فایل فردا

مرجع دانلود فایل های دانشجویی

فایل فردا

مرجع دانلود فایل های دانشجویی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش وسایل کمک شنوایی (کاشت حلزون، سمعک، کامپیوتر و ....)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش وسایل کمک شنوایی (کاشت حلزون، سمعک، کامپیوتر و ) در 15 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی
بازدید ها 20
فرمت فایل doc
حجم فایل 92 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
مبانی نظری و پیشینه پژوهش وسایل کمک شنوایی (کاشت حلزون، سمعک، کامپیوتر و ....)

فروشنده فایل

کد کاربری 4084
کاربر

.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش وسایل کمک شنوایی (کاشت حلزون، سمعک، کامپیوتر و ....) در 15 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو پایان نامه

منبع : دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

وسایل کمک شنوایی

یکی از مهمترین پیشرفت­هایی که در قرن حاضر برای کمک به افراد مبتلا به نقایص شنوایی حاصل شده است وسایل کمک شنوایی الکترونیکی است.

ویر درباره چگونگی کارکردن با این وسایل چنین توضیح می دهد:

همه وسایل کمک شنوایی مدرن دارای سه قسمت اصلی می­باشند: یک میکروفن، یک دستگاه تقویت کننده صوت و یک گیرنده. میکروفن و گیرنده انرژی را از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل می سازند. با این قرار میکروفن کوچکی که در وسیله کمک شنوایی تعبیه شده است انرژی صوتی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند (درست همان کاری که دهانی تلفن انجام می دهد) در حالی که کارگیرنده برعکس است یعنی انرژی الکتریکی را مجددا به انرژی صوتی مبدل می سازد (درست مثل کاری گوشی تلفن انجام می دهد).

در بین این دو قسمت دستگاه تقویت کننده قرار دارد. کار این دستگاه این است که سطح علامتی را بین درون داد و برون داد افزایش می دهد. تعدادی از وسایل کمک شنوایی را که در حال مورد استفاده می باشد نشان می دهد می توان آنها را مستقیما در مجرای گوش در جیب پیراهن و یا در قاب عینک جاسازی کرد و یا آنها را روی استخوانی که پشت گوش است قرار داد. از طریق یک ارزیابی شنوایی سنجی می توان نوع وسیله متناسب با نیاز کودک را معین ساخت. عامل دیگری که دراینجا باید به آن اشاره کرد نگرانیهایی است که کودک درمورد وضع ظاهر خویش هنگام استفاده از وسیله از خود نشان می دهد (مستون و ویلکنس، 2008).



کاشت حلزون

متخصصان شنیداری/ کلامی بر این باورند که هیچ نظامی برای رشد توانش گفت و گو و موفقیت آموزشی که قادر به پاسخگویی نیازهای فردی تمام کودکان ناشنوا و سخت شنوا باشد، طراحی نشده است. امروزه با سمعک­های مناسب، کاشت حلزون شنوایی و دیگر فن آوری­های پیچیده، بیشتر کودکان ناشنوا و سخت شنوا می­توانند به طور چشمگیری از تمرین­های شنیداری/کلامی بهره ببرند (ابراهیمی، 1386).

...........

.....................

..................................


پژوهش‌های داخلی

در پژوهش بیطرفان، عفت­پناه، رادفر و رادفر (1393) با عنوان "بررسی مقایسه­ای رفتار انطباقی در کودکان ناشنوا و کودکان با شنوایی طبیعی 12 تا 36 ماه" نتایج نشان داد در گروه سنی 23-12 ماهه، نمره رفتار انطباقی در دو گروه مورد و شاهد متفاوت بود در حالی که در سن بالاتر (36-23 ماهه) هر چند نمره گروه شاهد بالاتر بود، اما اختلاف آماری معناداری وجود نداشت.

قائمی و همکاران (1392) در پژوهش خود بررسی مقایسه­ای مهارت های درک و کاربرد فعل مجهول در کودکان کم شنوای کاشت حلزون با کودکان طبیعی به این نتیجه رسید که کودکان کم شنوا در میزان درک و کاربرد افعال مجهول دارای تاخیر قابل ملاحظه­ای می­باشند که علت این امر می تواند تاخیر در زمان تشخیص کم شنوایی، تاخیر در دریافت آموزش های توانبخشی، از دست دادن دوره زبان آموزی و عدم کفایت کامل دستگاه کاشت باشد (قائمی و همکاران، 1392).

در تحقیق چیستن و همکاران (2008) با عنوان رشد حرکتی کودکان ناشنوا با کاشت حلزون و بدون آن نتایج نشان داد کودکان ناشنوا با کاشت حلزون مهارت های حرکتی را بهتر از کودکان ناشنوا بدون کاشت حلزون انجام نمی دادند.

در تحقیق راجندران و گلاری روی (2011) با عنوان "بررسی مروری عملکرد مهارت حرکتی و تعادل در مشکل شنوایی کودکان" نتایج نشان داد در کودکان 12 تا 24 ماهه، اختلاف معنی داری بین دو گروه وجود دارد. با این حال، در کودکان 24 تا 36 ماهه تفاوت معنی داری وجود ندارد.




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.