فایل فردا

مرجع دانلود فایل های دانشجویی

فایل فردا

مرجع دانلود فایل های دانشجویی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مسئولیت پذیری

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مسئولیت پذیری در 35 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 39 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35
مبانی نظری و پیشینه پژوهش مسئولیت پذیری

فروشنده فایل

کد کاربری 4084
کاربر

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مسئولیت پذیری در 35 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc



توضیحات ابتدایی فایل:

تعداد صفحات: 35 صفحه ( 31 صفحه متن و 4 صفحه منابع)

فرمت فایل: ورد قابل ویرایش و با فرمت doc (آماده جهت پرینت)

نوع تایپ متن: کاملا استاندارد همچنین دارای پیشینه تحقیقاتی داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و بعضا متغیرهای مشابه می باشد.

کیفیت منابع: منابع کاملا جدید هستند:: منابع خارجی (شامل 2017) داخلی (شامل 94)

منابع درون متنی و پایانی: دارد


قابل استفاده برای مقاطع: کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشته های روانشناسی، علوم تربیتی و مدیریت و سایر رشته های مرتبط

بخشی از متن:

مسئولیت یا مسئولیت­ پذیری به تنهایی، اشاره به حس وظیفه­ شناسی، پاسخگو بودن و تعهد دارد (عقیلی و نصیری، 1393). مسئولیت ­پذیری را می­توان در ابعاد مختلف مانند مسئولیت­ پذیری در قبال خود، اجتماع، طبیعت و خداوند تصور نمود. در این منظر هر فردی لازم است تا نسبت به سلامت روان و جسم خود و نزدیکان (به عنوان موجودی اجتماعی) ارزش قائل شده و نسبت به آن مسئول باشد. مسئولیت­ پذیری یا با وجدان بودن در قبال خود، دیگران و جهان هستی شامل مهار تکانه­ ها تحت نسخه­ های تجویز شده از سوی جامعه می­ باشد که سبب تسهیل رفتارهای معطوف به هدف و وظائف فرد می­ گردد (اسرار، پیتر کوچینکی و اقبال، 2017). این بُعد بر اراده و قابلیت اطمینان تأکید می­کند و شامل ویژگی­هایی مثل دقیق بودن، مسئولیت­پذیری و برنامه­ریزی، سخت­کوشی و جهت­ گیری به سوی پیشرفت و پشتکار است. این ویژگی­ ها به افراد کمک می­کند که چالش­های زندگی را قابل کنترل و فرصتی برای یادگیری بدانند و به جای گریز و اجتناب از مسائل و مشکلات به مقابله هدفمند با آن­ها بپردازند. مسلماً افرادی که دارای ویژگی­ های فوق هستند به احتمال قوی نمی­ توانند ساعات طولانی و بدون هدف پای اینترنت بنشیند و وقت خود را اتلاف کنند (عقیلی و نصیری، 1393).

پیشینه پژوهشی:

در پژوهش دیگری که با عنوان پنج عامل بزرگ شخصیت و اعتیاد به اینترنت در نوجوانان با لحاظ نقش تعدیل کنندگی سبک های مقابله ای به انجام رسید، محققان رابطه منفی بین توافق پذیری و باوجدان بودن یا مسئولیت پذیری را در 998 نوجوان شرکت کننده در پژوهش اثبات کردند (ژو، لی، لی، وانگ و ژائو، 2017).

بلکنیو و پرزپیورکا (2016) با پژوهشی که بر روی دو نمونه 631 و 452 نفری انجام دادند، مشخص ساختند که ویژگی های شخصیتی، جهت گیری مثبت و پرهیز از ناامیدی و احساس بد در زندگی، با وجدان بودن و مسئولیت پذیری، ثبات هیجانی و گشوده بودن به تجربه اتفاقات همگی با مشکلات استفاده از اینترنت و بویژه فیس­بوک مرتبط می باشند.

خواجه نوری و همکاران (1393) در پژوهشی با عنوان « رابطه سبک زندگی و مسئولیت پذیری فردی و اجتماعی، (مطالعه موردی: نوجوانان دبیرستان شیراز ) بیان داشته اند: نتایج تحقیق به طور کلی بیانگر این است اگر چه مسئولیت پذیری در مدرسه و مسئولیت پذیری فردی در میان دختران بیش از پسرا بود اما، مسئولیت پذیری اجتماعی پسرا بیش از دخترها می باشد بعلاوه، مسئولیت پذیری اجتماعی و فردی و مسئولیت پذیری در مدرسه رابطه معنی داری با ابعاد مختلف سبک زندگی دارد.


  • ویژگی های متمایز کننده این محصول نسبت به محصولات مشابه!!!

  • منابع جدید داخلی و خارجی
  • تمامی منابع ذکر شده در متن در پایان فایل آمده است!!!
  • تایپ استاندارد تمامی صفحات، همچنین نوشتن پاورقی ها
  • منابع درون متنی و منابع پایانی کاملا به شیوه APA نوشته شده اند که مورد تایید تمام دانشگاه های ایران (سراسری و آزاد) می باشد
  • ارسال آپدیت های بعدی این فایل به ایمیل شما
  • مشخص بودن تعداد صفحات متن و تعداد صفحات منابع!!!
  • پشتیبانی تخصصی (در صورت وجود هر گونه سوال، راهنمایی یا مشکل احتمالی در مورد فایل مورد نظر)

پشتیبانی 09191809834 (لطفا فقط پیامک یا تلگرام).

نحوه دانلود: بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

  • توجه ؟

وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.