغک یک طرف به مقداری که کار انجام شود .

طرفی که مته مرغک نشده است به سه نظام بسته وطرف دیگر مرغک به آن وصل می شود .

که حدود 90mmآن رو تراش می شود . وبه اندازه ی مورد نظر بار برداری می شود .تا برای آج زنی آماده شود . بعد R3به انتهای قسمت تراشکاری شده می زنیم تا تیزی را از بین ببریم ،سپس قطعه را به سر نظام ثابت بسته ونظام را به وسیله ی کلاهک به دستگاه مرغک وصل می کنیم وآج زن را به سر نظام دستگاه تراش وصل می کنیم بعد دستگاه را در دور سنگین روشن واز گازوئیل برای روان کاری آج استفاده می کنیم وپس نوک قطعه به آج زن در حال حرکت می رسانیم تا آج زن شروع وبعد از سپری شدن طول آج زنی دستگاه را خاموش می کنیم .


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.