دسته بندی | معماری |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 37 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 32 |
تحقیق مشخصات استاندارد مواد افزودنی شیمیایی برای بتن
مشخصات استاندارد مواد افزودنی شیمیایی برای بتن:
این استاندارد تحت نامگذاری ثابت C494/C94m منتشر شده است. اعدادی که بلافاصله پس از نامگذاری نوشته شده، نشان دهنده سال آخر اصلاح است. اپسیلون رونویس نشاندهنده یک تغییر ویرایشی از آخرین تجدیدنظر است. این استاندارد برای استفاده کارکنان وزارت دفاع تأئید شده است.
1) قلمرو:
1-1- این مشخصه مواردی همچون مواد افزودنی شیمیائی را برای استفاده در بر میگیرد که به ترکیب بتنی سیمان هیدرولیک برای رسیدن به هدف یا اهدافی که در 7 نوع ذیل نشان داده شده است اضافه میگردد.
1-1-1- نوع A: مواد افزودنی کاهنده آب
2-1-1- نوع B: مواد افزودنی تعویق انداز
3-1-1- نوع C: مواد افزودنی تسریع کننده
4-1-1- نوع D: مواد افزودنی کاهنده آب و تعویقانداز
5-1-1- نوع E: مواد افزودنی کاهنده آب و تسریعکننده
6-1-1- نوع F: مواد افزودنی کاهنده آب و گسترده بالا
7-1-1- نوع G: مواد افزودنی کاهنده آب، گسترده بالا و تعویقانداز
این مشخصه آزمایشات یک ماده افزودنی را با مواد بتنریزی مناسب همانطور که در 1101 و 1103 شرح داده شده یا با سیمان، یوزولان، مصالح و ماده افزودنی حبابزا که برای کار مخصوصی پیشنهاد شدهاند نشان میدهد. مگر اینکه غیر از این توسط خریدار مشخص شده باشد. آزمایشات باید با استفاده از بتنریزی همانطور که در 1103 و 1101 شرح داده شده، انجام شود.
یادداشت 1: توصیه میشود تا آنجا که ممکن است، آزمایشات با استفاده از سیمان یوزولان، پیمانه کردن متوالی و سایر شرایط فیزیکی پیشنهاد شده برای کار مخصوص (4-11) انجام شود. چون اثرات مخصوص ایجاد شده توسط مواد افزودنی شیمیائی ممکن است با ویژگیها و اندازههای سایر اجزای سازنده تغییر کند. برای نمونه انواع G و F مواد افزودنی ممکن است کاهش آب بیشتری را در مخلوطهای بتنی نشان دهد که دارای سیمان بیشتری است. مخلوطهائی که دارای گستره بالائی از کاهش آب هستند بطورکلی سرعت بالاتری از افت (نشست) را نشان میدهند. وقتی مخلوطهای گستره بالا برای انتقال قابلیت کار افزایشی مورد استفاده قرار گیرد. تاثیر ممکن است محدود به طول مدت شود. افت یا نشست اصلی در 30 تا 60 دقیقة اول بستگی به عواملی دارد که بطورکلی بر آهنگ تأثیر فقدان افت یا نشست موثرند. استفاده از مواد افزودنی شیمیائی برای ایجاد نشست بالای بتن شامل مشخصه 1107 است.
یادداشت 2:
خریدار باید مطمئن شود که مواد افزودنی فراهم شده برای استفاده در کار معادل با ترکیب مواد افزودنی در معرض آزمایش، تحت این مشخصه است.
یادداشت 3:
مواد افزودنی که حاوی مقادیر نسبتا بالائی از کلرید هستند ممکن است فرسایش فولاد بتن پیش تنیده را تسریع کند.
موافقت با شرایط این مشخصه نباید شامل این اطمینان خاطر از پذیرش مواد افزودنی برای استفاده در بتنهای پیش تنیده باشد.
3-1- این مشخصات برای 3 سطح از آزمایش فراهم شده است.
1-3-1) سطح 1:
در طول مرحله تأثیر آغازین، سندی از موافقت یا عملکرد شرایط معین که در جدول 1 آمده، توضیح میدهد، مواد افزودنی شرایط این مشخصه را فراهم میکند. آزمایشات یکنواختی و تعادل بخش 6 باید برای ایجاد نتایج ، علیرغم مقایسهای که انجام شده، صورت گیرد.
