فایل فردا

مرجع دانلود فایل های دانشجویی

فایل فردا

مرجع دانلود فایل های دانشجویی

تحقیق و پژوهش-مدیریت تغییر و تحول

این تحقیق در مورد مدیریت تغییر و تحول در 40 صفحه در قالب ورد و قابل ویرایش می باشد
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 3
فرمت فایل docx
حجم فایل 737 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 40
تحقیق و پژوهش-مدیریت تغییر و تحول

فروشنده فایل

کد کاربری 3177
کاربر

فهرست

مقدمه. 2

مدیریت تغییر. 3

الف. ماشه‌های برونی تغییر سازمانی عبارتند از: 11

ب. ماشه‌های درونی تغییر سازمانی عبارتند از: 12

کانون‌های تغییر. 13

سه استراتژی رهبری تغییر. 15

این استراتژی برای رهبری تغییر هنگام رشد، تغییر سریع و رقابت شدید اثربخش است. مدیریت تحول سازمانی چیست؟ 16

مفاهیم مدیریتی. 16

برنامه های تحول سازمانی دو هدف عمده دارند که عبارتند از: 17

تغییر برنامه ریزی شده. 18

تحول سازمان شیوه خاصی رایزنی و مشاوره. 19

تحول سازمان فرآیندی است که توجه خود را به فرهنگ، فرآیندها و ساختار مورد استفاده یک سیستم جامع معطوف می دارد. 19

مدل اقدام پژوهی. 20

فرآیند تغییر چیست.. 20

جاده تغییر. 21

معیارهای اجرای تغییر. 22

چگونه با مقاومت در برابر تغییر برخورد کنیم. 23

منبع. 42

مقدمه

مدیریت تغییر چیست؟ این سوالی است که شما بارها از همکار خود در حین کار یا در کنفرانسهای رسمی پرسیده اید.

در حالی که اکثر ما به معنی مدیریت تغییر آگاه هستیم ، در بازگو کردن تعریف آن برای دیگران دچار مشکل می شویم.

مدیریت تحول یا مدیریت تغییر یا مدیریت انتقال عناوینی مشابه برای شاخه ای از علم مدیریت می باشند و ناظر به روشهای ایجاد دگرگونی در سازمان، تیم یا فرد هستند که با وجود داشتن ریشه علمی و عملیاتی مشترک یا حداقل مشابه، تفاوتهایی نیز برای آنها از طرف متخصصین ذکر می شود. شیوه های مدیریت تحول معمولاً به دگرگونی تخصیص منابع و امور مالی، چگونگی و ابعاد مدیریت فرایندهای تجاری، امور عملیاتی و دیگر ابعاد سازمانی می پردازند تا سازمان مربوطه بسته به اهداف و نیازها تغییر شکل یا حتی ماهیت پیدا کند.

مدیریت تغییر

مدیریت تغییر ترکیبی از ابزارهای سازمانی است که میتواند در کمک کردن به تغییرات فردی از آن استفاده کرد که باعث تغییرات موفق فردی می گردد که در نتیجه منجر به تشخیص و پذیرش تغییر می شود.

مدیریت تغییر شامل فرایند، ابزار و تکنیک ها یی در خصوص مدیریت افراد است که در حوزه تغییر برای رسیدن به اهداف ملزومه در تجارت صورت می پذیرد.

مدیریت تغییر از شرایط کنونی سازمان به سمت شرایط تغییر در سازمان و رسیدن به آینده مطلوب دلالت دارد.

در اینکه چطور مدیریت تغییر را تعریف کنیم برسی دو موضوع حائز اهمیت است ، مفهوم تغییر و مدیریت پروژه. دو موضوع مدیریت تغییر و مدیریت پروژه از عوامل بسیار مهم در تغییر سازمان برای پیشبرد موفقیت و تبدیل آن به سرمایه می باشد.

هدف از تغییرچیست؟ پیشبرد موفقیت با تغییر روش درانجام کارها .

زمانی که تغییری در یک سازمان صورت می گیرد عواملی را در یک سازمان تحت تاثیر خود قرار می دهد که شامل فرایندها،سیستمها،ساختار سازمان و جایگاه شغلی می باشد.

از آنجایی که برای پیشبرد یک سازمان رویکرد ها و ابزار متعددی استفاده می شود و این پیشبرد در اثر تطبیق یک یا دو تا ا ز ۴عامل بالا تعیین می شود، عموما تغییرات از بازخورد یک سری از مشکلات و فرصت های خاص در یک سازمان بوجود می آید که در اثر محرک های درونی و بیرونی صورت می پذیرد.

از آنجایی که قرار گرفتن در مسیر رقابت بیشتر ،نزدیک تر شدن به مشتری ها و کار آمد تر شدن میتواند انگیزه ای مفید برای تغییر در یک سازمان باشد ، بنابراین از این منظر این اهداف باید تاثیری ویژه ای بر فرایند ها ،سیستم ها، ساختارها ی سازمانی و جایگاه شغلی داشته باشد.

غییر اجتناب ناپذیر است و باید به منظور ایجاد تحولات سازنده و مؤثر در سازمانها، طراحی و مدیریت شود. جهان امروز نیاز فزاینده به آن نوع از رهبری دارد که به ایجاد سازمانهایی که به سمت فعال کردن پتانسیل های خود می پردازند بها دهد و در عین حال به حل بحرانها و شرایط اضطراری محیط کار بیندیشد. در چنین شرایطی سازمانها باید بدانند که برای رسیدن به اقتدار آتی ناچارند اهداف «شدن» را به اهداف «ماندن» ترجیح دهند.به بیان دیگردر عصر حاضر، تحول، بازسازی و نوسازی یکی از ابعاد مهم سلامت سازمانی بوده و بنابراین، مدیریتِ تغییر در سازمانها یکی از مشکل‌ترین وظائف مدیــــران پیشرو است. در همین راستا مقاله حاضر بر آن است که ضمن بیان اهمیت و ضرورت مدیریت تحول در روزگار کنونی‌، به بیان مختصر عوامل تسهیل کننده تغییر و بهــسازی در سازمانها و راهکارهای غلـــبه بر مقاومتها و موانع موجود بر سر راه ایجاد تحولات و نوآوریهای سازمانی بپردازد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.