فایل فردا

مرجع دانلود فایل های دانشجویی

فایل فردا

مرجع دانلود فایل های دانشجویی

مبانی نظری و پیشینه مدیریت کیفیت جامع (TQM)

مبانی نظری و پیشینه مدیریت کیفیت جامع ( TQM )
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 268 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 40
مبانی نظری و پیشینه مدیریت کیفیت جامع (TQM)

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1 مقدمه. 15

2-2 مفهوم کیفیت... 15

2-3 ماهیت و فلسفه مدیریت کیفیت جامع.. 17

2-4 تاریخچه مدیریت کیفیت جامع.. 19

2-5 تعریف مدیریت کیفیت جامع.. 22

2-6 اهمیت و مزایای مدیریت کیفیت جامع.. 24

2-7 فرضیه ها و اصول مدل کیفیت جامع.. 25

2-7-1 فرایند ها و سیستم ها منشأ بیشتر مشکلات مربوط به کیفیت می باشد.. 25

2-7-2 اگر عملکرد فرایندها و سیستم ها درست باشد، محصول یا خدمت بدون نقض خواهد بود. 25

2-7-3 ارتقای کیفیت فرایندی است که پایان ندارد. 25

2-7-4 مشتری تعیین کننده نهایی کیفیت است... 26

2-7-5 اجرای مدیریت جامع کیفیت به تعهد کامل سازمانی نیاز دارد. 26

2-7-6 کارکنان کلید موفقیت اجرای مدیریت جامع کیفیت می باشند.. 26

2-7-7 اجرای موفق مدیریت جامع کیفیت محتاج کار تیمی و همکاری است... 27

2-7-8 مدیریت جامع کیفیت متکی بر سنجش عملکرد می باشد. 27

2-7-9 پیشگیری از بروز نقض کلید دستیابی به کیفیت است... 27

2-7-10 اجرای مدیریت جامع کیفیت محتاج برنامه‌ریزی است... 27

2-8 ابعاد مدیریت کیفیت جامع.. 28

2-8-1 توانمندسازی.. 30

2-8-2 اعتماد محوری.. 30

2-8-3 پاسخگویی.. 31

2-8-4 انعطاف پذیری 31

2-8-5 زیبایی فضای ارائه خدمات... 31

2-8-6 صحت 32

2-8-7 سرعت 32

2-8-8 اطلاع رسانی.. 32

2-8-9 مشتری.. 32

2-9 عوامل حیاتی موفقیت مدیریت کیفیت جامع.. 37

2-9-1 تعهد مدیریت ارشد.. 38

2-9-2 برنامه ریزی استراتژیک.... 40

2-9-3 تمرکز بر مشتری.. 40

2-9-4 تمرکز بر منابع انسانی.. 41

2-9-5 مدیریت فرآیند.. 41

2-9-6 تجزیه و تحلیل اطلاعات... 41

2-10 مراحل اجرایی مدیریت جامع کیفیت... 42

2-10-1 ایجاد صلاحیتهای لازم در کارکنان از طریق آشنایی با فلسفه و اصول مدیریت جامع کیفیت ویژکیهای فرایندها و اهمیت کار تیمی برای ارتقای آنها. 42

2-10-2 مرحله برنامه ریزی تفصیلی.. 43

2-10-3 مرحله اجرا 43

2-11پیاده سازی و اجرای TQM در سازمان. 43

2-11-1 مدیریتی متعهد و شریک در کار برای فراهم آوردن حمایتهای بلند مدت و از بالا به پایین در سازمان.. 44

2-11-2 تمرکز پایدار بر مشتریان داخلی و خارجی.. 44

2-11-3 استفاده موثر و فراگیر از نیروی کار. 44

2-11-4 بهبود مستمر در کار و فرآیندهای تولید.. 44

2-11-5 رفتار با تامین کنندگان همانند رفتار با شرکا. 44

2-11-6 استقرار سیستم سنجش عملکرد فعالیتها. 45

2-11-7 مقایسه کشورهای متفاوت استفاده کننده از TQM... 45

2-12چالش های مدیریت کیفیت جامع در سازمان های خدماتی.. 46


بخشی از منابع و مأخذ

  1. ایران نژاد پاریزی، مهد ی(1384)، تکریم مشتری و ارائه خدمت با کیفیت برتر( تحول بنیادی در نظام اداری کشور)تحول اداری، دوره هشتم، شماره 49
  2. پاشا شریفی حسن، شریفی نسترن(1383)، روشهای تحقیق در علوم رفتاری، چاپ سوم، تهران، انتشارات سخن.

3. جعفری، مصطفی؛ اصو لی حسین، شهریاری حسام؛ شیرازی منش، مژده و فهیمی امیر حسین(1383)، ابزارها ی استراتژیک و فرهنگی مدیریت کیفیت فراگیر، جلد اول، چاپ سوم، تهران، مؤسسه خدمات فرهنگی رسا.

4. حاجی شریف، محمود(1376)، طراحی سیستم مدیریت کیفیت فراگیر: سیستم جامع، چاپ دوم، تهران، مرکز آموزش مجتمع صنعتی، سیمان آبیک.

5. خنیفر، حسین و حیدرنیا، زهرا(1385)، رابطه بین مدیریت کیفیت جامع و رضایت مشتریان در بخش خدمات، فرهنگ مدیریت، سال 4، شماره 14، 116-87

6. خوش دهان، علی(1381)، آشنایی با مفاهیم و اندازه گیری رضایت مشتری، چاپ اول، تهران، انتشارات مشاورین کیفیت ساز. تهران، واحد علمی دفتر فرهنگی

7. رهنورد، فرج الله(1379)، توانمند سا زی کارکنان؛ جزء بحرانی در مدیریت کیفیت، پیام تحول اداری، هفته نامه سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور، شماره 52

  1. ریاحی، بهروز(1381)، مدیریت کیفیت جامع در بخش عمومی ( دولت)، چاپ اول، تهران، انتشارات مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران

9. ریاحی بهروز، الوانی مهدی(1382)، آموزه هایی برای استقرار مدیریت کیفیت جامع در بخش عمومی، چاپ اول، تهران، انتشارات مرکز آموزش وتحقیقات صنعتی ایران.

  1. ریاحی، بهروز(1382)، نظریه نوین مدیریت کیفیت جامع در بخش دولتی ایران، تحول اداری، دوره هفتم، شماره41
  2. هیوز، آون(1377)، مدیریت دولتی نوین: نگرش راهبردی، سیر اندیشه ها، مفاهیم و نظریه ها، ترجمه: سید مهدی الوانی، سهراب خلیلی شورینی، غلامرضا معمار زاده، چاپ اول، تهران، انتشارات مروارید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.