2-3-1) سطح 2:
آزمایش مجدد محدود توصیف شده در 2-2-5 و 1-2-5 و 2-5 سندی از موافقت با شرایط جدول (1) است که یکنواختی مداوم مواد افزودنی را با شرایط مشخصه توضیح میدهد.
3-3-1) سطح 3:
برای پذیرش قرعهکشی یا برای اندازهگیری یکنواختی در بین یا بین قرعهکشیها، وقتی که توسط خریدار مشخص شده باشد، آزمایشات یکنواختی و تعادلبخشی (6) باید انجام شود.
4-1) مقادیر بیان شده هم در واحدهای اینچ بر پوند و هم SI باید بصورت جدا به عنوان استاندارد در نظر گرفته شود. از مقادیر بیان شده در هر سیستم نباید بصورت معادل انتظار داشت. بنابراین هر سیستم باید بصورت مستقل ازدیگری بدون ترکیب مقادیر آن به هر شکلی مورد استفاده قرار گیرد.
5-1) آزمایش این استاندارد شامل یادداشتها و پانویسهائی است که مطالب توضیحی را فراهم کرده است. این یادداشتها و پانویسها را نباید به عنوان شرایط استاندارد در نظر گرفت.
دسته بندی | صنایع غذایی |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 74 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 15 |
مقدمه:
بسته بندی به عنوان یک ابزار کارآمد سالهاست که مورد نظر کارشناسان
علم بازاریابی قرار گرفته است. استفاده از انواع مختلف بسته بندی ضمن
اینکه قابلیت نگهداری بهتری را به کالا می بخشد در کسب سهم بالاتری
از بازار برای کالای مورد نظر نیز مؤثر است.
نظریه پردازان بازاریابی ، دو نقش مهم برای بسته بندی متصور هستند که
عبارتند از نقش Promotive و نقش Protective چنانکه از واژه به کار گرفته
شده برای این نقش ها نیز برمیاید نقش نخست به وجه نگهداری و دوام
حاصل از بسته بندی و نقش دوم به جنبه آگاهی دهنده و پیش برنده
بسته بندی اشاره دارد.
از دیگر سو توجه ناکافی به موازین بسته بندی بهداشتی موجب گشته
است که محصولات مختلف غذایی کشور علیرغم دارا بودن کیفیت بسیار
خوب در بدو تولید به دلیل پیدایش پاره ای آلودگیهای ثانویه و یا عرضه در
اندازه ها و اشکالی خارج از استاندارد یا پسند بازار هدف نتوانند به
بازارهای جهانی راه یافته و مسیر را برای افزایش سطح تولید داخلی
هموار نمایند. بدیهی است با اجرای طرح های فرآوری و بسته بندی
بهداشتی ، محصولات غذایی تولیدی کشور ، قابلیت رقابت با محصولات
مشابه خارجی را در بازارهای جهانی خواهند داشت.
همچنین با توجه به بازار تقاضای مطلوب داخلی برای انواع ادویه جات ،
حبوبات و سایر محصولات غذایی گرانول یا پودری ، لزوم توجه بیشتر به
بسته بندی این مواد به منظور افزایش سهولت دسترسی ( عرضه ) و
نگهداری مشخصتر میشود. ضمن اینکه پرداختن به این موضوع دارای
توجیه مناسب اقتصادی بوده و با اجرای این طرح ، میتوان بستر مناسبی را
برای اشتغال نیروهای ماهر و نیمه ماهر فراهم آورد.
دسته بندی | صنایع غذایی |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 73 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 15 |
مقدمه:
بسته بندی به عنوان یک ابزار کارآمد سالهاست که مورد نظر کارشناسان
علم بازاریابی قرار گرفته است. استفاده از انواع مختلف بسته بندی ضمن
اینکه قابلیت نگهداری بهتری را به کالا می بخشد در کسب سهم بالاتری
از بازار برای کالای مورد نظر نیز مؤثر است.
نظریه پردازان بازاریابی ، دو نقش مهم برای بسته بندی متصور هستند که
عبارتند از نقش Promotive و نقش Protective چنانکه از واژه به کار گرفته
شده برای این نقش ها نیز برمیاید نقش نخست به وجه نگهداری و دوام
حاصل از بسته بندی و نقش دوم به جنبه آگاهی دهنده و پیش برنده
بسته بندی اشاره دارد.
از دیگر سو توجه ناکافی به موازین بسته بندی بهداشتی موجب گشته
است که محصولات مختلف غذایی کشور علیرغم دارا بودن کیفیت بسیار
خوب در بدو تولید به دلیل پیدایش پاره ای آلودگیهای ثانویه و یا عرضه در
اندازه ها و اشکالی خارج از استاندارد یا پسند بازار هدف نتوانند به
بازارهای جهانی راه یافته و مسیر را برای افزایش سطح تولید داخلی
هموار نمایند. بدیهی است با اجرای طرح های فرآوری و بسته بندی
بهداشتی ، محصولات غذایی تولیدی کشور ، قابلیت رقابت با محصولات
مشابه خارجی را در بازارهای جهانی خواهند داشت.
همچنین با توجه به بازار تقاضای مطلوب داخلی برای انواع ادویه جات ،
حبوبات و سایر محصولات غذایی گرانول یا پودری ، لزوم توجه بیشتر به
بسته بندی این مواد به منظور افزایش سهولت دسترسی ( عرضه ) و
نگهداری مشخصتر میشود. ضمن اینکه پرداختن به این موضوع دارای
توجیه مناسب اقتصادی بوده و با اجرای این طرح ، میتوان بستر مناسبی را
برای اشتغال نیروهای ماهر و نیمه ماهر فراهم آورد.
دسته بندی | صنایع غذایی |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 74 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 15 |
مقدمه:
بسته بندی به عنوان یک ابزار کارآمد سالهاست که مورد نظر کارشناسان
علم بازاریابی قرار گرفته است. استفاده از انواع مختلف بسته بندی ضمن
اینکه قابلیت نگهداری بهتری را به کالا می بخشد در کسب سهم بالاتری
از بازار برای کالای مورد نظر نیز مؤثر است.
نظریه پردازان بازاریابی ، دو نقش مهم برای بسته بندی متصور هستند که
عبارتند از نقش Promotive و نقش Protective چنانکه از واژه به کار گرفته
شده برای این نقش ها نیز برمیاید .
نقش نخست به وجه نگهداری و دوام حاصل از بسته بندی و نقش دوم به
جنبه آگاهی دهنده و پیش برنده بسته بندی اشاره دارد.
از دیگر سو توجه ناکافی به موازین بسته بندی بهداشتی موجب گشته
است که محصولات مختلف غذایی کشور علیرغم دارا بودن کیفیت بسیار
خوب در بدو تولید به دلیل پیدایش پاره ای آلودگیهای ثانویه و یا عرضه در
اندازه ها و اشکالی خارج از استاندارد یا پسند بازار هدف نتوانند به
بازارهای جهانی راه یافته و مسیر را برای افزایش سطح تولید داخلی
هموار نمایند. بدیهی است با اجرای طرح های فرآوری و بسته بندی
بهداشتی ، محصولات غذایی تولیدی کشور ، قابلیت رقابت با محصولات
مشابه خارجی را در بازارهای جهانی خواهند داشت.
همچنین با توجه به بازار تقاضای مطلوب داخلی برای انواع ادویه جات ،
حبوبات و سایر محصولات غذایی گرانول یا پودری ، لزوم توجه بیشتر به
بسته بندی این مواد به منظور افزایش سهولت دسترسی ( عرضه ) و
نگهداری مشخصتر میشود. ضمن اینکه پرداختن به این موضوع دارای توجیه
مناسب اقتصادی بوده و با اجرای این طرح ، میتوان بستر مناسبی را برای
اشتغال نیروهای ماهر و نیمه ماهر فراهم آورد.
دسته بندی | کشاورزی و زراعت |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 101 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 15 |
مقدمه :
نشاسته ترکیبی است از کربوهیدراتها که دارای رنگ سفید و طعم و بوی
بخصوص خود بوده و بر حسب منبع تهیه شکل میکروسکوپی و اندازه
مشخص دارد و فرمول عمومی آن C9H10O5)n) آن که در این فرمول مقدار
n متجاوز از 1000 بوده ، نشاسته بوسیله اسید یا آنزیمها هیدرولیز و تبدیل
به گلوکز میشود.
نشاسته بصورت پودر و یا گرانول تهیه می گردد . نشاسته بوسیله محلول
ید رنگ از بین می رود و پس از سرد شدن به رنگ آبی بر می گردد .
نشاسته در آب سرد و حلالهای آبی حل می شود . اکثر دانه های
نشاسته گندم گرد و دارای اندازه های متفاوتند . حداکثر اندازه دانه 45
میکرون می باشد و دانه های بزرگ اغلب بیضی شکلند.